Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Broodjebrie schreef op 16-11-2024 om 12:10:

[..]

Zo vreemd vind ik het niet.

Hier sta je uit te waaien op de kade, ben al bevroren als ik daar 10 min op de bus moet wachten... 3 uur met een kind van 7 staan uit te waaien, vind ik niet vreemd maar dom.

Chantal2022 schreef op 16-11-2024 om 09:22:

[..]

Die stoomtrein heb ik tot nu toe gemist, hij is er dit jaar op 14-15 december lees ik

https://stoomtrein.org/christmas-express/

Dit jaar was hij er van de zomer ook.. 

Yumi schreef op 16-11-2024 om 12:16:

[..]

Hier sta je uit te waaien op de kade, ben al bevroren als ik daar 10 min op de bus moet wachten... 3 uur met een kind van 7 staan uit te waaien, vind ik niet vreemd maar dom.

Ik kom net van buiten, vond het best fris dus ik neem mijn woorden terug

Broodjebrie schreef op 16-11-2024 om 13:09:

[..]

Ik kom net van buiten, vond het best fris dus ik neem mijn woorden terug

Haha, het was vanmorgen echt koud mijn kleinkind weigerde om die reden te lopen en kroop diep onder een dekentje in de wandelwagen 

Dat de vaarwasser plotseling een geluid maakt of er buiten iemand aan het grasmaaien is. Hij is 13,5 jaar oud dus waarschijnlijk het begin van het einde.

Ik ging met dochters naar een vintage markt. Je moest een tijdsslot boeken, wij hadden van 15-17 gedaan omdat oudste logeren was. Schoonzus belde of ze mee mocht, ik zeg ja hoor, we hebben een tijdsslot van 15-17. “O, nee, dat wordt mij te laat”, zei ze. Vond ik raar. Of zijn dochters en ik raar?

Netherfield schreef op 17-11-2024 om 17:55:

Ik ging met dochters naar een vintage markt. Je moest een tijdsslot boeken, wij hadden van 15-17 gedaan omdat oudste logeren was. Schoonzus belde of ze mee mocht, ik zeg ja hoor, we hebben een tijdsslot van 15-17. “O, nee, dat wordt mij te laat”, zei ze. Vond ik raar. Of zijn dochters en ik raar?

Ligt er ook een beetje aan wat de verdere plannen zijn, hoe ver weg het is en/of wat de eetplannen zijn. Maar 15-17 zou ook zeker niet mijn voorkeur hebben, en al helemaal niet op zondag. Dan is voor mij de tijd erna te kort. Liever eind van de ochtend, dan heb ik nog wat aan mijn zondag. Maar misschien ben ik dan weer raar Een etentje op zondagavond vind ik bijv echt verschrikkelijk

CharlieB schreef op 17-11-2024 om 18:21:

[..]

Een etentje op zondagavond vind ik bijv echt verschrikkelijk

Oh dat vind ik ook echt vreselijk.

Wij waren sinds vrijdag een weekend weg en vanmiddag om een uur of 2 alweer thuis. Dat vinden ook veel mensen altijd raar dat we op zo'n dag dan weer zo vroeg thuis zijn. 

Ik neem voor mijn vakanties die ik weg ga altijd een paar dagen van tevoren (liefst een week) en een paar dagen erna (week) vrij. Dat vinden mensen ook raar, maar ik moet er niet aan denken om na mijn werk nog te moeten pakken en alles doen en dan de volgende dag vertrekken. Of thuis komen en dan de volgende dag aan het werk. Hoe krijg je dan die was weg?

CharlieB schreef op 17-11-2024 om 18:21:

[..]

Liever eind van de ochtend, dan heb ik nog wat aan mijn zondag. Maar misschien ben ik dan weer raar Een etentje op zondagavond vind ik bijv echt verschrikkelijk

Ik vind dat helemaal niet raar: ik was 15 jaar altijd op maandag vrij en het maakte me allemaal niet uit, want zondag was nog volop weekend (ik mis dat trouwens echt heel erg).
Nu moet ik sinds kort op maandag werken en ik merk dat ik nu op zondag eerder afspreek en heel graag vanaf einde middag thuis ben..

MMcGonagall schreef op 17-11-2024 om 19:32:

Ik neem voor mijn vakanties die ik weg ga altijd een paar dagen van tevoren (liefst een week) en een paar dagen erna (week) vrij. Dat vinden mensen ook raar, maar ik moet er niet aan denken om na mijn werk nog te moeten pakken en alles doen en dan de volgende dag vertrekken. Of thuis komen en dan de volgende dag aan het werk. Hoe krijg je dan die was weg?

Helemaal mee eens. Wij gaan altijd kamperen en na de dagen dat we op reis zijn geweest hebben we minimaal nog 1a 2 dagen samen vrij nodig, omdat we sommige dingen echt samen moeten doen. Als het 2 dagen regen hebben bij thuiskomst liefst nog langer samen vrij. En ook voor we weg gaan hebben we die dagen nodig.

Ik ben liever 1 of 2 dagen vrij na terugkomst van vakantie dan dat ik ervoor vrij ben.
Maar ik ben iemand die ruim op tijd begint met inpakken. Eerstvolgende vakantie vertrekken we op een avond naar Schiphol maar de dagen ervoor moet ik werken dus alles staat het weekend ervoor al klaar.
Bij terugkomst vind ik een dagje alleen thuis wel lekker voor ik weer onder de mensen moet komen op het werk.

Ik vind het vooral heel intens klinken. 
Nu heb ik van die schoolvakanties, dus ik denk ook een beetje vanuit een luxepositie natuurlijk. Ik vind het ook raar dat mensen na al die jaren nog steeds niet snappen dat ik het weekend voor school weer begint niet nog heus wel effe op familieweekend kan ofzo. Of de zondag voor de eerste schooldag gezellig een verjaardag kan vieren. Ik ben de hele dag zenuwachtig dan. 

Ik kan geen 5 weken vrij nemen, dus dan zou ik maar 1 week weg kunnen als ik er voor en na een week thuis plan nog. Als ik maar een week weg ga, heb ik geen week nodig om de was weg te werken. Heb ik sowieso niet. Inpakken doe ik gedurende de week, telkens een beetje apart leggen al. Dat doe ik dan in de avond na mijn werk. Ik ga ook niet alles nog inpakken op de laatste dag voor ik weg ga. Weekend ervoor pak ik het meeste al in en dan de week ervoor nog dingen die uit de was komen of nog niet eerder ingepakt konden worden. Bij terugkomst kom ik op zaterdag altijd thuis en doe zondag de was. Dinsdag is dan weer mijn vrije dag, dus dat gaat prima. Ik heb echt geen week nodig om weer op te ruimen. Die week besteed ik liever aan vakantie zelf dan aan thuis zitten. Maar ik wil ook het liefst weg zijn als ik vakantie heb. Vind het zonde van mijn dagen om die op te nemen als ik thuis zit. Ik werk 3 dagen per week, dus ben al genoeg thuis tussen mijn werk door.

Ik vind mannen met een knotje heel raar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.