Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Ik zou die oude telefoons in een zakje inleveren bij het klein elektrisch afval. Ze worden gewoon gesloopt voor de grondstoffen. 

Doorverkopen heeft geen nut. Te oud en teveel werk.

Hier ook enthousiast begonnen, wel wat valsgespeeld met drie plankjes. Omdat ik drie plankjes in mijn wc hebt. 
Die allemaal afgestofd en dingen die ik al jaren niet heb gebruikt weggegooid.

Goed begin al zeg ik het zelf.

Ik zou een priegelwerkje gaan doen. Wat ik al een tijdje voor mij uitschoof.
Kom ik boven om materiaal te pakken is man beginnen aan het project Betere WiFi op zolder. De hele kast met gereedschap leeg gehaald om de oude kabel te vinden. Voor de kast met mijn materialen de deuren van kasten, latten, buisjes.  Ik kon dus nergens bij. Ga het nu proberen bij lamplicht. Weet niet of dat in een keer goed gaat. 

Wat een leuk topic. Ik sluit ook aan. Heb mijn huishouden/opruimen de laatste maanden laten versloffen. Te moe, fysieke kwalen, stress. En vooral nu alle kerstmeuk door het hele huis staat uitgestald. Maar ik ben er klaar mee, opgeruimd huis, opgeruimd hoofd. 

Vanmiddag de 'snoepkast ' opgeruimd. I.v.m. af willen gaan vallen een zak vol gemaakt met koek/snoep/chips voor de buren. Plankjes afgesopt. En wat over was weer netjes terug gezet. 

Morgen; het grote dressoir leeghalen/uitsoppen/kijken wat er weg kan en de rest weer netjes en ordelijk terugzetten. 

Opruimen is hard nodig bij ons, dus misschien wel een goed idee om hier aan te haken na de kerstvakantie. Met de kinderen om me heen opruimen is namelijk drama, want van de jongste mag er écht niks weg als ze het ziet. 

Auwereel schreef op 29-12-2024 om 14:07:

Ik wil de bovenste verdieping van mijn huis leegruimen, want er moet nieuw zeil oid gelegd worden. Maar dan moeten ook man en kinderen meewerken, anders gaat het niet lukken. Beide kinderen wonen krap en ik wil best wel dingen voor ze bewaren, maar ze zeggen telkens, dat moeten we nog eens uitzoeken, maar niet nu, druk-druk-druk. Doos meegeven? Dan moeten ze het alsnog zelf thuis uitzoeken, geen plek, en ja, te druk dus.
Maar dat betekent niet dat ik niet kan beginnen metmijn eigen spullen op te ruimen!

Wat is lastig vind, zijn oude laptops. Wel of niet proberen oude foto's en documenten van de schijf te halen? Als voor computers hetzelfde geldt als voor dozen, een jaar niet geopend, dan mogen ze ongeopend weg, maar dan zal ik ze nog grondig moeten wissen, want ik wil geen data van mezelf weggooien die anderen wel van mijn schijf kunnen halen

Even off topic: Over het algemeen zijn de harde schijven niet kapot. Deze zou je dus gewoon via een andere laptop/computer kunnen uitlezen en zo alles over kopiëren.

Of de harde schijf kapot slaan met een hamer. Dat doe ik want ik durf het niet in te verkopen of in te leveren met data. Handige mensen kunnen dit er vaak nog af krijgen en dat wil ik absoluut niet. 

Ies

Ies

29-12-2024 om 22:16

Mmhh, zal ik wel…zal ik niet….
Doe toch maar mee geloof ik!
Absoluut geen zin in. Maar zooo nodig hier. En raak volledig overprikkeld door de enorme hoeveelheid spullen hier. Wil rust en orde! 
Kijk er al weken naar en weet niet eens waar te beginnen. Of hoe er tijd voor vrij te maken. 
Vandaag wel een klein stukje van een lockerkastje gesopt en de spullen die er met magneten op vast zaten vakkundig verplaatst begin is er. 

