Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tuinfluiter schreef op 25-03-2022 om 17:06:

Wij hebben een wijn druif in onze tuin en deze mousserende wijn is het resultaat van mijn mans harde werken. We hebben hem gedronken op deze mooie voorjaarsdag.

20220325-155503.jpg

Dit is nou echt leuk!

Ik kan jullie niet bijhouden, er wordt zo veel geschreven....
Ik lees wel mee, maar weinig tijd om te reageren. 
Vandaag 3 zakken potgrond gehaald om mijn overwinterende geraniums te gaan stekken in verse grond. 
Het winterkoninkje heeft eindelijk het kleine nestmandje gevonden dat al jaren in de tuin hangt. Ik zag hem al vaker rondhangen bij de conifeer waar het mandje in hangt en vandaag zag ik een stukje vers mos bij de ingang van het mandje.
Dus wie weet krijgen we een nestje.

wat tof tuinfluiter!

Hier vandaag de tuin opgeruimd, wat spullen naar de stort. Takken en bladeren opgeveegd en wat gesnoeid. En tot slot gesproeid.

duet schreef op 25-03-2022 om 21:04:

Ik kan jullie niet bijhouden, er wordt zo veel geschreven....
Ik lees wel mee, maar weinig tijd om te reageren.
Vandaag 3 zakken potgrond gehaald om mijn overwinterende geraniums te gaan stekken in verse grond.
Het winterkoninkje heeft eindelijk het kleine nestmandje gevonden dat al jaren in de tuin hangt. Ik zag hem al vaker rondhangen bij de conifeer waar het mandje in hangt en vandaag zag ik een stukje vers mos bij de ingang van het mandje.
Dus wie weet krijgen we een nestje.

Een winterkoningnestje
Ik heb ooit, 1x, jonge winterkoninkjes gezien. Een heel gezin, net uitgevlogen. En piepen om eten tjieieieieiep tjeieieieieieiep. Zo klein en zo schattig!

Neweve schreef op 25-03-2022 om 12:33:

Avontuur tijdens lunch:
Lunchen in de tuin, ik zag de kat van de buurvrouw wegsprinten toen ik kwam aanlopen. Paar stappen verder liggen er allemaal veertjes in het gras. Heeft de kat gisteren dan toch een kip aangevallen? Onderzoekend kijk ik rond en dan zie ik een zwaar ademend angstig vogeltje op zijn rug in het gras liggen . 1 pootje is duidelijk gebroken want ook voor vogelpootjes is die hoek niet normaal. Ik doosje halen om het vogeltje in te stoppen (met wat kippengraan was het idee), om daarna uit te zoeken wie er voor zielige dieren zorgt.

Doosje gevonden, ik loop terug en heel langzaam steek ik mijn hand onder het vogeltje, til hem op en fladderfladder vogel verdwijnt richting de boom van de buren.
Mocht iemand een mees (denk ik) zonder/met een raar linker pootje tegen komen, hij heet Kees.

Aaah arme Kees. Altijd zo rottig, vooral in de broedtijd.

Wat leuk al die foto's en tuinopbrengsten! Als we een borrel organiseren neem ik escargots en kaviaar mee. Toet, regel jij de aardbeien en de bediening? 

SuperCow schreef op 26-03-2022 om 08:12:

[..]

Aaah arme Kees. Altijd zo rottig, vooral in de broedtijd.

Wat leuk al die foto's en tuinopbrengsten! Als we een borrel organiseren neem ik escargots en kaviaar mee. Toet, regel jij de aardbeien en de bediening?

Doet Tuinfluiter de bubbels! 

Ooit heb ik roze champagne gehad met aardbeien ernaast, heerlijk was dat en ik houd eigenlijk niet zo van alcohol. Ik zie er wel wat in. Zal ik wat leuke jongemannen van de sportschool ronselen voor de bediening? 

ToetieToover schreef op 26-03-2022 om 08:16:

[..]

Ooit heb ik roze champagne gehad met aardbeien ernaast, heerlijk was dat en ik houd eigenlijk niet zo van alcohol. Ik zie er wel wat in. Zal ik wat leuke jongemannen van de sportschool ronselen voor de bediening?

Ik dacht dat jij nog wel een leuke boer wist, maar sportschool is ook helemaal goed. Waarschuw je ze wel alvast dat het een hele warme dag wordt? 

Nu ik er verder over nadenk: we kunnen de borrel ook bij mij in de tuin doen. De loungebank is binnen en als ze er toch zijn: er moet hier nog een schuurtje worden vervangen... 

(Doe dan bij nader inzien toch maar de boeren, die zijn wat handiger over het algemeen.)

SuperCow schreef op 26-03-2022 om 08:23:

[..]

Ik dacht dat jij nog wel een leuke boer wist, maar sportschool is ook helemaal goed. Waarschuw je ze wel alvast dat het een hele warme dag wordt?

Nu ik er verder over nadenk: we kunnen de borrel ook bij mij in de tuin doen. De loungebank is binnen en als ze er toch zijn: er moet hier nog een schuurtje worden vervangen...

(Doe dan bij nader inzien toch maar de boeren, die zijn wat handiger over het algemeen.)

De eisen aan de bediening worden wel steeds hoger.  Beetje leuk uitzicht bieden, luchtige kleding, twee rechterhanden, anders nog iets? Moet het echt een boer zijn dan schakel in even met Yvon Jaspers al vrees ik dat de boeren die nog in de kaartenbak zitten, niet hoog scoren op onze eisenlijst  . Die ene van mij was een gelukje hè 

ToetieToover schreef op 26-03-2022 om 08:29:

[..]

De eisen aan de bediening worden wel steeds hoger. Beetje leuk uitzicht bieden, luchtige kleding, twee rechterhanden, anders nog iets? Moet het echt een boer zijn dan schakel in even met Yvon Jaspers al vrees ik dat de boeren die nog in de kaartenbak zitten, niet hoog scoren op onze eisenlijst . Die ene van mij was een gelukje hè

ToetieToover schreef op 26-03-2022 om 08:16:

[..]

Klinkt niet slecht ik heb ook nog lekker zuringblaadjes en oesterzwammen in de aanbieding.

20220326-071824.jpg

Leuk Tuinfluiter!
Ik kan nog ingemaakte augurken van vorig jaar bijdragen, en een potje frambozenjam. De sportschoolbediening klinkt wel prima! Als ze verder wel een beetje hun mond houden tenminste

Ik heb een dilemma, in mijn vensterbank schieten de augurken en meloenplantjes de grond uit, die moeten naar een koelere plek. Andere jaren zette ik ze boven onder kunstlicht, maar ik heb nu eigenlijk geen handige plek (verbouwing..) Nu gaat t voorlopig niet meer vriezen zag ik, dus misschien gaat t ook best goed als ik ze naar de kas verplaats.. ik denk het eigenlijk wel. Iemand daar een mening over?

20220326-104337.jpg

Bloemen in de clematis apple blossom. Hopelijk redden ze het met de kou die voor komende week gemeld wordt. 

Jullie hebben wilde plannen met een tuinfeestje lees ik  

Ik harkte vanochtend bij het verwijderen van het laatste blad zo de helft vd Heuchera planten mee. Wortels compleet weggevroten 

Gelukkig waren mijn ogen weer groter dan mijn tuin, want ik had bij Directplant veel te veel besteld (was vrijdag gekomen), dus wat niet pastte, staat nu op de plek van de Heuchera.

Ik heb de kale sedum verwijderd en vervangen door vetmuur en zenegroen. Fingers crossed dat dit wel wat wordt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.