Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Spullen van vroeger

Zomaar voor de leuk: gebruiken jullie nog steeds spullen van vroeger? Dus echt al oud maar nog goed? Lijkt me leuk om te lezen, ook i.v.m. de actuele besparings/hergebruik onderwerpen.


Zilver_gray schreef op 27-08-2022 om 19:27:

[..]

Omg 😳 deze had mijn moeder ook! Beige achtig met een donkerbruine deksel…(als ik me goed herinner) zeker een jaar of 40 geleden inderdaad!

Omg die heb ik ook . Beige met bruin , van mijn moeder geërfd inderdaad . Ik heb ook antieke bruine tupperware

photo-2022-08-27-19-44-35.jpg





Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

27-08-2022 om 19:49 Topicstarter

wild-flower schreef op 27-08-2022 om 19:46:

[..]

Omg die heb ik ook . Beige met bruin , van mijn moeder geërfd inderdaad . Ik heb ook antieke bruine tupperware

photo-2022-08-27-19-44-35.jpg





Ja hoor, dat is die van mij 

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

27-08-2022 om 19:51 Topicstarter

Bruine tupperware? Die heb ik zelfs niet (wel hele oude 'mat-witte'doosjes). Gebruik ze nog steeds in de vriezer.

Lollypopje schreef op 27-08-2022 om 19:30:

[..]

[..]

Door jullie twee posts achter elkaar lijkt het nu bijna alsof Herfstappeltaart de moeder van Zilver_gray is

Hahahaha ja inderdaad 

wild-flower schreef op 27-08-2022 om 19:46:

[..]

Omg die heb ik ook . Beige met bruin , van mijn moeder geërfd inderdaad . Ik heb ook antieke bruine tupperware

photo-2022-08-27-19-44-35.jpg





Jaaaa die!!!! 😂

3d90ec9a6f1b3955140cae273ad06a9fb97d15ae.jpg


Het bloemetje is er wel af gesleten intussen.. 

Geweldig al dat oude Tupperware spul, vond het toen al lelijk, maar nu ronduit misdadig 

Maar eerlijk is eerlijk; Onverwoestbaar!

Caramelzeezoutchocola schreef op 27-08-2022 om 19:12:

Ik gebruik zo’n oude oranje sinaasappelpers (niet elektrisch) als ik maar 1 of 2 sinaasappels pers. Pers ik er meer dan neem ik wel de elektrische.

Die heb ik ook van mijn ouders,de electrische uit mijn jeugd. Ouderwets  Beige en hij komt met de feestdagen van zolder.

 Ik heb ook wel oude spullen door het huisstaan maar die gebruik ik niet. De houtschaafvan mijn vader, melkkan van oma, oude weegschaal met gewichten. De handslagroomklopper met glazen schaaltje eronder

Toen wij ons oudste kind kregen, 6 jaar geleden, kregen we van mijn schoonmoeder de commode waar zij als baby op gelegen heeft. Haar opa was meubelmaker en hij heeft deze commode gemaakt voor haar geboorte. Mijn schoonmoeder heeft hem helemaal opgeknapt en in de kleuren van onze babykamer geverfd 😍


We hebben ook een mooie oude stoel in de babykamer staan. Gekregen van mijn moeder. Ik weet niet hoe oud deze is, maar zo’n 35 jaar geleden gebruikte mijn moeder de stoel als borstvoedingsstoel 😉

Zilver_gray schreef op 27-08-2022 om 20:22:

Geweldig al dat oude Tupperware spul, vond het toen al lelijk, maar nu ronduit misdadig

Maar eerlijk is eerlijk; Onverwoestbaar!

Ik heb onlangs een augurken'pot' gekocht via MP, had mijn oma ook, zó handig! 

Augurkenpot-Tupperware-zeef-met-lift-geel-1-scaled.jpg

Mss telt dit niet mee in dit topic, maar ik (58j) heb het 'trouwboekje' van mijn overgrootoma die geboren werd in 1880. Ze trouwde in 1901. 
Dat boekje is nog geschreven in oud-Vlaams (Ik woon in België). 
Zo staat er bij het hoofdstuk 'kindekens": De jonge moeder mag het hoofde-ken (hoofdje) van het kindeken- niet kneden in een andere vorm.  Het hoofde-ken is fragiel.

Ik heb nog altijd de bank van mijn ex, die had hij al toen ik bij hem kwam. Mee verhuisd van Frankrijk naar Nederland en staat nu in de US. 

Ik heb een twaalf jaar oude tv. Het was toen al niet de mooiste of beste. Dat vinden mensen soms bijzonder, ik snap dat niet goed. Het is toch een flatscreen, wat mij betreft ben ik helemaal up to date. 

Onze keuken is zo'n 30 jaar oud. We wonen hier 10 jaar, het is een koophuis, dus ieder ander had 'm eruit gesloopt en er iets nieuws in gezet. Maar hij doet het nog. Ik weet nu wel heel goed wat ik niet wil, mochten we toch ooit een nieuwe keuken laten plaatsen. 

Mijn tv is ook nog van 2010, werkt prima en ik kan er Netflix en Videoland op kijken dus zolang hij beeld en geluid geeft hoeft ie niet weg.

Oja. Lundiakasten van minstens 50 jaar oud. Met 6 lagen verf erop, in allerlei configuraties in elkaar gezet, tig keer verhuisd, gescheiden en weer samengevoegd en uitgebreid met 'nieuw' tweedehands spul. Werkelijk onverwoestbaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.