Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Spullen van vroeger

Zomaar voor de leuk: gebruiken jullie nog steeds spullen van vroeger? Dus echt al oud maar nog goed? Lijkt me leuk om te lezen, ook i.v.m. de actuele besparings/hergebruik onderwerpen.


Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

27-08-2022 om 19:00 Topicstarter

Phalange schreef op 27-08-2022 om 18:56:

100 jaar geleden lieten mijn overgrootouders wat meubels maken waaronder een boekenkast. Ik heb daar herinneringen aan uit mijn vroegste jeugd bij mijn opa en van wat later bij mijn ouders. Nu staat-ie bij mij.

Geweldig...zo oud.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-08-2022 om 19:12

Ik gebruik zo’n oude oranje sinaasappelpers (niet elektrisch) als ik maar 1 of 2 sinaasappels pers. Pers ik er meer dan neem ik wel de elektrische.

Van mijn opa een klein houten stoeltje dat hij zelf gemaakt heeft. Ik ben heel wat keren verhuisd maar het stoeltje is altijd meeverhuisd en heeft al 4 verschillende kleuren gehad. Toevallig vorige week het stoeltje helemaal afgeschuurd en heeft nu weer zijn originele houtkleur en staat op de slaapkamer als nachtkastje. Ik schat dat het stoeltje zo'n 50-60 jaar oud is.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

27-08-2022 om 19:18

Ik heb 2 stofzuigers, 1 boven en 1 beneden en die boven staat is ook zo’n ouderwetse stofzuiger. Je tilt je een breuk en hij maakt lawaai als een beer maar hij zuigt als een ketter, zeer krachtige motor en tenminste een fijn lang snoer waardoor ik de hele verdieping in 1 keer kan zuigen zonder dat ik het snoer steeds ergens anders in moet doen. Niet meer te krijgen maar onvervangbaar.

IdolizedMouse16

IdolizedMouse16

27-08-2022 om 19:18

Ik heb hier wel meerdere spullen van 50 jaar oud.
Het bed op de logeerkamer, was vroeger mijn bed. Een "nette" jas, deze gebruik ik nog wel eens bij begrafenissen, een fiets die ik in mijn middelbare schooltijd kocht.

naaidoos.jpg?itok=tgpxKc7H

Ik heb al 43 jaar deze naaidoos.

Ginevra schreef op 27-08-2022 om 19:20:

naaidoos.jpg?itok=tgpxKc7H

Ik heb al 43 jaar deze naaidoos.

Omg 😳 deze had mijn moeder ook! Beige achtig met een donkerbruine deksel…(als ik me goed herinner) zeker een jaar of 40 geleden inderdaad!

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

27-08-2022 om 19:28 Topicstarter

Ginevra schreef op 27-08-2022 om 19:20:

naaidoos.jpg?itok=tgpxKc7H

Ik heb al 43 jaar deze naaidoos.

Ja, die heb ik met een bruin deksel!

Echt leuk dat zoveel mensen zulke oude spullen in huis hebben en nog gebruiken.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

27-08-2022 om 19:29 Topicstarter

Rondstruiner schreef op 27-08-2022 om 19:29:

Echt leuk dat zoveel mensen zulke oude spullen in huis hebben en nog gebruiken.

Ja hè dat vind ik ook!

Zilver_gray schreef op 27-08-2022 om 19:27:

[..]

Omg 😳 deze had mijn moeder ook! Beige achtig met een donkerbruine deksel…(als ik me goed herinner) zeker een jaar of 40 geleden inderdaad!

Herfstappeltaart schreef op 27-08-2022 om 19:28:

[..]

Ja, die heb ik met een bruin deksel!

Door jullie twee posts achter elkaar lijkt het nu bijna alsof Herfstappeltaart de moeder van Zilver_gray is

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

27-08-2022 om 19:31 Topicstarter

Lollypopje schreef op 27-08-2022 om 19:30:

[..]

[..]

Door jullie twee posten achter elkaar lijkt het nu bijna alsof Herfstappeltaart de moder van Zilver_gray is

Hahaha nee hoor volgens mij is dat niet het geval.

Ik ben niet zo van de oude spullen. Een enkel glazen schaaltje of een lepeltje of zoiets vind ik al prima.
Per slot van rekening heb ik mijn eigen huis al naar mijn eigen smaak ingericht.  Uit mijn ouderlijk heb ik nog een rond kastje,  zoiets  :  

DSCN7009.jpg

en een mooie prent aan de muur.
Mijn vriend heeft veel meer van de familie, als gevolg daarvan zitten al járen  met de 'tafelkleden van Tante Jannie' op tafel , ik wil wel eens iets anders....! 

Knutselkei schreef op 27-08-2022 om 18:50:

[..]

Daarom wilde ik m toen ook zo graag van mijn ouders lenen...mocht ik m hebben jippie!!

Geluksvogel lief van je ouders.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

27-08-2022 om 19:37 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 27-08-2022 om 19:35:


Mijn vriend heeft veel meer van de familie, als gevolg daarvan zitten al járen met de 'tafelkleden van Tante Jannie' op tafel , ik wil wel eens iets anders....!


"Oei nu heb ik toch de thee over tafel laten vallen, en dat merkte ik na een uurtje pas....Dat tafelkleed kan nu ècht niet meer hoor"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.