Huis, tuin en keuken
rooiekater
05-09-2022 om 11:09
Hoe kom ik de winter door? Warmte tips gezocht.
Ik kon er hier zo snel geen topic over vinden.
De energie prijzen rijzen de pan uit en vraag mij af hoe overleef ik de winter zonder in financiële problemen te komen. Heb een variabel contract.
Ik heb blok verwarming betaal alleen voor eigen gebruik maar heb geen zicht op of ik veel of weinig moet bij betalen. Moet ook per ruimte de kachel aan zetten.
Woon gelijkvloers maar de boel is slecht geïsoleerd. Volgend jaar start de renovatie. Een beetje wind en alle warmte vliegt de woning uit.
Voor mijn katten heb ik heb een matje besteld die extra warm moet zijn hopelijk vinden ze dat wat. En verder van een dekbed een warm holletje gemaakt.
Voor mijzelf extra fleeceplaid
Tocht strips aangebracht
Ik twijfel nog heeft het zin om b.v een electrisch kacheltje aan te schaffen voor de warmte? Zou dat goedkoper dan dan mijn kachel aan zetten?
Hoe gaan jullie het doen komende winter? Tips alles is welkom.
rionyriony
05-09-2022 om 14:38
Ik heb intussen een superwarme kamerjas van heel dikke stof in elkaar geknutseld. Met een 15 cm brede kraag die ik kan opzetten en een omslag helemaal naar de zijkant zodat hij nooit open kan vallen en je ook geen ceintuur nodig hebt.
Aan een capuchon had ik nog gedacht maar dat gaat hinderen op mijn rug denk ik als ik zit.
Misschien maak ik er nog een waarin ik de zwakten die ik tegengekomen ben verbeter maar dan zit ik nog te dubben over de kleur en waar laat je twee van zulke enorme bergen stof. Mijn kastruimte is beperkt. En je draagt er toch maar één van tegelijk.
PriceyRook54
05-09-2022 om 14:45
Moxxie schreef op 05-09-2022 om 14:30:
Al die topics beginnen wel een beetje op mijn lachspieren te werken hoor. Ik zie me al helemaal achter mijn laptop zitten over een paar maanden in mijn skipak met mijn wollen ijsmuts op.
En eigenlijk is het ook gewoon van de zotte toch, maar ja.
Rondstruiner
05-09-2022 om 15:03
Elektrische kachel is juist duurder las ik toevallig, dus zou ik niet doen:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/gebruik-houtkachels-en-elektrische-kachels-juist-duur/
Wat tips die mij hielpen in de winter waardoor ik de thermosstaat naar 17.5 kon draaien:
- thermolegging van de Hema onder mijn joggingbroek was echt heerlijk warm, dat maakt echt verschil.
- sowieso veel laagjes, t-shirt, longsleeve, vest, fleecevest en een dekentje
- In bed heb ik de hele winter een warme kruik bij mijn voeten
- ik heb geen heel vloerkleed gekocht, maar een klein kleedje die ik neerleg waar ik zit, zodat mijn voeten (in lekker sloffen) er op staan. Dat scheelt enorm. Als het echt koud wordt ga ik er een badmatje of opgevouwen dekentje bovenop leggen zodat het wat dikker wordt.
Rockstar
05-09-2022 om 15:06
Rondstruiner schreef op 05-09-2022 om 15:03:
Elektrische kachel is juist duurder las ik toevallig, dus zou ik niet doen:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/gebruik-houtkachels-en-elektrische-kachels-juist-duur/
Wat tips die mij hielpen in de winter waardoor ik de thermosstaat naar 17.5 kon draaien:
- thermolegging van de Hema onder mijn joggingbroek was echt heerlijk warm, dat maakt echt verschil.
- sowieso veel laagjes, t-shirt, longsleeve, vest, fleecevest en een dekentje
- In bed heb ik de hele winter een warme kruik bij mijn voeten
- ik heb geen heel vloerkleed gekocht, maar een klein kleedje die ik neerleg waar ik zit, zodat mijn voeten (in lekker sloffen) er op staan. Dat scheelt enorm. Als het echt koud wordt ga ik er een badmatje of opgevouwen dekentje bovenop leggen zodat het wat dikker wordt.
Leg onder dat badmatje dan een kruik. Dan heb je je eigen verwarmde voetenkleedje. Al zou ik zelf kiezen voor pootjes optrekken en kruik onder een dekentje.
