Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Vandaag twee keukenlaatjes gedaan. De eerste was heel snel klaar dus ik besloot er nog een te doen. Die viel vies tegen in totaal 25 min bezig geweest maar het resultaat mag er wezen.

Net de kleinkinderen een dag en een nacht te logeren gehad dus vandaag vooral bezig met bedden afhalen en was wegwerken. De extraatjes schieten er nog een beetje bij in. Maar het komt goed!

Ik heb wat opbergbakken in de aanbieding gekocht en het speelgoed van zoon uitgezocht. Alles zit nu netjes in dezelfde soort bakken i.p.v. in een ratjetoe aan bakken, dat gaf zo'n rommelig gezicht.

Volgende project is een laatje van het dressoir waar allemaal papieren liggen die ingescand of geshredderd moeten worden.

Wat een leuk topic! Afgelopen jaar was best een druk jaar, dus het huis(houden) is er nogal bij ingeschoten. Vandaag zijn de kinderen naar de bso en kreeg ik eindelijk zin om de enorme bult was (deels) weg te werken. Ondertussen flink boven bezig gegaan met de zolder waar wij slapen. Badkamer daar uitgemest, lades van het badmeubel schoongemaakt en heringericht. Kledingkast van mezelf goed uitgeplozen wat weg kan (echt kritisch geweest, heerlijk!).

Wat een stof overal, mijn huisstofmijt allergie speelt ineens weer op.

Moe maar voldaan nu. Eigenlijk wil ik vooral ook de woonkamer grondig aanpakken, maar denk dat ik dat later ga doen. En voortaan niet een hele dag aan de slag maar inderdaad elke dag een klein stukje...

Mlah! schreef op 03-01-2025 om 14:10:

Wat voor een type opruimers zijn jullie? https://clutterbug.me/what-clutterbug-are-you-test

Ik blijk een bij te zijn volgens de test, incl niet helpend perfectionisme. Goh ..
Toch hou ik ook wel erg van alles achter gesloten deuren want ik vind afstoffen super irritant

Wat een leuke test 

Ik ben een Butterfly: Love visual abundance and organizational simplicity. You are a really visual person and for you, it’s out-of-sight, out-of-mind. You need visual, but fast and easy systems, like clear or wire bins and baskets and lots of hooks.

Klopt wel aardig, inclusief de verdere beschrijving dat het bij mij altijd en eeuwig rommelig is 😅

Ik ga ook proberen mee te doen. Niet dagelijks, maar hopelijk wel regelmatig, dit topic is dan een goede stok achter de deur!

Vandaag teruggekomen van een aantal dagen weg, dus de bagage uitgepakt en daarna geen energie meer voor fysiek opruimen… Maar toen de apps op mijn telefoon opgeschoond. Dus dat was mijn ‘laatje’ voor vandaag!

geen plankje of laatje, maar wel alle kerstspullen opgeruimd, incl de verlichting buiten. 

Die teruggevonden kaarsen kunnen in een leeg conservenblik met zand erin, als de nood aan de vrouw komt. Dan hoef je geen kandelaar/kaarsenstander op te slaan.

Het kost mij zoveel energie, al de herinneringen die komen bij de zaken die ik tegenkom. Maar mijn papiercontainer zit vol, en ook een vuilniszak naar de container gebracht, dus wel enige voortgang gemaakt.

Nog niet helemaal fit, maar ik kon ook niet fatsoenlijk zitten met mijn heup/rug, dus besloot vanmorgen toch maar aan het opruimen van de kerstbomen te beginnen. Het kwam denk ik ook ondat er heel veel zonlicht naar binnen kwam. Ik voelde me gewoon opleven. En mijn Naproxen weer geslikt, dat helpt ook wel enigzins. Om 11.00 begonnen. Net gestopt. Alles op mijn dooie gemakkie, tussendoor steeds even pauze, i.p.v. de wervelwind die ik normaal ben. Wat kaal dan weer zo'n huis 😅. Het naar boven slepen mag vriend doen. Alles staat in de hal klaar voor hem.
Het poetsen en opnieuw decoreren doe ik zondag wel. Ik vermoed zo dat ik het dadelijk na het douchen en morgen wel mag bezuren 😕. Maar wel blij dat het gedaan is 💪.

Hardlopers zijn doodlopers, zei mijn oma altijd. En ze heeft gelijk, want ik ben vandaag te hard van stapel gelopen: 6 plankjes en een lade. In de keuken. Bomvol. Wat een klus zeg. Ik kan het niet aanbevelen!
Ik bleef steeds maar schuiven en toen heb ik alle 6 planken & 1 lade tegelijk leeggehaald. Vriendlief kwam op de herrie af en heeft zich best geamuseerd met de aanblik van mijn lichte wanhoop en een vol aanrecht - maar was toch zo lief om mee te helpen met lege kastjes uitsoppen, de vaatwasser vullen met lege potjes die ik aanreikte, de vuilnisbak te legen die almaar voller werd en labels maken. Hij wist niet dat we een labelmaker hadden en is er nu zelf mee aan de slag En er ligt ook weer een deel van de keukeninventaris in de kringloopdoos. Poeh.

Hierna ga ik over op 1 plankje per weekenddag, anders verlies ik mijn motivatie. Met mijn 100 plankjes, kom ik op die manier prima door alles heen komend jaar. 

Mlah! schreef op 03-01-2025 om 14:10:

Wat voor een type opruimers zijn jullie? https://clutterbug.me/what-clutterbug-are-you-test

Ik blijk een bij te zijn volgens de test, incl niet helpend perfectionisme. Goh ..
Toch hou ik ook wel erg van alles achter gesloten deuren want ik vind afstoffen super irritant

Ik blijk een Ladybug te zijn. Al is het wel zo dat het de meeste tijd ook achter de deurtjes geordend is. Soms wel een rommel (het inderdaad alles in een kast proppen), maar dat ruim ik meestal binnen korte periode ook weer op. Omdat ik stress krijg van het weten van de rommel. 

Poezenmeisje schreef op 03-01-2025 om 17:36:

Die teruggevonden kaarsen kunnen in een leeg conservenblik met zand erin, als de nood aan de vrouw komt. Dan hoef je geen kandelaar/kaarsenstander op te slaan.

Moet ik eerst even conservenblikjes bewaren! Of pas kaarsen aansteken als ik het eerste blikje van mijn noodvoorraad heb leeggegeten. En dan het speelzand dat ik in de schuur heb liggen, bij de kaarsen bewaren, want nu heb ik, in geval van een overstroming, geen zand op de 2e verdieping waar de kaarsen liggen. In geval van een blackout kan ik wel bij m'n speelzand., natuurlijk.

Bij de kringloop hadden ze twee kaarsenstandaards waar zowel een smalle kaars als een waxinelichtje in past. Bij elkaar 1 euro, en naast de kaarsen was nog plek in de lade, want die heb ik wat opgeruimd.

ik ben ook een ladybug. Klopt niet helemaal met de omschrijving, maar goed. 

Vandaag weer een paar vakjes in de woonkamerkast opgeruimd. Vooral wat dingen die er niet in thuishoorden opgeruimd of weggegooid. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.