Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hoe kom ik de winter door? Warmte tips gezocht.

wat ik ook nog doe is alle radiatoren dicht behalve daar waar ik zit en dan de thermostaat meenemen naar mijn zitplek. En mijn buro staat bijna naast de kachel dus als mijn plekje dan lekker warm is hoeft de rest van de kamer niet verwarmd te worden voor de cv stopt met verwarmen. 

rooiekater

rooiekater

05-09-2022 om 15:53 Topicstarter

dank voor alle tips..

Thuiswerken gebeurd hier gelukkig niet. 

Mijn contract staat nog voor 2 jaar vast dus ik zet de verwarming gewoon op 21 graden. Boven heb ik eigenlijk nooit de verwarming aan behalve op de badkamer. Ik heb ook een elektrische haard. Die is voor de sier maar kan ook verwarmen. Die heb ik vorige winter wel gebruikt omdat de pomp van de vloerverwarming kapot was. Nu heb ik een nieuwe dus bijverwarmen zal niet nodig zijn.

Rondstruiner schreef op 05-09-2022 om 15:03:

Elektrische kachel is juist duurder las ik toevallig, dus zou ik niet doen:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/gebruik-houtkachels-en-elektrische-kachels-juist-duur/

Ik twijfel niet voor niets. Het is niet de bedoeling dat een elektrische radiator de hele dag staat te loeien. Ik had bedacht de thermostaat niet hoger dan 17 graden te zetten en een elektrische radiator alleen in de avond als je zit een paar uur aan te zetten.

arnica25 schreef op 05-09-2022 om 16:52:

[..]

Ik twijfel niet voor niets. Het is niet de bedoeling dat een elektrische radiator de hele dag staat te loeien. Ik had bedacht de thermostaat niet hoger dan 17 graden te zetten en een elektrische radiator alleen in de avond als je zit een paar uur aan te zetten.

Dat kun je toch zo uitrekenen, hoeveel je dat kost?

arnica25 schreef op 05-09-2022 om 16:52:

[..]

Als ik dit hieronder lees, zou ik dat echt niet doen, 

Misschien een infraroodpaneel?

"Ook elektrische kachels zijn geen goed idee als je geld wil besparen, aldus Milieu Centraal. Mintjes: 'De stroomprijs is, net als de gasprijs, de afgelopen tijd behoorlijk gestegen. En de elektrische kachel is een echte stroomvreter. Met zo’n kachel ben je voor dezelfde hoeveelheid warmte twee keer zoveel geld kwijt als voor warmte uit een cv-ketel op gas.'"

Rockstar schreef op 05-09-2022 om 15:44:

[..]

Ik heb geen bult, ik heb deze:

diereninfo17.jpg

Een platte ronde schijf met een fleece jasje wat eigenlijk bedoeld is voor dieren.

Ik schoot even in de lach omdat ik niet meteen de kruik zag, maar alleen het konijn. Ook lekker warm

Zoiets zou ik dus willen, maar dan gevuld met water, want ik heb geen magnetron om zo'n ding in te leggen.

Rondstruiner schreef op 05-09-2022 om 17:05:

[..]

Ik schoot even in de lach omdat ik niet meteen de kruik zag, maar alleen het konijn. Ook lekker warm .

Zoiets zou ik dus willen, maar dan gevuld met water, want ik heb geen magnetron om zo'n ding in te leggen.

Oh, ja, ook heel effectief maar die sukkeltjes willen niet liggen blijven.🤣

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-09-2022 om 17:14

Rockstar schreef op 05-09-2022 om 17:11:

[..]

Oh, ja, ook heel effectief maar die sukkeltjes willen niet liggen blijven.🤣

Neem een kat!

Goeie ideeen komen er voorbij! Ik zit vaak achter mijn bureau en heb plavuizen, dus ondanks dikke sokken en harde pantoffels nog vaak koude voeten. Door jullie kwam ik op het idee dat ik nog een verwarmingsmatje voor kittens heb liggen. Die zou ik evt tussen een fleecedeken onder mn bureau kunnen doen als het echt heel koud wordt. Ding kost niks aan stroom.

Qua elektrisch bij verwarmen, ik had al een week een mini kacheltje in mijn mandje bij bol. Was van 39,95 naar 54,95, in een week! En ik verwacht dat die dingen in de aanloop van de winter echt omhoog gaan schieten in prijs. Uiteindelijk heb ik een (water)cooler en heater ineen gekocht. Ik had beneden al een watercooler en die beviel zo ontzettend goed dat er voor volgend jaar voor boven ook 1 op de planning stond.

Twee vliegen in een klap dus, echt blij mee. Verder heb ik nog wat oude kussens, dekbedden en te kleine dekbedovertrekken waar ik nog tochtrollen van wil maken voor de voordeur en de deur naar de hal en evt een gewatteerde deken voor op de bank. Ik ben niet zo van het weggooien dus die komen nu goed van pas. Met alle tips en creativiteit komen we de winter vast door!

Ik ben nog in dubio of ik een gordijn voor het trappengat zal hangen. Zo'n gordijn kost ook wel wat en het is wel een lang stuk waar het dan moet hangen, ook over de overloop. maar een dik gordijn zal wel wat kou van de voordeur beneden tegen houden denk ik.

een ouderwetse warmwaterkruik onder de voeten en onder de rug, geheid dat je het niet koud hebt. En uiteraard onder een fleecedeken op de bank

Rondstruiner schreef op 05-09-2022 om 18:36:

Ik ben nog in dubio of ik een gordijn voor het trappengat zal hangen. Zo'n gordijn kost ook wel wat en het is wel een lang stuk waar het dan moet hangen, ook over de overloop. maar een dik gordijn zal wel wat kou van de voordeur beneden tegen houden denk ik.

Even naar de stoffenmarkt op de Westerstraat op maandagochtend, daar vind je echt prima kwaliteit voor een mooi prijsje.

Rondstruiner schreef op 05-09-2022 om 17:01:

[..]

Als ik dit hieronder lees, zou ik dat echt niet doen,

Misschien een infraroodpaneel?

Ben ik ook naar aan het kijken. Bedankt.

ik zit eraan te denken om radiator ventilatoren aan te schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee? Klopt het dat ze over de gehele lengte van de verwarming aangebracht moeten worden?  Dan hebben we het namelijk over meer dan 2 meter

Ik heb over de hele breedte van mijn woonkamer verwarmingen. Eentje van 1.40 en eentje van meer dan 2 meter.

Ruimte is ongeveer 5x5.  Geen deur (kan ook niet), wel een gordijn dat ik gebruik als het koud is om de woonkamer te verwarmen..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.