Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Bailey26
17-12-2024 om 15:40
Anna76 schreef op 17-12-2024 om 10:36:
[..]
Ja, maar de voordeur in het nachtslot draaien als iemand gewoon op de bank zit is wat overdreven
Die zit hier standaard op slot. Maar dat is eigenlijk omdat de kat anders de deur open maakt ( en met de winterdag hem dan weer naar boven smeert omdat hij het te koud vindt buiten).
Maar omdat het dus automatisch gaat komt het ook regelmatig voor dat ik man dus buitensluit omdat ik eerder naar binnen ga en hij dan nog iets in de tuin/schuur aan het doen is.
CharlieB
17-12-2024 om 17:17
Caroline80 schreef op 17-12-2024 om 13:06:
Onze buren zijn op vakantie. Net kwam de moeder van de buurvrouw langs (mogelijk om het konijn eten te geven), maar ze is er bijna 2 uur geweest. Heeft er waarschijnlijk gewoon zitten lunchen.
Oh dat heb ik laatst ook bij mijn moeder gedaan. Ik moest die dag speciaal die kant op om de katten eten te geven en rond etenstijd was precies tussen het komende en voorgaande voermoment in, dus ik heb zelf eten besteld, daar laten bezorgen en lekker gegeten daar. Kattenbakken gedaan, geknuffeld en gespeeld met de katten. Dat ze even langer dan vijf minuten gezelschap hadden
Mayosate
17-12-2024 om 17:42
’vrienden’ die pas dagen, al dan niet bijna 2 weken later, reageren op een Whatsappje en dan elke keer zeggen sorry ik vergeet steeds te reageren…. Ppff na een tijdje vind ik dat niet meer zo geloofwaardig
Grindelwald
17-12-2024 om 17:46
Mayosate schreef op 17-12-2024 om 17:42:
’vrienden’ die pas dagen, al dan niet bijna 2 weken later, reageren op een Whatsappje en dan elke keer zeggen sorry ik vergeet steeds te reageren…. Ppff na een tijdje vind ik dat niet meer zo geloofwaardig
Een keer vergeten kan altijd, maar aangezien de meeste mensen vergroeid zijn met hun telefoon is dit inderdaad raar en niet geloofwaardig.
madee
17-12-2024 om 18:07
Grindelwald schreef op 17-12-2024 om 17:46:
[..]
Een keer vergeten kan altijd, maar aangezien de meeste mensen vergroeid zijn met hun telefoon is dit inderdaad raar en niet geloofwaardig.
Maar toch…eenmaal gelezen verdwijnt het meldingsstipje (hoe heet dat eigenlijk echt?) en als je dan meerdere ander apps van anderen krijgt, dan kan het appje uit beeld verdwijnen en kun je zo maar vergeten dat je nog zou reageren. Ik spreek uit ervaring 🤪 Als iemand het vergeten lijkt, dan zou ik zelf even bellen.
Dolfje
17-12-2024 om 18:11
Mensen die constant zitten te schakelen met hun versnelling op de fiets. Net ook iemand fietste achter mij en ik hoorde het de hele tijd. We moesten bij een stoplicht wachten en toen fietste ze voor mij hoorde ik ook de hele tijd. Gewoon op een recht niet hellend fietspad. Dit valt mij zo vaak op..ik verzet mijn versnelling echt bijna nooit, ja bij echt bergop over een viaduct of zo.
Auwereel
17-12-2024 om 18:36
Mijn zoon heeft daar een handje van en aangezien we alleen in noodgevallen bellen moet ik regelmatig een app vaker dan êên keer sturen. Voel me dan zo'n zeur, maar ik wil wel graag antwoord.
GroenTuintje
17-12-2024 om 19:00
Ik ken ook zo’n iemand die zelf altijd meteen antwoord wil krijgen, maar als ik wat stuur, moet ik soms een dag wachten
DeOnbekende
17-12-2024 om 20:56
Oh, ik ben ook een heel slechte apper. Ik zet ze wel op ongelezen zodat ik eraan herinnerd wordt, maar dan stapelt het zich weer op en wordt wegwerken een steeds grotere klus.. Ik heb nu 26 nog te beantwoorden berichten en ik kan me daar echt niet toe zetten.
Iedereen weet het wel van mij, en wie het nog niet weet waarschuw ik: ik ben waardeloos met WhatsApp, bel me alsjeblieft even als je (iets van) me nodig hebt.
Mayosate
17-12-2024 om 21:04
Ik ken ook wel slechte appers omdat die wat chaotisch zijn haha, en dan vind ik het echt niet erg om even te wachten. Dan weet ik ook dat ik hen niet op stel en sprong moet antwoorden. Maar in dit geval is die persoon echt vergroeid met telefoon, post 1000 stories op een dag en verzend nog eens 1001 extra filmpjes op insta… tja dan gaat de geloofwaardigheid wel omlaag 😅
Chantal2022
17-12-2024 om 21:04
Caroline80 schreef op 17-12-2024 om 13:06:
Onze buren zijn op vakantie. Net kwam de moeder van de buurvrouw langs (mogelijk om het konijn eten te geven), maar ze is er bijna 2 uur geweest. Heeft er waarschijnlijk gewoon zitten lunchen.
Mijn buurman is op vakantie. Zijn kat is buiten. Er komt af en toe wel eens iemand langs maar die laat de kat niet naar binnen.
Had hij maar zo'n moeder.....
oudmaarnognietkoud
17-12-2024 om 21:07
mana_sutiyuq schreef op 16-12-2024 om 17:32:
[..]
Ik ken ook alleen maar dichte huiskamer deuren, voor de katten misschien op een kier, maar dan wel met een deurstopper.
Ik héb geen huiskamerdeur
Dat zullen sommige mensen ook wel raar vinden.
madee
18-12-2024 om 08:23
DeOnbekende schreef op 17-12-2024 om 20:56:
Oh, ik ben ook een heel slechte apper. Ik zet ze wel op ongelezen zodat ik eraan herinnerd wordt, maar dan stapelt het zich weer op en wordt wegwerken een steeds grotere klus.. Ik heb nu 26 nog te beantwoorden berichten en ik kan me daar echt niet toe zetten.
Iedereen weet het wel van mij, en wie het nog niet weet waarschuw ik: ik ben waardeloos met WhatsApp, bel me alsjeblieft even als je (iets van) me nodig hebt.
Ik wist niet dat dat kon, hoe doe je dat?
Mevrouw75
18-12-2024 om 08:30
madee schreef op 18-12-2024 om 08:23:
[..]
Ik wist niet dat dat kon, hoe doe je dat?
Naar rechts trekken
Picunia
18-12-2024 om 08:53
Ik zag op dit forum een hoes te koop voor de wc-bril. Die vind ik héél raar (en vies)!