ief

ief

29-12-2024 om 23:18

Leuk (goed) topic. Ik wil wel meedoen, maar liever niet na een werkdag. Ik heb zo een hekel aan die klusjes, terwijl ik tegelijkertijd absoluut niet tegen troep kan. Ik kan niet nadenken in een bende. Op het oog is het hier thuis spic en span, heel strak. Maar je moet geen kastje of la opentrekken. 
Een belemmerende factor is dat er hier wat kinderen rondlopen. 
Paar hete hangijzers:
- Wat doen jullie met cd’s? Vind het zo zonde (pijnlijk) om die weg te doen 

- spelletjes (we hebben er héél veel, maar ook nog een (heel) jong kind)

- 100.000 mutsen en handschoenen

ief schreef op 29-12-2024 om 23:18:

Leuk (goed) topic. Ik wil wel meedoen, maar liever niet na een werkdag. Ik heb zo een hekel aan die klusjes, terwijl ik tegelijkertijd absoluut niet tegen troep kan. Ik kan niet nadenken in een bende. Op het oog is het hier thuis spic en span, heel strak. Maar je moet geen kastje of la opentrekken.
Wat doen jullie met cd’s? Vind het zo zonde (pijnlijk) om die weg te doen

Gebruik je de cd's nog. Waarschijnlijk niet, wij hebben ze weggedaan op het moment dat we gingen verhuizen en we missen ze niet.

ief schreef op 29-12-2024 om 23:18:

Paar hete hangijzers:
- Wat doen jullie met cd’s? Vind het zo zonde (pijnlijk) om die weg te doen

- spelletjes (we hebben er héél veel, maar ook nog een (heel) jong kind)

- 100.000 mutsen en handschoenen

Die cd's gewoon weggooien. Spelletjes per leeftijdscategorie in dozen en opbergen en alleen een paar beschikbaar hebben (eventueel om de zoveel tijd wisselen). 

Door echt maar 1 plankje of lade te doen hou je het zo klein, dat je het misschien toch wel doet.

De cd's zitten hier nog in hoesjes in de dekenkist.

De dvd's heb ik uit hun hoesjes gehaald en in mappen gedaan. Ideaal, ze passen nu in één vak van de kast. Ik heb vier vuilniszakken met lege dvd hoesjes weggegooid.

25016.JPG

Ik hou echt van opruimen en alles netjes en overzichtelijk maken, maar kan helaas niet mee doen want ik ben al helemaal klaar 😊 Vanaf juni maanden bezig geweest om van kelder t/m zolder en tuin alles op te ruimen en ontspullen. Zelfs in de kruipruimte onder het huis lag vanalles en is helemaal leeg gehaald. Echt alles wat in huis stond heb ik in mijn handen gehad en gekeken of het kon blijven of weg moest. Wat weg moest op marktplaats gezet, weg gegeven of naar de stort gebracht. En echt ben zo blij met het eindresultaat, alles is weer netjes en op orde en geen overbodige zooi meer in huis.

Waar ik eerder vooral spullen verplaatste en dus niets weg deed, heb ik nu dus echt flink opgeruimd en heel veel spullen weg gedaan.

Mijn tip, bekijk een opgeruimde lade, kast of zolder na een paar dagen nog een keer en indien nodig nog vaker. Dan zie je toch nog dingen die best weg kunnen. Soms moet je ook even wennen aan spullen weg doen. Zo vond ik toen ik met de zolder begon dat er bijna niks weg kon, maar uiteindelijk is 75% van wat op zolder stond weg gedaan!!

Vind het gewoon jammer dat ik klaar ben en er hier niks meer opgeruimd hoeft te worden want ik hou het nu ook goed bij. En merk ook dat ik veel kritischer ben geworden in wat ik nog koop (bijna niets meer) nu alles zo netjes is opgeruimd. En denk ook veel beter na of ik het echt nodig heb. Succes allemaal!!

Yes, ik doe mee. Ooit lang geleden heeft er een zelfde topic gelopen. Denk op viva. Ik ga hele kleine klusjes doen per dag doen. Maar beter iets dan niets. 

Vandaag een aantal opbergmappen op de Facebookgroep voor gratis ophalen zetten. Hopelijk kunnen ze meteen vandaag worden opgehaald.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.