Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Het is inderdaad vlakbij een rangeerterrein, het authentieke huis in Haren, maar die is niet heel druk want wordt bijna alleen gebruikt door het treinreparatiebedrijf van Prorail. Over die plafonds, zou het asbest zijn?

Netherfield schreef op 11-10-2024 om 11:21:

Het is inderdaad vlakbij een rangeerterrein, het authentieke huis in Haren, maar die is niet heel druk want wordt bijna alleen gebruikt door het treinreparatiebedrijf van Prorail. Over die plafonds, zou het asbest zijn?

zou goed kunnen asbest brrrrr

Er staat wel iets over asbest in de tekst.

Madamecannibale schreef op 11-10-2024 om 07:06:

Ik heb eens een beetje rondgekeken in Haren maar wat een mooie huizen staan daar.

Dit vind ik echt een plaatje: https://www.funda.nl/detail/koop/haren-gr/huis-rijksstraatweg-348/43679596/

002_1440.jpg

En van dit huis snap ik dan weer minder. Op zich een mooi huis van binnen en buiten. Maar waarom koop je dan een jaren 30 huis en geen nieuwbouw vraag ik mij af.

009_1440.jpg

Wat apart dit. Maar had men niet beter dan ook iets creatiefs met die regenpijp kunnen doen?

012_1440.jpg

Ook grappig dat de eerste steen op 20 mei 1898 is gelegd is door een jongetje van 8 en een jongetje van 5 jaar.

014_1440.jpg

Ik vermoed dat deze trap ook uit 1898 is. Prachtig, maar heeft wel wat schuur en verfwerk nodig. Die witte marmer snap ik niet goed. En de kleur van de deur past niet bij de mooie trap vind ik.

034_1440.jpg

En de lambrisering heeft ook wat opknapwerk nodig.

094_1440.jpg

En dit voor € 1.889.000 k.k is wel veel geld. De tuin is groot, ook mooi, maar niet echt speciaal. Die tuintafel staat zo'n beetje op de oprit. In de volle zon. Het is wel een perceel van 4.423 m²

Nee hoor, dat is houtwolcementplaat. Nog niet eens erg brandgevaarlijk ook. Maar wel erg lelijk Voor wat er nog allemaal moet gebeuren vind ik de vraagprijs ook wel stevig ja. Er zit niet eens een verwarmingssysteem in (behalve losse gaskachels)

Fleurtje_5 schreef op 22-10-2024 om 12:59:

094_1440.jpg

En dit voor € 1.889.000 k.k is wel veel geld. De tuin is groot, ook mooi, maar niet echt speciaal. Die tuintafel staat zo'n beetje op de oprit. In de volle zon. Het is wel een perceel van 4.423 m²

Op de oprit? Dat valt toch wel mee? Achter de camper zit sowieso een hek. Daarachter is het gewoon tuin en geen oprit meer. 

BlairW schreef op 22-10-2024 om 21:00:

[..]

Op de oprit? Dat valt toch wel mee? Achter de camper zit sowieso een hek. Daarachter is het gewoon tuin en geen oprit meer.

060_1440.jpg

Ik schreef: "Die tuintafel staat zo'n beetje op de oprit. In de volle zon"

Klopt, De tafel staat niet echt op de oprit maar het ziet er voor mij wel 'zo'n beetje' uit. Daar zou ik niet prettig zitten.Zeker niet op zulke klapstoelen. Zo'n duur luxe huis en dan zulke stoelen.En een tafel waar ik veel houtsplinters bij verwacht.

Fleurtje_5 schreef op 23-10-2024 om 11:01:

[..]

060_1440.jpg

Ik schreef: "Die tuintafel staat zo'n beetje op de oprit. In de volle zon"

Klopt, De tafel staat niet echt op de oprit maar het ziet er voor mij wel 'zo'n beetje' uit. Daar zou ik niet prettig zitten.Zeker niet op zulke klapstoelen. Zo'n duur luxe huis en dan zulke stoelen.En een tafel waar ik veel houtsplinters bij verwacht.

In Nederland is het gebruikelijk dat de oude bewoners hun "zooi" meenemen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-10-2024 om 11:45:

[..]

In Nederland is het gebruikelijk dat de oude bewoners hun "zooi" meenemen.

Ik deel jouw zorgen over de ziekenhuiszorg Fleurtje. Volgens mij laat het voorbeeld in Heerlen zien dat de regering in het huidige stelsel te veel macht overgedragen heeft aan particuliere partijen zoals ziekenhuizen en zorgverzekeraars. Maar om van rechtse partijen te verwachten dat ze dat willen veranderen is een beetje gek. Die geloven nu eenmaal dat alles het beste functioneert als je doet alsof het een markt is. 

Daglichtlamp schreef op 23-10-2024 om 14:40:

Ik deel jouw zorgen over de ziekenhuiszorg Fleurtje. Volgens mij laat het voorbeeld in Heerlen zien dat de regering in het huidige stelsel te veel macht overgedragen heeft aan particuliere partijen zoals ziekenhuizen en zorgverzekeraars. Maar om van rechtse partijen te verwachten dat ze dat willen veranderen is een beetje gek. Die geloven nu eenmaal dat alles het beste functioneert als je doet alsof het een markt is.

Verkeerde topic denk ik?

BlairW schreef op 23-10-2024 om 14:46:

[..]

Verkeerde topic denk ik?

Ja dat denk ik ook.

https://www.funda.nl/detail/koop/roermond/huis-pater-bleyslaan-2/43778545/

Houten huis, pittige badkamer (die blauw-gele), leuke zolderkamer, prachtige tuin.

590_1440.jpg

Lelijke kamerschermen (of wat het moet voorstellen).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.