Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Luttjetrut schreef op 27-08-2023 om 08:08:

[..]

Ik heb ooit geleerd dat "wanneer je vanaf de openbare weg de voordeur kan zien, is het geen villa".

Dit waren de woorden van een sjieke oudere actrice met goed gevoel voor etiquette, dus ik weet niet hoeverre het "officiële regels" zijn. Maar het klonk wel plausibel. Dit is volgens haar waarschijnlijk "gewoon een vrijstaande woning met een grote achtertuin".

Ehm, je ziet zelfs vanaf de straat de voordeur van paleis Soestdijk  Zeker ook een vrijstaand huisje met een grote voor- en achtertuin?

Kun je dat ook omdraaien? Mijn voordeur kun je van de openbare weg niet zien. Zit aan de zijkant en veel struiken en bomen in de voor en zij tuin. Heb ik nu een vila?

Meesje schreef op 27-08-2023 om 09:18:

Kun je dat ook omdraaien? Mijn voordeur kun je van de openbare weg niet zien. Zit aan de zijkant en veel struiken en bomen in de voor en zij tuin. Heb ik nu een vila?

ik heb ook een villa!

BlairW schreef op 27-08-2023 om 09:03:

[..]

Ehm, je ziet zelfs vanaf de straat de voordeur van paleis Soestdijk Zeker ook een vrijstaand huisje met een grote voor- en achtertuin?

Ik interpreteerde het meer als een soort maatstaf dat er ook een minimale oppervlakte aan grond vóór het vrijstaande object moet liggen. Dat zou voor Soestdijk wel gelden.

EDIT:

Ik vind op een website van een makelaar deze beschrijving:"De definitie van een villa is niet altijd even makkelijk. Een villa is een vrijstaand huis met meerdere verdiepingen en veel grond eromheen."

De woning in Riel is dus alsnog geen villa. Hadden ze het een stuk verder naar achteren gebouwd misschien wel

Luttjetrut schreef op 27-08-2023 om 09:43:

[..]

Ik interpreteerde het meer als een soort maatstaf dat er ook een minimale oppervlakte aan grond vóór het vrijstaande object moet liggen. Dat zou voor Soestdijk wel gelden.

EDIT:

Ik vind op een website van een makelaar deze beschrijving:"De definitie van een villa is niet altijd even makkelijk. Een villa is een vrijstaand huis met meerdere verdiepingen en veel grond eromheen."

De woning in Riel is dus alsnog geen villa. Hadden ze het een stuk verder naar achteren gebouwd misschien wel

Er zit sowieso niet veel grond bij,  maar da's nooit in  wat men een villawijk noemt. Ik ken veel huizen met heul veel meer grond eromheen, en dat zijn allemaal geen villa's, hoe ver ze het ook naar achteren plaatsen.

een villa is gewoon een absurd groot huis, zo interpreteer ik een villa.

GroenTuintje schreef op 27-08-2023 om 10:16:

een villa is gewoon een absurd groot huis, zo interpreteer ik een villa.

precies, als je op google afbeeldingen zoekt op villa dan kom je zoiets tegen: 

images?q=tbn:ANd9GcQnRyJjB_5XBVFEOigmwch5YO2A6M3hjXziRQ&usqp=CAU

301483778.jpg?k=b1f449beb857de98e8287c34956b672956926c2d03ac185ff8d9a348622c157a&o=&hp=1

Friezinnetje schreef op 27-08-2023 om 10:36:

[..]

precies, als je op google afbeeldingen zoekt op villa dan kom je zoiets tegen:

images?q=tbn:ANd9GcQnRyJjB_5XBVFEOigmwch5YO2A6M3hjXziRQ&usqp=CAU

301483778.jpg?k=b1f449beb857de98e8287c34956b672956926c2d03ac185ff8d9a348622c157a&o=&hp=1

Ja dat dus. Alleen voor de “rich and famous”

Leenwoord uit het Italiaans, in de betekenis van ‘landhuis’ voor het eerst aangetroffen in het jaar 1824

https://nl.wiktionary.org/wiki/villa

BlairW schreef op 27-08-2023 om 09:03:

[..]

Ehm, je ziet zelfs vanaf de straat de voordeur van paleis Soestdijk Zeker ook een vrijstaand huisje met een grote voor- en achtertuin?

Das dan ook geen villa, maar een paleis. Appels en peren. 

Luttjetrut schreef op 27-08-2023 om 09:43:

[..]

EDIT:

Makelaars zijn heel creatief in benamingen hoor. Hoe vaak ik niet zie dat een eindwoning als hoekhuis neer wordt gezet bij een makelaar. Een hoekhuis klinkt natuurlijk beter dan een eindwoning. Maar het zijn toch echt 2 verschillende soorten huizen.

BlairW schreef op 27-08-2023 om 11:52:

[..]

Makelaars zijn heel creatief in benamingen hoor. Hoe vaak ik niet zie dat een eindwoning als hoekhuis neer wordt gezet bij een makelaar. Een hoekhuis klinkt natuurlijk beter dan een eindwoning. Maar het zijn toch echt 2 verschillende soorten huizen.

Zo vind ik de term drie-onder-éénkap ook altijd zo mooi. Als je het middelste huis hebt dan heb je gewoon een tussenwoning.

Madamecannibale schreef op 27-08-2023 om 13:17:

[..]

Zo vind ik de term drie-onder-éénkap ook altijd zo mooi. Als je het middelste huis hebt dan heb je gewoon een tussenwoning.

Ik noem mijn huis ook altijd een 5-onder-1-kapper  ik heb dan wel weer het hoekhuis, een echte en geen eindwoning. 

Ach, die luxe heb ik niet, BlairW, bij mijn straatje zijn het er 6 onder-1-kap! En nog heel ordinair een tussenwoning ook.

Auwereel schreef op 27-08-2023 om 16:58:

Ach, die luxe heb ik niet, BlairW, bij mijn straatje zijn het er 6 onder-1-kap! En nog heel ordinair een tussenwoning ook.

Hier 8 onder een kap  of 2 onder één kap

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.