Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627


misschien omdat ik nooit langs zo’n weg gewoond heb

mut

mut

14-07-2024 om 11:40

ToetieToover schreef op 13-07-2024 om 23:41:

[..]

Het heeft alles wat ik wil: bedstee, overdekte terrassen, tuinkas. Het heeft helaas ook doorslaggevende factoren in de locatie om het niet te willen: naast een gifspuitende boer en aan een weg. Echt vlák langs een weg. Niks oprijlaan ofzo.

Gifspuitende boer? Ziet eruit als weilanden met alleen gras, zal met gifspuiten wel meevallen dan. En tussen de weg en het huis ligt er een tuin, heel normaal.

mut schreef op 14-07-2024 om 11:40:

[..]

Gifspuitende boer? Ziet eruit als weilanden met alleen gras, zal met gifspuiten wel meevallen dan. En tussen de weg en het huis ligt er een tuin, heel normaal.

Glyfosaat zorgt voor mooie groene weilanden (eerst geel). Wat je niet ziet is dat het verder alles doodspuit. En waar (hoogstwaarschijnlijk) de Ziekte van Parkinson aan gelieerd is. 

Lizzyliz schreef op 14-07-2024 om 13:18:

[..]

Glyfosaat zorgt voor mooie groene weilanden (eerst geel). Wat je niet ziet is dat het verder alles doodspuit. En waar (hoogstwaarschijnlijk) de Ziekte van Parkinson aan gelieerd is.

jij kent de boer, van wie die weilanden zijn? 

Friezinnetje schreef op 14-07-2024 om 13:57:

[..]

jij kent de boer, van wie die weilanden zijn?

Ik lees het bericht van Lizzy als informatie over weilanden waar glyfosaat wordt gebruikt.  Niet als specifiek de weilanden bij dit Fundahuis.  Overigens verspreiden gewasbestrijdingsmiddelen/vergif zich over fikse afstanden door de lucht. Ik vind het voorjaar met de gele velden die wij Parkinsonvelden noemen een treurig gezicht. Ik vind het huis evenwel mooi!

Dorestad schreef op 14-07-2024 om 14:08:

[..]

Ik lees het bericht van Lizzy als informatie over weilanden waar glyfosaat wordt gebruikt. Niet als specifiek de weilanden bij dit Fundahuis. Overigens verspreiden gewasbestrijdingsmiddelen/vergif zich over fikse afstanden door de lucht. Ik vind het voorjaar met de gele velden die wij Parkinsonvelden noemen een treurig gezicht. Ik vind het huis evenwel mooi!

Tootie begon over gifspuitende boeren, daar werd door iemand op gereageerd, waardoor Lizzy daar weer op reageerde. Past sowieso helemaal niet in dit topic. 

BlairW schreef op 12-07-2024 om 19:11:

[..]

Dan meld je het. Genoeg mensen met een zwembad in de tuin dat gewoon is ingebouwd. En met deze opbouw gaat het ook wel dieper dan 40cm de grond in neem ik aan. Zo hoog is die opbouw nu ook weer niet. Beetje zwembad is zo 2-2,5 meter diep en die opbouw is geen 1,60m hoog.


Ik vermoed dat het een zwembad is dat men 'opzet'. Daar een wand en vlonder omheen bouwt. Hoeft men niet diep te graven, en men hoeft geen vrachten zand weg te brengen. Scheelt een hoop zweetdruppels op het voorhoofd.

754_1440.jpg

Dit lijkt me veel gieters met water slepen bij droogte.

https://www.funda.nl/detail/koop/echt/huis-brugweg-45/89960070/

Fleurtje_5 schreef op 17-07-2024 om 21:04:

754_1440.jpg

Dit lijkt me veel gieters met water slepen bij droogte.

https://www.funda.nl/detail/koop/echt/huis-brugweg-45/89960070/

Daar hebben ze iets op gevonden


shopping?q=tbn:ANd9GcRcySvfKFKXGFup3GP3QDaQTWjqyCKVaklN4tl--hE1xkszNcpUj9i7hWK9y9STt7g7Cn2dlfBeABa_3YWsCfjAGGLoMwCPvtvLKqyAi0DwjGS5ZJya7BAWyg

Vreselijk trouwens, dat parkeren in de voortuin. De hele avond tegen een bestelbus aankijken. (streetview)

Gebruikersnaaminvullen schreef op 17-07-2024 om 21:07:

[..]

Daar hebben ze iets op gevonden


shopping?q=tbn:ANd9GcRcySvfKFKXGFup3GP3QDaQTWjqyCKVaklN4tl--hE1xkszNcpUj9i7hWK9y9STt7g7Cn2dlfBeABa_3YWsCfjAGGLoMwCPvtvLKqyAi0DwjGS5ZJya7BAWyg

Vreselijk trouwens, dat parkeren in de voortuin. De hele avond tegen een bestelbus aankijken. (streetview)

ik dacht ook meteen aan een tuinslang 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 17-07-2024 om 21:07:

[..]

Daar hebben ze iets op gevonden


shopping?q=tbn:ANd9GcRcySvfKFKXGFup3GP3QDaQTWjqyCKVaklN4tl--hE1xkszNcpUj9i7hWK9y9STt7g7Cn2dlfBeABa_3YWsCfjAGGLoMwCPvtvLKqyAi0DwjGS5ZJya7BAWyg

Vreselijk trouwens, dat parkeren in de voortuin. De hele avond tegen een bestelbus aankijken. (streetview)


Dat 'ding' word meestal aangesloten op een kraan. Toch? 

Ik vang voor de plantjes regenwater op voor in de gieters.

Fleurtje_5 schreef op 18-07-2024 om 13:08:

[..]


Dat 'ding' word meestal aangesloten op een kraan. Toch?

Ik vang voor de plantjes regenwater op voor in de gieters.

Die zijn toch zo leeg? Na een droge periode. Tenzij je een enorme watertank onder je tuin hebt aangelegd   

Ik vind het best veel geld voor deze woning. Toch? Oké, het is een groot pand. Maar toch vind ik het te duur. Of zie ik dat verkeerd?

https://www.funda.nl/detail/koop/purmerend/huis-ommeland-14/43671418/

Thuisbioscoop


103_1440.jpg



096_1440.jpg

Het balkon


086_1440.jpg

De achterkant


126_1440.jpg

Het 'panorama' vanuit het dakterras.

Ik weet niets van de prijzen in die regio. Maar een huis met die afmeting zou in mijn regio (Veluwe) zeker zoveel kosten. Ik schrik dus niet echt van die prijs. Helaas zijn de huizen tegenwoordig ontzettend duur.

Madamecannibale schreef op 20-07-2024 om 15:11:

Ik weet niets van de prijzen in die regio. Maar een huis met die afmeting zou in mijn regio (Veluwe) zeker zoveel kosten. Ik schrik dus niet echt van die prijs. Helaas zijn de huizen tegenwoordig ontzettend duur.

Ja, het is wel ruim. Het is alleen zo lelijk om te zien... En niet echt een tuin, behalve dat terras aan het eind van de oprit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.