Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Beterlaat2021! schreef op 23-12-2024 om 10:43:

Raar : in een donker hoekje van het parkeerterrein bij mijn appartement staat iedere avond een auto met een persoon er in die blijkbaar een jointje (?) rookt daar. Heb ik geen probleem mee, geen overlast van.
Maar hij gooit iedere avond de wegwerpaansteker, die hij blijkbaar bij de joint krijgt, weg! Nog keurig verpakt.

Ik vind die 's morgens vroeg en raap hem op, ik heb er nu al 7 in verschillende kleuren....

Dat is wel een leuke rare.

MMcGonagall schreef op 23-12-2024 om 12:52:

[..]

Dat is wel een leuke rare.

Mss dat zijn partner niet mag weten dat hij rookt? Maar als hij in de auto zit te roken dan ruik je dat de volgende dag echt nog wel. Dit is idd een raadselachtige rare 

🙃

Dat mijn kapper dezelfde cape de hele dag bij iedereen gebruikt.
Of is dat normaal? (Vraag het me serieus af want ik heb er eigenlijk nooit op gelet).

@ Loulou, en wat dacht je van de scharen?

Beterlaat2021! schreef op 29-12-2024 om 19:15:

@ Loulou, en wat dacht je van de scharen?

Ja, daar denk ik ook aan en de kammen, borstels etc… 😝

Ga m’n hele leven al naar de kapper en ineens denk ik er over na, nadat mijn kapster vertelde dat de klant voor mij ziek was 😅 (niet besmettelijk, maar toch ging ik nadenken).

wat een leuk topic. Vandaag alles gelezen. Ik vind ook heel veel raar maar dat komt omdat ik overal wel iets van vind. Ik hou meestal mijn mond omdat ik inmiddels met mijn bijna 50 weet dat het geen donder uit maakt wat ik ergens van vind.
Geen idee of politiek vermeden moet worden maar ik vind het heel raar dat mensen die PVV gestemd hebben zeggen dat het volk dit allemaal zo wil terwijl het maar 25% is.. dus echt ( gelukkig) niet iedereen.
Ik vond het vroeger raar dat ik bij vriendjes thuis eerst hartig moest eten voor ik zoet mocht. Ik had bijna nooit zin in zoet dus als thuis eens een boterham hagelslag wilde was dat geen punt.

ik vind het heel raar dat anderen vinden te mogen bepalen hoe ver je moet fietsen voor je een elektrische fiets zou mogen gebruiken in hun ogen.. 

Loulou39 schreef op 29-12-2024 om 19:26:

[..]

Ja, daar denk ik ook aan en de kammen, borstels etc… 😝

Ga m’n hele leven al naar de kapper en ineens denk ik er over na, nadat mijn kapster vertelde dat de klant voor mij ziek was 😅 (niet besmettelijk, maar toch ging ik nadenken).

Daar zijn ontsmettende middelen voor. Ik weet niet of alle kappers ze gebruiken...

Met tondeuses zouden ze dat echt wel altijd moeten doen, want daarmee kun je de huid beschadigen en dat levert dus wel serieus besmettingsgevaar op.

Loulou39 schreef op 29-12-2024 om 18:15:

Of is dat normaal? (Vraag het me serieus af want ik heb er eigenlijk nooit op gelet).

Wat is daar raar aan? Je kan hem moeilijk tussendoor gaan wassen. Of 30 capes hebben om een dag door te komen en die dan ‘s avonds allemaal wassen voor de volgende dag.

Ik herinner me er nog eentje van mezelf als kind.
Bij een klasgenootje was het blijkbaar verboden om iets te drinken tijdens het eten. Ik wist niet dat dat bestond.
Ik ben één keer blijven eten. Een uur voor het eten had ik dorst maar er werd niets aangeboden dus liet ik het maar omdat we later zouden gaan eten. Vervolgens was er geen drinken.  Ik heb toen zo beleefd mogelijk gevraagd om een glaasje water maar het antwoord was Nee, we drinken niets bij het eten. 
Bij thuiskomst heb ik gelijk flink gedronken en besloten dat ik nooit meer daar zou gaan eten. Ik had urenlang niets te drinken gekregen! Heel vreemd.

Loulou39 schreef op 29-12-2024 om 18:15:

Lik jij aan die cape of denk je dat anderen dat doen? 

Chantal2022 schreef op 29-12-2024 om 21:41:

[..]

Misschien erop kwijlen

alhambra schreef op 29-12-2024 om 21:34:

Bij een klasgenootje was het blijkbaar verboden om iets te drinken tijdens het eten. Ik wist niet dat dat bestond.
Ik ben één keer blijven eten. Een uur voor het eten had ik dorst maar er werd niets aangeboden dus liet ik het maar omdat we later zouden gaan eten. Vervolgens was er geen drinken. Ik heb toen zo beleefd mogelijk gevraagd om een glaasje water maar het antwoord was Nee, we drinken niets bij het eten.
Bij thuiskomst heb ik gelijk flink gedronken en besloten dat ik nooit meer daar zou gaan eten. Ik had urenlang niets te drinken gekregen! Heel vreemd.

Wij drinken ook nooit tijdens het eten, behalve als we uit eten gaan. Vroeger thuis deden we dat ook niet. Als ik bij vriendinnen ging eten, werd er ook niet gedronken tijdens het eten eigenlijk. Doen anderen dat wel?

Wie vraagt om een glas water, krijgt dat natuurlijk wel gewoon. Ook tijdens het eten, of wanneer dan ook. Het is alleen niet onze gewoonte om dat tijdens het eten te doen.

alhambra schreef op 29-12-2024 om 21:34:

Ik ben één keer blijven eten. Een uur voor het eten had ik dorst maar er werd niets aangeboden dus liet ik het maar omdat we later zouden gaan eten. Vervolgens was er geen drinken. Ik heb toen zo beleefd mogelijk gevraagd om een glaasje water maar het antwoord was Nee, we drinken niets bij het eten.

Wij drinken wel iets bij ontbijt en lunch, maar niet bij het warme avondeten. In restaurants heb ik altijd het gevoel dat het moet, dus dan bestel ik wel een drankje. Als iemand bij ons eet en wat te drinken erbij wil, dan krijgt hij of zij dat natuurlijk.

Chantal2022 schreef op 29-12-2024 om 21:41:

[..]

Nee, ik denk meer aan onhygiënische mensen ofzo, maar blijkbaar zijn mijn gedachtes raar, waardoor dit onderwerp weer prima in dit topic past 😁

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.