Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Friezinnetje schreef op 26-08-2023 om 07:38:

[..]

ten eerste vind ik het geen villa, en ik vind het ontzettend lelijk van binnen. En tuin is idd zonde, al zullen de bomen achterin nog wel groter worden.

BlairW schreef op 26-08-2023 om 07:37:

[..]

Wat een lelijke keuken zeg! Verschrikkelijk. En die trap zo met dat beton, brrr. Geen warme uitstraling in dit huis zeg. Die uitstekende verwarming in de badkamer vind ik ook heel lelijk. Had gewoon een platte tegen de muur genomen.

Oh,  ik vind het een heel mooi huis! De keuken is alleen alsof ik op mijn werk sta te koken,  maar ik zou um graag hebben 😄. De tuin verdient wat liefde.

Wieder schreef op 26-08-2023 om 11:00:

[..]

[..]

Oh, ik vind het een heel mooi huis! De keuken is alleen alsof ik op mijn werk sta te koken, maar ik zou um graag hebben 😄. De tuin verdient wat liefde.

Wat vind je van de ingebouwde automatiek?

SophieHowl schreef op 26-08-2023 om 12:09:

[..]

Wat vind je van de ingebouwde automatiek?

Die vind ik wel lollig eigenlijk! Zou er geen kipcorns in doen, zie het meer als verlicht kastje. Mooie potjes kopen voor alle kruiden en het is nog praktisch ook. Heb de foto's een paar keer bekeken en vind het echt een prachtig huis. Gevarieerde boomgaard ook. Nog even dat grasveld opleuken en het is wat mij betreft af. Neemt niet wegdat ik voor dat geld heel iets anders zou kopen, maar ik vind het echt mooi ☺️

Wieder schreef op 26-08-2023 om 12:24:

[..]

Die vind ik wel lollig eigenlijk! Zou er geen kipcorns in doen, zie het meer als verlicht kastje. Mooie potjes kopen voor alle kruiden en het is nog praktisch ook. Heb de foto's een paar keer bekeken en vind het echt een prachtig huis. Gevarieerde boomgaard ook. Nog even dat grasveld opleuken en het is wat mij betreft af. Neemt niet wegdat ik voor dat geld heel iets anders zou kopen, maar ik vind het echt mooi ☺️

Hier sluit ik mij bij aan. Ik vind het ook echt heel mooi. Maar wat ik niet snap is waarom we zo weinig slaapkamers zijn. Dat zou mij wel tegenhouden.

SophieHowl schreef op 26-08-2023 om 01:03:

Een ‘stoere’ villa te koop in Riel.
De bewoners hoeven voor een snelle hap geen gebruik te maken van een bezorgdienst:

https://www.funda.nl/koop/riel/huis-42201622-zandeind-31/#foto-22

586_1440.jpg

Grappig

587_1440.jpg

Maar het lijkt ook wel op een industriële keuken.

BlairW schreef op 26-08-2023 om 07:37:

[..]

Wat een lelijke keuken zeg! Verschrikkelijk. En die trap zo met dat beton, brrr. Geen warme uitstraling in dit huis zeg. Die uitstekende verwarming in de badkamer vind ik ook heel lelijk. Had gewoon een platte tegen de muur genomen.

Die trap is inderdaad behoorlijk van beton. Maar het beton op het toilet vind ik wel brrr.

579_1440.jpg

Fleurtje_5 schreef op 26-08-2023 om 12:50:

[..]

586_1440.jpg

Grappig

587_1440.jpg

Maar het lijkt ook wel op een industriële keuken.

Madamecannibale schreef op 26-08-2023 om 12:31:

[..]

Hier sluit ik mij bij aan. Ik vind het ook echt heel mooi. Maar wat ik niet snap is waarom we zo weinig slaapkamers zijn. Dat zou mij wel tegenhouden.

4 slaapkamers is toch niet weinig? Het feit dat het midden in een woonwijk staat zou me tegenhouden, en dat het ruim 1,3 miljoen kost. Maar als ik straks op weg naar de Jumbo over een portemonnee struikel met dat geld erin, ga ik een bod doen 😄

Jemig, ik wist niet eens dat ik twee berichten kon quoten en nu doe ik het twee keer achter elkaar, sorry 😊

De bewoners hoeven voor een snelle hap geen gebruik te maken van een bezorgdienst:

ps. Waarom zou dit een 'villa' heten? Ik vind het een houten keet met een golfplaten dak.

576_1440.jpg

Het huis is gebouwd in 2016/2017. Dus vrij jong. Hoe zou het hout er over tien jaar uitzien?

Fleurtje_5 schreef op 26-08-2023 om 13:00:

[..]

ps. Waarom zou dit een 'villa' heten? Ik vind het een houten keet met een golfplaten dak.

576_1440.jpg

Definitie van een villa: een villa is een royale vrijstaande eengezinswoning met twee of meer verdiepingen, omgeven door een grote vrije ruimte in de vorm van tuin of water.

De omschrijving lijkt me vrij accuraat.

629_1440.jpg

Dit beeld vind ik wel prachtig.

631_1440.jpg

Maar 's avonds ziet het er toch ook wel eng uit.

650_1440.jpg

Ik vind het in de basis ook wel een mooi huis. De raampartijen, de houten betimmering en de shutters, de buitenhaard en de aangelegde fruittuin.
Ik zou er wel van kunnen houden.

Wil alleen niet in Riel wonen. En de prijs is ook wel een dingetje.

Dat wordt dus frituren de hele dag om die vakjes te vullen

Wieder schreef op 26-08-2023 om 13:05:

[..]

Definitie van een villa: een villa is een royale vrijstaande eengezinswoning met twee of meer verdiepingen, omgeven door een grote vrije ruimte in de vorm van tuin of water.

De omschrijving lijkt me vrij accuraat.

Ik heb ooit geleerd dat "wanneer je vanaf de openbare weg de voordeur kan zien, is het geen villa".

Dit waren de woorden van een sjieke oudere actrice met goed gevoel voor etiquette, dus ik weet niet hoeverre het "officiële regels" zijn. Maar het klonk wel plausibel. Dit is volgens haar waarschijnlijk "gewoon een vrijstaande woning met een grote achtertuin".

Luttjetrut schreef op 27-08-2023 om 08:08:

[..]

Ik heb ooit geleerd dat "wanneer je vanaf de openbare weg de voordeur kan zien, is het geen villa".

Dit waren de woorden van een sjieke oudere actrice met goed gevoel voor etiquette, dus ik weet niet hoeverre het "officiële regels" zijn. Maar het klonk wel plausibel. Dit is volgens haar waarschijnlijk "gewoon een vrijstaande woning met een grote achtertuin".

Nee, da's gewoon een snob 😉

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.