Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Mevrouw75 schreef op 16-12-2024 om 18:32:

[..]

Mijn ouders waren vroeger toch ook zéker niet de enigen die dagelijks roepen: DEUR DICHT!! Ik geloof dat het toen het meest geroepen zinnetje was.

Ik moet opeens denken aan mijn kleutertijd, het tijdschrift Bobo met daarin tante Deur-dicht en verhip, er zijn archieven van dat blad!

Een ouder nummer dan ik gelezen heb destijds, maar die tante komt erin voor:

https://ia804608.us.archive.org/32/items/bobo-tijdschrift-1968/Bobo%20%28Tijdschrift%29%20-%201968%20-%2041.pdf

Ik ben trouwens geschokt over hoe ouderwets dit blad nu is! Ben ik werkelijk zo bejaard?  Da's raar....

mana_sutiyuq schreef op 16-12-2024 om 19:02:

[..]

Gecombineerd met: Licht uit!!

Heel herkenbaar en mijn ouders zeiden ook heel vaak:” kraan dicht”, als ik tanden aan het poetsen was.
Ik hoor hun stem nu nog in mijn hoofd als ik mijn tanden poets.

Auwereel schreef op 16-12-2024 om 21:12:

[..]

Ik moet opeens denken aan mijn kleutertijd, het tijdschrift Bobo met daarin tante Deur-dicht en verhip, er zijn archieven van dat blad!

Een ouder nummer dan ik gelezen heb destijds, maar die tante komt erin voor:

https://ia804608.us.archive.org/32/items/bobo-tijdschrift-1968/Bobo%20%28Tijdschrift%29%20-%201968%20-%2041.pdf

Ik ben trouwens geschokt over hoe ouderwets dit blad nu is! Ben ik werkelijk zo bejaard? Da's raar....

Wat leuk!

Opvallend lange teksten om voor te lezen bij de plaatjes voor de leeftijdsgroep. En ook het verhaaltje om zelf te lezen is best pittig met de sch-klank.  

Schemerlampje schreef op 16-12-2024 om 17:10:

[..]

Ik ken alleen maar dichte huiskamerdeuren. Vooral in de winter, anders verdwijnt alle warmte naar de gang en komt de kou de kamer in. 's Zomers blijft hij nog wel eens open.

Inderdaad, ik zit toch niet te stoken om de zolder te verwarmen waar ik toch niet zit? Heel raar om de deur open te houden en alle warmte naar een andere ruimte laten stromen.

Mevrouw75 schreef op 16-12-2024 om 18:32:

[..]

Mijn ouders waren vroeger toch ook zéker niet de enigen die dagelijks roepen: DEUR DICHT!! Ik geloof dat het toen het meest geroepen zinnetje was.

ben je in de kerk geboren! was hier het standaard zinnetje. 

voor mensen die dit niet kennen: in de kerk staat altijd de deur open én is het meestal koud, daarom de vergelijking. 

edit: ik zie dat hij al vaker voor kwam

Zilver_gray schreef op 16-12-2024 om 20:24:

[..]

herkenbaar! Mijn man staat regelmatig in het donker te douchen wanneer ik de badkamer uitloop

Ja, dat dus. Koken in het donker 

De deur op slot als ie nog thuis heb ik inmiddels wel redelijk afgeleerd, maar ik moet er wel bij nadenken.

Anna76 schreef op 17-12-2024 om 08:23:

[..]

Ja, dat dus. Koken in het donker

De deur op slot als ie nog thuis heb ik inmiddels wel redelijk afgeleerd, maar ik moet er wel bij nadenken.

Als ik thuiswerk, zit ik op zolder en dan vind ik het wel fijn als de achterdeur op slot zit. 

Ook in de zomer wil ik de deur dicht, ik hou niet van open ruimtes. De deur naar het balkon mag wel open.

madee schreef op 17-12-2024 om 10:17:

[..]

Als ik thuiswerk, zit ik op zolder en dan vind ik het wel fijn als de achterdeur op slot zit.

Ja, maar de voordeur in het nachtslot draaien als iemand gewoon op de bank zit is wat overdreven 

Anna76 schreef op 17-12-2024 om 10:36:

[..]

Ja, maar de voordeur in het nachtslot draaien als iemand gewoon op de bank zit is wat overdreven

Bij ons gaat de deur alleen overdag op slot als er niemand is. ‘s Nachts doen we hem niet op slot, dan gaat alleen de extra knip er op. 

[..]

Mee eens (maar toch liever dan uit gewoonte standaard te veel op slot dan te weinig, wij hebben een knop waaraan je alleen maar hoeft te draaien aan de binnenkant, geen gedoe met sleutels dus geen moeite)

[..]

die zit bij ons altijd op het nachtslot, dan weten we zeker dat de deur goed dicht zit.

madee schreef op 17-12-2024 om 12:11:

[..]

Mee eens (maar toch liever dan uit gewoonte standaard te veel op slot dan te weinig, wij hebben een knop waaraan je alleen maar hoeft te draaien aan de binnenkant, geen gedoe met sleutels dus geen moeite)

hier ook, dus zit hij altijd op het nachtslot.

Onze buren zijn op vakantie. Net kwam de moeder van de buurvrouw langs (mogelijk om het  konijn eten te geven), maar ze is er bijna 2 uur geweest. Heeft er waarschijnlijk gewoon zitten lunchen.

Caroline80 schreef op 17-12-2024 om 13:06:

Onze buren zijn op vakantie. Net kwam de moeder van de buurvrouw langs (mogelijk om het konijn eten te geven), maar ze is er bijna 2 uur geweest. Heeft er waarschijnlijk gewoon zitten lunchen.

Dat vind ik dan weer niet raar. 
Beetje eten geven, beetje aandacht geven. Hok verschonen, plantjes water geven, kranten rechtleggen, koffie drinken en het diertje weer aaitjes geven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.