Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Balen Saffron, heb je de daders kunnen betrappen? (Ik heb 'goede' herinneringen aan engerlingen maar daar is het nog wat te vroeg voor toch?) Hopelijk hebben je nieuwe plantjes geen last. Enne... vooruitziende blik noemen we dat! 

Ik mis nu wel wat bloei in de tuin voor de vele enorme hommels die komen buurten (en wespen helaas). Al kon ik laatst de plantjes die ik zocht niet meer vinden: alles uitverkocht! En het seizoen moet nog beginnen, toch??

Ik mag weer uit quarantaine 
Vanmiddag naar een plantjesmarkt bij een kruidenkwekerij hier in de buurt geweest 
Heb een paar ananas aardbei plantjes mee genomen 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-03-2022 om 14:48

Ik zag zojuist de eerste vlinder, een citroentje, van het jaar in mijn tuin. En het werd net zelfs wat te warm in de zon voor me. Het voorjaar is echt begonnen

hier gratis zakken compost opgehaald vd gemeente. ik moet nog wel een week wachten met strooien, want vorige week gekalkt.

GroenTuintje schreef op 26-03-2022 om 15:05:

hier gratis zakken compost opgehaald vd gemeente. ik moet nog wel een week wachten met strooien, want vorige week gekalkt.

Misschien wonen we wel in dezelfde gemeente, dat hebben wij vandaag ook gedaan 😀
Alles komt hier al fijn de grond uit. De magnolia bloeit, die is vorig najaar geplant. De tulpen staan ook in bloei 🌷

man en ik hebben dezelfde ideeën, zonder te overleggen 
Had bedacht dat er bij de lage schutting van het terras wel een paar hoge palen neergezet konden worden voor wat hangplanten of een klimmer.
Vanmorgen was ik weg, kwam ik terug, was hij bezig dat hek een eindje te verplaatsen en had er hoge palen bij gezet voor.............. juist hangplantjes of een klimmer  

Myrdal schreef op 26-03-2022 om 15:23:

[..]

Misschien wonen we wel in dezelfde gemeente, dat hebben wij vandaag ook gedaan 😀
Alles komt hier al fijn de grond uit. De magnolia bloeit, die is vorig najaar geplant. De tulpen staan ook in bloei 🌷

Het schijnt landelijk te zijn 

Friezinnetje

Friezinnetje

26-03-2022 om 17:02 Topicstarter

GroenTuintje schreef op 26-03-2022 om 16:44:

[..]

ja, was hier ook in de gemeente. Niet gehaald, want geen kar oid . 

Ik heb de eerste keer gemaaid. En verder de clematissen al wat vast gezet aan het kippengaas. 

277367075_1889248477936953_7216737360151169018_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-5&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=mepBhFJxDAAAX_fn2Ki&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AT8OY6RCNcOgMeYwvbaV9OrXlWSOFVOkVJ8I1XAbVFS_VA&oe=6243AF82

Mijn wintergroene clematis. Veel bloemen, wat minder blad  

Wat leuk al die bloeiers nu al. Hier bloeit de magnolia weer prachtig en komen de tulpen goed op. Verder doen sommige krokussen nog steeds hun best.

Hier ook een nieuwe poging gedaan de achtertuin verder op te knappen. Palen in de grond gezet en meerdere klimmers er tegenaan gezet. Tussen de palen touwen geknoopt en nu maar hopen dat de klimmers de touwen gaan gebruiken om een mooi geheel te worden. 
Heb nu een grootbloemige clematis, kamperfoelie en toscaanse jasmijn bij de verschillende palen staan. Zoek nog een kleinbloemige clematis voor de laatste paal. 

GroenTuintje schreef op 26-03-2022 om 16:44:

[..]

Ah, het is de nationale compost dag vandaag 😀
Maar wat een lekker weertje zeg, ik heb vanmiddag heerlijk genoten van het zonnetje

Friezinnetje

Friezinnetje

26-03-2022 om 21:14 Topicstarter

Myrdal schreef op 26-03-2022 om 20:57:

[..]

Ah, het is de nationale compost dag vandaag 😀
Maar wat een lekker weertje zeg, ik heb vanmiddag heerlijk genoten van het zonnetje

ik heb vanaf vorige week vrijdag, elke middag in de tuin gezeten. Lekker verkleurt en 2 boeken uit. Vandaag met de 3e begonnen. Dan laad ik weer helemaal op. 

Bedankt voor alle tips over zevenblad (vijf pagina's terug). Ik was er al bang voor dat mulchen niet ging werken. Ik blijf voorlopig nog gewoon wieden, en hou dat idee van overbemesting in mijn achterhoofd.

Het is al minder dan vorig jaar, maar gezien het ook onder de stoep zit en het bij de buren groter is, zal ervan afkomen wel nooit lukken. En ik kan het de buren niet kwalijk nemen ook, ik krijg er een heg voor terug waar heel veel vogeltjes wonen bij. Die nu ontzettend snoezig aan het heen en weer vliegen zijn met snaveltjes vol grassprieten.

@Supercow, ik zag een paar larven, maar die waren niet zo smerig als de plaatjes van engerlingen die ik op google zag…Maar ik vermoed dat ze er in de zomer al zaten, want het was me wel opgevallen dat het blad vorig jaar niet zo groeide, en dat hij later langzaam kapot is gegaan.

Mooie clematis Friezinnetje!

PaarsViooltje schreef op 27-03-2022 om 13:02:

Bedankt voor alle tips over zevenblad (vijf pagina's terug). Ik was er al bang voor dat mulchen niet ging werken. Ik blijf voorlopig nog gewoon wieden, en hou dat idee van overbemesting in mijn achterhoofd.

Het is al minder dan vorig jaar, maar gezien het ook onder de stoep zit en het bij de buren groter is, zal ervan afkomen wel nooit lukken. En ik kan het de buren niet kwalijk nemen ook, ik krijg er een heg voor terug waar heel veel vogeltjes wonen bij. Die nu ontzettend snoezig aan het heen en weer vliegen zijn met snaveltjes vol grassprieten.

Ik eet het lekker op, de jonge blaadjes kun je nu plukken! Ik vind het wel een handige bodembedekker onder mijn beukenhaag  

Leuk hè, die vogeltjes. Zo druk bezig. 

Friezinnetje

Friezinnetje

27-03-2022 om 20:49 Topicstarter

ik wil van de week weer even gedroogde meelwormen kopen. Kunnen de vogeltjes straks wel weer gebruiken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.