Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda! (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-02-2022 om 21:45

Rondstruiner schreef op 23-02-2022 om 21:43:

Telkens als je denkt dat het niet erger kan: 225.000 voor 19 m2, hypotheek is niet mogelijk.

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/huis-88073364-brouwersgracht-161-1/
De foto's zijn gewoon lachwekkend:

412_360x240.jpg

411_360x240.jpg

403_360x240.jpg

Nou, de kraan doet het, en er zijn stopcontacten. Prachtig.

Die wcd slaat nergens op, maar de wandbekleding met dat hout vind ik wel erg mooi. Geeft sfeer.

Telkens als je denkt dat het niet erger kan: 225.000 voor 19 m2, hypotheek is niet mogelijk.

412_360x240.jpg

411_360x240.jpg

403_360x240.jpg

Wat bizar!

Het mooiste is nog, als ik het nareken is het niet eens 19 vierkant meter, maar 18,4 en dan heb ik nog niet eens rekening gehouden met die hap die er linksboven uit is. Misschien kom je dan zelfs op 16 vierkante meter uit.

Tickel schreef op 23-02-2022 om 21:45:

[..]

Die wcd slaat nergens op, maar de wandbekleding met dat hout vind ik wel erg mooi. Geeft sfeer.

Hoeveel stof zou daar tussen gaan zitten? 

Echt bizar die prijs

Mooi locatie hoor maar elke dag je bed bank open en dicht om van huiskamer een slaapkamer te maken en terug, Pffff. 

412_360x240.jpg

411_360x240.jpg

403_360x240.jpg

412_360x240.jpg

411_360x240.jpg

403_360x240.jpg

Haha, de fotograaf werkt vast met een pakket, zoveel foto's voor een x bedrag, en dacht: de keuken staat er nu al 23 keer op, wat kan ik nog meer fotograferen?

Leuke plek om te wonen (mits je van Amsterdam houdt) maar verder... Ik heb zelf eens in een studio gewoond en werd er gék. Mijn was stond altijd in de kamer, je kan níks opbergen, je huis ruikt altijd naar wat je hebt gekookt en meer van dat soort dingen. 

Regendrup. schreef op 24-02-2022 om 10:16:

https://www.funda.nl/koop/willemstad/huis-42619274-valkenbergse-amer-10/#foto-8

Een inbouw-hondengevangenis. Wat idioot. Zo zielig vind ik dat altijd, dieren in kooien. Neem dan gewoon geen hond.

Regendrup.

Regendrup.

24-02-2022 om 10:31 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 24-02-2022 om 10:29:

[..]

Een inbouw-hondengevangenis. Wat idioot. Zo zielig vind ik dat altijd, dieren in kooien. Neem dan gewoon geen hond.

Nou dit dus. Ik postte de link even zonder commentaar omdat ik er geen zinnig woord bij kon schrijven. Ik hoopte al dat één van jullie dat wel kon. 

Rondstruiner schreef op 24-02-2022 om 10:29:

[..]

Misschien dat de honden er nu even in zitten maar meestal gewoon los lopen. Mijn katten zijn 's nachts ook niet in het hele huis welkom dan zitten ze opgesloten in de keuken. Die komen alleen in de tuin als wij daar ook zijn. 

Mijn hemel wat een troosteloze tuin, zo veel tegels dat zou op veel meer plaatsen verboden moeten worden en dan ook streng handhaven.

Ysenda schreef op 24-02-2022 om 11:02:

[..]

Misschien dat de honden er nu even in zitten maar meestal gewoon los lopen. Mijn katten zijn 's nachts ook niet in het hele huis welkom dan zitten ze opgesloten in de keuken. Die komen alleen in de tuin als wij daar ook zijn.

Dit is geen keuken of kamer, maar een hok. Ze kunnen er alleen zitten of liggen. Ik vind dat niet oke. 

Als ze er zoveel moeite en geld in stoppen om dat zo in te bouwen, zitten ze er heus niet maar een minuutje in. Genoeg mensen die als ze de deur uit gaan of 's nachts de honden urenlang in een hok opsluiten. Walgelijk. Wij willen ook niet opgesloten worden in een kooi, een dier wil dat net zomin. Als je je meubels belangrijker vindt dan het welzijn van je dier, moet je niet aan dieren beginnen.

