Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627


BlairW schreef op 12-07-2024 om 19:11:

[..]

Dan meld je het. Genoeg mensen met een zwembad in de tuin dat gewoon is ingebouwd. En met deze opbouw gaat het ook wel dieper dan 40cm de grond in neem ik aan. Zo hoog is die opbouw nu ook weer niet. Beetje zwembad is zo 2-2,5 meter diep en die opbouw is geen 1,60m hoog.

Een zwembad in je eigen tuin mag niet dieper zijn dan 140 cm. Wil je wel een dieper bad om in te duiken, dan moet iemand in het gezin een toezichthouderdiploma halen én diegene moet altijd aanwezig zijn als er van het zwembad gebruik wordt gemaakt. Zelf meezwemmen mag niet op dat moment. Dus ik gok zomaar dat de meeste zwembaden achter het huis niet dieper zijn dan 1m40. 

Netherfield schreef op 13-07-2024 om 10:15:

[..]

Een zwembad in je eigen tuin mag niet dieper zijn dan 140 cm. Wil je wel een dieper bad om in te duiken, dan moet iemand in het gezin een toezichthouderdiploma halen én diegene moet altijd aanwezig zijn als er van het zwembad gebruik wordt gemaakt. Zelf meezwemmen mag niet op dat moment. Dus ik gok zomaar dat de meeste zwembaden achter het huis niet dieper zijn dan 1m40.

Wist ik helemaal niet

Netherfield schreef op 13-07-2024 om 10:15:

[..]

Een zwembad in je eigen tuin mag niet dieper zijn dan 140 cm. Wil je wel een dieper bad om in te duiken, dan moet iemand in het gezin een toezichthouderdiploma halen én diegene moet altijd aanwezig zijn als er van het zwembad gebruik wordt gemaakt. Zelf meezwemmen mag niet op dat moment. Dus ik gok zomaar dat de meeste zwembaden achter het huis niet dieper zijn dan 1m40.

Ik zie graag officiële berichtgeving hierover. Want op diverse sites van zwembad-aanleggers kom ik hierover niks tegen. Alleen ergens dat je boven de 1.50m diep een vergunning nodig hebt, maar ook dat wordt weerlegd op andere sites. In veel gemeentes is geen vergunning nodig voor het aanleggen van een zwembad, lees ik overal. Dus ik zie graag waar je je info vandaan hebt.

Vergunning of niet scheelt per gemeente. gewoon een check doen. https://omgevingswet.overheid.nl/checken

Netherfield schreef op 13-07-2024 om 10:15:

[..]

Een zwembad in je eigen tuin mag niet dieper zijn dan 140 cm. Wil je wel een dieper bad om in te duiken, dan moet iemand in het gezin een toezichthouderdiploma halen én diegene moet altijd aanwezig zijn als er van het zwembad gebruik wordt gemaakt. Zelf meezwemmen mag niet op dat moment. Dus ik gok zomaar dat de meeste zwembaden achter het huis niet dieper zijn dan 1m40.

Ik weet dat dit in Griekenland zo is. Maar in Nederland heb ik er nog nooit van gehoord. Ook Google zegt er niks over.

Friezinnetje schreef op 12-07-2024 om 14:07:

https://www.funda.nl/detail/koop/menaam/huis-ryksstrjitwei-4/89021142

236_1440.jpg

327_1440.jpg

oud en nieuw bijelkaar gebracht, met prachtig uitzicht. En ik vind het sfeervol ingericht.

Het heeft alles wat ik wil: bedstee, overdekte terrassen, tuinkas. Het heeft helaas ook doorslaggevende factoren in de locatie om het niet te willen: naast een gifspuitende boer en aan een weg. Echt vlák langs een weg. Niks oprijlaan ofzo. 

Het ligt ook echt aan de snelweg gewoon dat had ik nog niet gezien. Locatie is verre van fijn denk ik. 

BlairW schreef op 13-07-2024 om 20:15:

[..]

Ik zie graag officiële berichtgeving hierover. Want op diverse sites van zwembad-aanleggers kom ik hierover niks tegen. Alleen ergens dat je boven de 1.50m diep een vergunning nodig hebt, maar ook dat wordt weerlegd op andere sites. In veel gemeentes is geen vergunning nodig voor het aanleggen van een zwembad, lees ik overal. Dus ik zie graag waar je je info vandaan hebt.

Het werd verteld door de cursusleider toen ik de cursus toezichthouder zwembad deed voor de zwemvereniging waar ik lid van ben. FF kijken of ik daar iets over kan vinden. 

BlairW schreef op 14-07-2024 om 07:31:

Het ligt ook echt aan de snelweg gewoon dat had ik nog niet gezien. Locatie is verre van fijn denk ik.

Snufje fijnstof, hapje Parkinson, nee, sla mij maar over. 

Netherfield schreef op 14-07-2024 om 08:25:

[..]

Het werd verteld door de cursusleider toen ik de cursus toezichthouder zwembad deed voor de zwemvereniging waar ik lid van ben. FF kijken of ik daar iets over kan vinden.

Maar ging dat ook over privézwembaden? Ik heb die regels wel kunnen vinden voor (semi-) openbare zwembaden, maar niet voor privézwembaden.

Netherfield schreef op 14-07-2024 om 08:25:

[..]

Het werd verteld door de cursusleider toen ik de cursus toezichthouder zwembad deed voor de zwemvereniging waar ik lid van ben. FF kijken of ik daar iets over kan vinden.

Ik kan het niet vinden. 

BlairW schreef op 14-07-2024 om 07:31:

Het ligt ook echt aan de snelweg gewoon dat had ik nog niet gezien. Locatie is verre van fijn denk ik.

Het lijkt mij vooral eng naast zo’n snelweg. Hoe vaak ontspoort er een auto/ vrachtwagen etc? En dan zit deze dwars door je tuin woning?

GroenTuintje schreef op 14-07-2024 om 09:40:

[..]

Het lijkt mij vooral eng naast zo’n snelweg. Hoe vaak ontspoort er een auto/ vrachtwagen etc? En dan zit deze dwars door je tuin woning?

Op een gewoon recht stuk snelweg zal dat wel meevallen. Ik heb hier nog nooit gehoord dat er een vrachtwagen de weg af is gereden en ik woon ook niet heel ver van de snelweg af. Gebeurt ook niet dagelijks volgens mij 

GroenTuintje schreef op 14-07-2024 om 09:40:

[..]

Het lijkt mij vooral eng naast zo’n snelweg. Hoe vaak ontspoort er een auto/ vrachtwagen etc? En dan zit deze dwars door je tuin woning?

nou niet zo vaak hoor. En er liggen 2 wegen. Voor huis is een 80 km weg, rechte weg. En andere is een snelweg (Leeuwarden-Harlingen)


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.