Rondstruiner
05-09-2022 om 15:10
Moxxie schreef op 05-09-2022 om 14:30:
Al die topics beginnen wel een beetje op mijn lachspieren te werken hoor. Ik zie me al helemaal achter mijn laptop zitten over een paar maanden in mijn skipak met mijn wollen ijsmuts op.
Maar toch, ik zat gisteren naar een podcast te luisteren waarin benoemd werd dat in bijvoorbeeld Duitsland de bevolking met veel meer urgentie wordt duidelijk gemaakt door de minister van economie en klimaat dat er nog veel meer moeilijker tijden op komst zijn en dat niemand weet hoe lang dit gaat duren. Dat mis ik hier.
Rondstruiner
05-09-2022 om 15:11
Rockstar schreef op 05-09-2022 om 15:06:
[..]
Leg onder dat badmatje dan een kruik. Dan heb je je eigen verwarmde voetenkleedje. Al zou ik zelf kiezen voor pootjes optrekken en kruik onder een dekentje.
Als ik zit te werken achter een toetsenbord zet ik toch mijn voeten op de grond.
Rockstar
05-09-2022 om 15:13
Rondstruiner schreef op 05-09-2022 om 15:11:
[..]
Als ik zit te werken achter een toetsenbord zet ik toch mijn voeten op de grond.
Oh ja. Ja dan zet ik mijn voeten dus boven op een kruik. Dat deed ik altijd al. Werkt heel fijn.
Bailey26
05-09-2022 om 15:15
Rockstar schreef op 05-09-2022 om 15:13:
[..]
Oh ja. Ja dan zet ik mijn voeten dus boven op een kruik. Dat deed ik altijd al. Werkt heel fijn.
Dit vind ik echt een hele slimme tip! Had ik nooit zelf bedacht maar ga ik zeker toepassen straks.
redbulletje
05-09-2022 om 15:23
Ik zag net een fragment van WNL dat de helft van de bakkers om omvallen staat als er niet ingegrepen wordt in de energieprijs. Wil Nederland echt alle mkb kapot laten gaan? Gooi Groningen toch weer open en zorg dat we niet als een kaartenhuis in elkaar storten deze winter.
Rondstruiner
05-09-2022 om 15:23
Rockstar schreef op 05-09-2022 om 15:13:
[..]
Ik heb dat wel geprobeerd, maar vond het niet prettig, zo'n bult onder mijn voeten. Je zou iets van een soort kruik-kleedje moeten hebben dat wat platter is. Je hebt wel veel elektrisch verwarmde vloerkleedjes, is ook nog een optie als het een heel koude winter wordt.
Ik hoop op een ouderwetse Hollandse kwakkelwinter!
Mevrouw75
05-09-2022 om 15:24
Moxxie schreef op 05-09-2022 om 14:04:
[..]
O dankjewel! Ik heb al een paar miskopen gedaan dus hier ben ik blij mee 😁.
Om je in vertwijfeling te brengen
Ik heb Odlo warm met een masker/muts die heel lekker is als colletje en ik weet zeker dat deze warmer is dan die van de decathlon (die heeft mijn dochter)
Ik heb ook 2 wollen shirts van icebreaker.
Allemaal wel duurder dan decathlon trouwens.
Ysenda
05-09-2022 om 15:35
Rondstruiner schreef op 05-09-2022 om 15:11:
[..]
ik heb ze op een yogakussen staan en op mijn stoel heb ik een Stoov liggen, die gebruik ik ook in covid tijden als zoon mag trainen en ik moet wachten in de auto. (Heen en weer rijden is geen optie)
Rockstar
05-09-2022 om 15:41
Bailey26 schreef op 05-09-2022 om 15:15:
[..]
Dit vind ik echt een hele slimme tip! Had ik nooit zelf bedacht maar ga ik zeker toepassen straks.
Als je het verder ook koud hebt, een 2e op je schoot of onder je trui tegen je buik aan.
Rockstar
05-09-2022 om 15:44
Rondstruiner schreef op 05-09-2022 om 15:23:
[..]
Ik heb dat wel geprobeerd, maar vond het niet prettig, zo'n bult onder mijn voeten. Je zou iets van een soort kruik-kleedje moeten hebben dat wat platter is. Je hebt wel veel elektrisch verwarmde vloerkleedjes, is ook nog een optie als het een heel koude winter wordt.
Ik hoop op een ouderwetse Hollandse kwakkelwinter!
Ik heb geen bult, ik heb deze:
Een platte ronde schijf met een fleece jasje wat eigenlijk bedoeld is voor dieren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.