Huis, tuin en keuken
Tango
14-11-2024 om 23:51
Wat lijkt jou nou een vervelend beroep?
Vanmorgen moest ik voor een borstonderzoek. Ik vind dat absoluut geen pretje. De vrouw die het onderzoek deed was dan ook nog eentje die heel kortaf was en weinig gevoel uitstraalde. Dat maakte het onderzoek nog onplezieriger.
Achteraf dacht ik: het zal je beroep maar zijn. Al die vrouwen pijnigen door hun borsten in een apparaat te klemmen. Dan moet je ook wel een beetje ongevoelig zijn. Ik zou het een vreselijke job vinden. Zo kwam ik dus op dit draadje.
Wat lijkt jullie nou een vervelend beroep?
Dutchgirly
15-11-2024 om 08:14
klantenservice medewerker. Lijkt me echt verschrikkelijk om de hele tijd te moeten dealen met klagende mensen. Zo ook alles wat daar op lijkt zoals leraar basisschool etc. Dit zou me zoveel energie kosten
Madamecannibale
15-11-2024 om 08:20
Eigenlijk alles wat hier genoemd word.
Ik zou ook absoluut niet in de veesector willen werken. Of een baan hebben waarbij je continue op reis bent zoals stewardess of op een schip of zoiets.
Dolfje
15-11-2024 om 08:42
Ik denk zowat alles wat al genoemd wordt zoals de medische beroepen , de klantenservice inderdaad maar ook in zo'n poortje bij de veerboot en tolweg dan zit je daar de hele dag constant hetzelfde te doen. Net als aan een fabriek aan de lopende band.
Of in een benzinepomp, schilder, leerkracht vanwege het gedoe met ouders.
Etc etc etc
Bailey26
15-11-2024 om 08:47
Zilver_gray schreef op 15-11-2024 om 06:17:
Het eerste beroep wat me te binnen schiet; politie agent! Wat lijkt me dat een ondankbaar rot beroep! Opgeroepen worden om te assisteren bij opstootjes, voetbal wedstrijden, oud en nieuw etc..de horror!
Daar moest ik ook meteen aan denken toen ik de titel las.
Verkeersregelaar lijkt mij ook een vervelend beroep. Al die mensen die menen een uitzondering te zijn.
Ginevra
15-11-2024 om 09:55
Ik heb lang lang lang geleden een tijdje in een winkel gestaan, ik vond dat niet per se vervelend. Het is heel concreet werk en als je klaar bent en naar huis gaat ben je ook klaar. Alleen had ik een bullebak van een cheffin, dat maakte het wel vervelend.
Ik heb ook wc's schoongemaakt, dat is natuurlijk geen leuk werk an sich maar we hadden een heel leuk team dus dat vond ik ook niet heel erg.
Tandarts en pedicure en dat soort dingen lijkt me wel vrij vervelend. Je ziet veel onaangenaams, je werkt veel solistisch lijkt me, en door de investeringen kun je ook niet makkelijk het even een tijdje doen en dan weer wat anders gaan doen.
En wat me heel vervelend lijkt is alles wat met handhaving te maken heeft. Zoveel negativiteit waar je mee te maken krijgt.
LydiaDietz
15-11-2024 om 10:11
Een kantoorbaan. Ooit als 18-jarige op een ministerie gewerkt. Wat een troosteloosheid. Toen voorgenomen nooit en te nimmer van 9 tot 5 achter een pc te zitten.
Ik werd leerkracht.
Tara82
15-11-2024 om 10:28
De zorg vind ik wel mooi werk, maar ik zelf ben daar totaal niet geschikt voor. Als ik mijn stiefzus met liefde hoor praten over haar bewoners, dan heb ik daar veel bewondering en respect voor. Gelukkig dan er andere mensen zijn die de beroepen die niks voor mijn zijn wel doen.
Wat ik echt een heel vreselijk beroep vind is politicus. Constant gezeur met andere en je eigen partij en je kunt het hoe dan ook nooit goed doen. Mijn vader en man zijn actief geweest in de lokale politiek en ik heb ook wat ondersteunende dingen gedaan en dat heeft er alleen maar gezorgd dat ik nu echt zeker weet dat het een vreselijke beroep is.
haarklover
15-11-2024 om 10:36
LydiaDietz schreef op 15-11-2024 om 10:11:
Een kantoorbaan. Ooit als 18-jarige op een ministerie gewerkt. Wat een troosteloosheid. Toen voorgenomen nooit en te nimmer van 9 tot 5 achter een pc te zitten.
Ik werd leerkracht.
Ik heb nu een kantoorbaan (software-ontwikkeling) maar ik heb vroeger simpel administratief werk gedaan en dat vond ik best leuk.
(dingetjes opzoeken, getalletjes invoeren, rekeningen archiveren (dus eerst sorteren)).
Maar ja, ik ben ook iemand die voor de lol legpuzzels maakt en iets saaiers bestaat bijna niet.
KillerQueen
15-11-2024 om 10:38
- Vieze dingen: Pedicure, mondhygiënist, verzorging
- Uitvaartverzorger. Ik zou alleen maar meejanken
- Buiten werken: van postbode tot stratenmaker
- Winkelmedewerker. Vroeger bij een kaasboer/traiteur/wijn etc en bij een bakkerij/lunchroom gewerkt: dat vond ik wel leuk.
Klantenservice bij een zorgverzekering 2 jaar gedaan. Wat was ik blij dat mijn contract niet verlengd werd en ik me mocht omscholen van het uwv. (Zelf financieren lukte echt niet).
haarklover
15-11-2024 om 10:39
Dutchgirly schreef op 15-11-2024 om 08:14:
klantenservice medewerker. Lijkt me echt verschrikkelijk om de hele tijd te moeten dealen met klagende mensen. Zo ook alles wat daar op lijkt zoals leraar basisschool etc. Dit zou me zoveel energie kosten
Ik heb op een telefonische klantenservice gewerkt, en de meeste mensen zijn best tevreden als je hun probleem serieus neemt.
(en anders zitten ze lekker ver weg)
Het gevoel een probleem op te lossen (of in ieder geval: duidelijk
maken hoe lang het duurt, of wat de mogelijkheden zijn) vind ik leuk.
Koekie1980
15-11-2024 om 10:56
vuilnisman of iets met riool onderhoud etc. Getverderrie!
Ik heb laatst een podcast geluisterd over vreemde beroepen en daar vertelde een man over zijn baan als schoonmaker. Hij ruimt huizen op waar een lijk gevonden was... met smerige geurtjes, insecten etc... nogmaals Getverderrie!
alhambra
15-11-2024 om 12:09
Veel van wat jullie ook zeggen maar mijn nummer 1 ontbreekt nog: Bagageuitvliegtuighaler
Zeer zwaar lichamelijk werk waarbij je ook nog in onmogelijke houdingen moet werken. Je kunt bijna? nergens staan in de bagageruimte.
Chantal2022
15-11-2024 om 12:56
een vervelend beroep lijkt me elke baan waarbij je van klokslag 9 to klokslag 17:30 achter je bureau moet zitten.
Heel veel wat hier genoemd wordt zijn voor mij zware beroepen, van politieagent (psychisch zwaar en potentieel gevaarlijk) tot bagage-uithaler (lichamelijk zwaar)