Dit huis krijgt wel de award voor meest sfeerloos, vooral met die tuin zo.

Die honden zullen, wat Ysenda zegt, niet continu in die benches zitten (hopelijk), maar sowieso: vier van dat soort honden in zo'n klein huis... waarom? Die beesten hebben toch leefruimte nodig?

Rondstruiner schreef op 24-02-2022 om 11:39:

[..]

Dit is geen keuken of kamer, maar een hok. Ze kunnen er alleen zitten of liggen. Ik vind dat niet oke.

Als ze er zoveel moeite en geld in stoppen om dat zo in te bouwen, zitten ze er heus niet maar een minuutje in. Genoeg mensen die als ze de deur uit gaan of 's nachts de honden urenlang in een hok opsluiten. Walgelijk. Wij willen ook niet opgesloten worden in een kooi, een dier wil dat net zomin. Als je je meubels belangrijker vindt dan het welzijn van je dier, moet je niet aan dieren beginnen.

je doet een aanname en vult in. De hond van mijn schoonouders gaat ook in de bench als er bezoek is. En verder niet. Voor deze honden was er ook bezoek, misschien dezelfde oplossing, al vind ik dit veel mooier dan zo'n lelijke bench midden in de kamer.

Ysenda schreef op 24-02-2022 om 11:45:

[..]

je doet een aanname en vult in. De hond van mijn schoonouders gaat ook in de bench als er bezoek is. En verder niet. Voor deze honden was er ook bezoek, misschien dezelfde oplossing, al vind ik dit veel mooier dan zo'n lelijke bench midden in de kamer.

Jij doet net zo goed aannames, namelijk dat ze meestal gewoon los zullen lopen. Ik durf in ieder geval de aanname wel te doen dat je zoiets alleen in je woonkamer maakt als je het zeer regelmatig gebruikt, anders koop je een bench (gewoon een eufinisme voor kooi natuurlijk) die je kunt inklappen en opbergen

Daarnaast deel ik je mening niet over wat acceptabel is. Ook met bezoek vind ik het raar, onnodig en een zwaktebod om je hond in een kooi op te sluiten. Ik herinner me uit mijn jeugd überhaupt niet dat mensen met honden kooien hadden, wij in ieder geval niet. De hond was onderdeel van ons gezin, je haalt hem tenslotte weg bij zijn soortgenoten.

Maar goed, wij zullen het niet eens worden en dit is heel erg offtopic, dus ik laat het hier verder bij.

Rondstruiner schreef op 24-02-2022 om 12:16:

[..]

Jij doet net zo goed aannames, namelijk dat ze meestal gewoon los zullen lopen. Ik durf in ieder geval de aanname wel te doen dat je zoiets alleen in je woonkamer maakt als je het zeer regelmatig gebruikt, anders koop je een bench (gewoon een eufinisme voor kooi natuurlijk) die je kunt inklappen en opbergen

Daarnaast deel ik je mening niet over wat acceptabel is. Ook met bezoek vind ik het raar, onnodig en een zwaktebod om je hond in een kooi op te sluiten. Ik herinner me uit mijn jeugd überhaupt niet dat mensen met honden kooien hadden, wij in ieder geval niet. De hond was onderdeel van ons gezin, je haalt hem tenslotte weg bij zijn soortgenoten.

Maar goed, wij zullen het niet eens worden en dit is heel erg offtopic, dus ik laat het hier verder bij.

ik deed geen aanname, ik zei dat de mogelijkheid er ook is dat ze er alleen met bezoek in zitten. Ik weet het niet, jouw idee kan ook juist zijn. Ik oordeel er alleen niet over. 

Ik vind het geen zwakte bod, de hond van schoonouders houdt niet van aaien door andere personen dan zijn baasjes dus ter bescherming van de hond zelf gaat die in de bench. Hij gaat er sowieso vaak in liggen, lekker rustig. 

In mijn jeugd hadden bijna alle honden kooien, zowel binnen als buiten. Of ze stonden aan de ketting. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.