Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

BlairW schreef op 29-12-2024 om 21:34:

[..]

Wat is daar raar aan? Je kan hem moeilijk tussendoor gaan wassen. Of 30 capes hebben om een dag door te komen en die dan ‘s avonds allemaal wassen voor de volgende dag.

Heb je helemaal gelijk in, niet bij stilgestaan.

Loulou39 schreef op 29-12-2024 om 22:31:

[..]

Nee, ik denk meer aan onhygiënische mensen ofzo, maar blijkbaar zijn mijn gedachtes raar, waardoor dit onderwerp weer prima in dit topic past 😁

Bij mijn nek krijg ik altijd zo'n papieren boordje om. Mijn kleren die ik aan heb zijn altijd "uit de wasmand" en gaan daar gelijk in terug als ik thuis ben.  Al die kleine haartjes in mijn shirt wil ik zo snel mogelijk kwijt.  Dus ach dat kapkleed of het nou schoon is of niet, jammer. 

Peaches schreef op 29-12-2024 om 22:03:

[..]

Wij drinken ook nooit tijdens het eten, behalve als we uit eten gaan. Vroeger thuis deden we dat ook niet. Als ik bij vriendinnen ging eten, werd er ook niet gedronken tijdens het eten eigenlijk. Doen anderen dat wel?

Wie vraagt om een glas water, krijgt dat natuurlijk wel gewoon. Ook tijdens het eten, of wanneer dan ook. Het is alleen niet onze gewoonte om dat tijdens het eten te doen.

Ik heb altijd iets te drinken bij het eten ja. Vind het heel raar om er niks bij te drinken. Eten dat wat pittig is of gewoon warm. Dan is een koud drankje erbij gewoon lekker. 

Peaches schreef op 29-12-2024 om 22:03:

[..]

Wij drinken ook nooit tijdens het eten, behalve als we uit eten gaan. Vroeger thuis deden we dat ook niet. Als ik bij vriendinnen ging eten, werd er ook niet gedronken tijdens het eten eigenlijk. Doen anderen dat wel?

Wie vraagt om een glas water, krijgt dat natuurlijk wel gewoon. Ook tijdens het eten, of wanneer dan ook. Het is alleen niet onze gewoonte om dat tijdens het eten te doen.

madee schreef op 29-12-2024 om 22:13:

[..]

Wij drinken wel iets bij ontbijt en lunch, maar niet bij het warme avondeten. In restaurants heb ik altijd het gevoel dat het moet, dus dan bestel ik wel een drankje. Als iemand bij ons eet en wat te drinken erbij wil, dan krijgt hij of zij dat natuurlijk.

Dit was de eerste en de enige keer dat ik heb gezien dat een heel gezin niet drinkt tijdens het avondeten. Voor mij is het daarom raar om niet te doen, zeker als je in de periode daarvoor ook niets gedronken hebt.

Maar nu al 2 mensen die aangeven het wel  normaal te vinden. Grappig, maakt de mensen uit mijn voorbeeld toch iets minder raar.

Voor mij is een glas water bij het eten normaal. Je hoeft het niet op te drinken maar je kunt nemen wat je wilt. 

alhambra schreef op 29-12-2024 om 22:56:

[..]

[..]

Dit was de eerste en de enige keer dat ik heb gezien dat een heel gezin niet drinkt tijdens het avondeten. Voor mij is het daarom raar om niet te doen, zeker als je in de periode daarvoor ook niets gedronken hebt.

Maar nu al 2 mensen die aangeven het wel normaal te vinden. Grappig, maakt de mensen uit mijn voorbeeld toch iets minder raar.

Voor mij is een glas water bij het eten normaal. Je hoeft het niet op te drinken maar je kunt nemen wat je wilt.

Het is ook niet zo dat het niet mag of zo, maar we hoeven het vanuit onszelf niet. Maar we nemen tussendoor genoeg te drinken, dus bij het eten hebben we daarom misschien geen dorst?

Bij mijn ex thuis, mijn nieuwe man thuis, mijn vriendinnen thuis ook geen drinken bij warm eten…

ik ben ook vanuit huis gewend om wat te drinken te hebben bij het avondeten. Man trouwens ook. 
geen frisdrank overigens maar melk of water. 
ik vond het als kind altijd raar als ik bij een vriendinnetje at en niks mocht drinken bij het avondeten… 

Vanuit het ouderlijk huis had ik geen drinken bij het avondeten, bij ontbijt en lunch (natuurlijk?) wel. Nu altijd iets te drinken bij alle maaltijden.

mut

mut

30-12-2024 om 00:03

ook bij mij dronken en drinken we normaliter niets bij het avondeten, behalve degene die het wel wil. Maar goed, vroeger zag je ook geen meegesleurde flesjes water. Tenminste niet op normale schooldagen/ werkdagen. 

Dat vind ik dus raar, dat er de hele tijd zo'n flesje water mee moet waar aan gelurkt wordt. 

Mlah! schreef op 30-12-2024 om 00:14:

Dat vind ik dus raar, dat er de hele tijd zo'n flesje water mee moet waar aan gelurkt wordt.

Als het 30 graden buiten is snap ik dat wel maar in de winter heb ik nooit water mee. Ik drink thuis wel extra kop thee 

Chantal2022 schreef op 30-12-2024 om 07:48:

[..]

Als het 30 graden buiten is snap ik dat wel maar in de winter heb ik nooit water mee. Ik drink thuis wel extra kop thee

Ja of kinderen mee hebt, die altijd wat willen drinken (of als je broodjes koopt oid) 

Ik heb altijd geleerd vanuit huis dat drinken bij het eten niet goed is, omdat het drinken je maagzuur verdunt, waardoor je minder goed verteert. Wij dronken dus niet bij het eten en nu in mijn gezin doen we dat ook niet. Wat niet betekent dat niemand drinken mag bij het eten uiteraard. Iedereen mag dat gewoon pakken of vragen. 

Poison schreef op 30-12-2024 om 08:15:

Ik heb altijd geleerd vanuit huis dat drinken bij het eten niet goed is, omdat het drinken je maagzuur verdund, waardoor je minder goed verteert. Wij dronken dus niet bij het eten en nu in mijn gezin doen we dat ook niet. Wat niet betekent dat niemand drinken mag bij het eten uiteraard. Iedereen mag dat gewoon pakken of vragen.

Ik zag laatst op Instagram bij een storing van de vragendokter dat dat niet klopt.

Lollypopje schreef op 30-12-2024 om 08:46:

[..]

Ik zag laatst op Instagram bij een storing van de vragendokter dat dat niet klopt.

Daar zijn de meningen nogal over verdeeld, ook onder artsen en wetenschappers. Ach ik mis het niet, omdat ik het nooit aangeleerd heb gekregen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. 

Mlah! schreef op 30-12-2024 om 00:14:

Ik ook. Een stagiaire laatst was boos dat er in de klas geen fles water mee mocht tijdens de toets. Toen ik zei dat wij vroeger alleen in de pauze’s mochten eten en drinken was ze enorm verbaasd, dat kon toch niet. Water drinken is een recht want eerste levensbehoefte. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.