Huis, tuin en keuken
Friezinnetje
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:
Maar een mooie groene tuin:
Aaaanne
25-03-2022 om 09:53
Ah oké. Dat zijn dus die mooie roze. Misschien ga ik er daar ook wel een van planten, voor de bloemen. Ribessen doen het wel goed hier in de tuin want de eetbare groeit als een tierelier.
Neweve
25-03-2022 om 12:33
Avontuur tijdens lunch:
Lunchen in de tuin, ik zag de kat van de buurvrouw wegsprinten toen ik kwam aanlopen. Paar stappen verder liggen er allemaal veertjes in het gras. Heeft de kat gisteren dan toch een kip aangevallen? Onderzoekend kijk ik rond en dan zie ik een zwaar ademend angstig vogeltje op zijn rug in het gras liggen . 1 pootje is duidelijk gebroken want ook voor vogelpootjes is die hoek niet normaal. Ik doosje halen om het vogeltje in te stoppen (met wat kippengraan was het idee), om daarna uit te zoeken wie er voor zielige dieren zorgt.
Doosje gevonden, ik loop terug en heel langzaam steek ik mijn hand onder het vogeltje, til hem op en fladderfladder vogel verdwijnt richting de boom van de buren.
Mocht iemand een mees (denk ik) zonder/met een raar linker pootje tegen komen, hij heet Kees.
Cousin_It
25-03-2022 om 13:11
Tuinfluiter schreef op 25-03-2022 om 09:12:
Ribes is een geslachts naam er vallen heel veel struiken onder bv de aalbes en de kruisbes die eetbaar zijn. Je hebt ook de sier vorm met de mooie roze bloemen die in de volksmond ribes wordt genoemd.
Ha, kijk, bedankt tuinfluiter weer wat geleerd en geïnspireerd
SophisticatedCaribou75
25-03-2022 om 13:52
Tegelwippers opgelet: onder de bestrating ligt zout, daar houden nieuwe planten niet van
https://www.ad.nl/wonen/tegelwippers-opgelet-onder-de-bestrating-ligt-zout-daar-houden-nieuwe-planten-niet-van~aa4efa7f/
ShowyHummingbird30
25-03-2022 om 15:13
Aaaanne schreef op 25-03-2022 om 09:53:
Ah oké. Dat zijn dus die mooie roze. Misschien ga ik er daar ook wel een van planten, voor de bloemen. Ribessen doen het wel goed hier in de tuin want de eetbare groeit als een tierelier.
Ik wil er ook eentje. Eetbare heb ik in overvloed, maar die bloeien met onooglijk kleine lichtgroene bloempjes. Mooi en lekker gaan in dit geval helaas niet samen
Tuinfluiter
25-03-2022 om 16:53
Coreopsis schreef op 25-03-2022 om 15:13:
[..]
Ik wil er ook eentje. Eetbare heb ik in overvloed, maar die bloeien met onooglijk kleine lichtgroene bloempjes. Mooi en lekker gaan in dit geval helaas niet samen
Helaas leeft hij niet meer maar ik heb jarenlang een aalbes op stam gehad. Als hij overvloedig vruchten had vond ik hem erg mooi en lekker.
Tuinfluiter
25-03-2022 om 16:57
Vandaag klusjes gedaan in de tuin. Na alle enthousiaste post over vlinderstruiken vorig jaar heb ik er ook één in de tuin gezet. Een laag blijvende met lila bloemen. Ben benieuwd of de vlinders hem straks weten te vinden.
Mijn Rododendron heeft steeds meer bloemen.
Tuinfluiter
25-03-2022 om 17:06
Wij hebben een wijn druif in onze tuin en deze mousserende wijn is het resultaat van mijn mans harde werken. We hebben hem gedronken op deze mooie voorjaarsdag.
ScarceKudu74
25-03-2022 om 17:19
Tuinfluiter schreef op 25-03-2022 om 16:57:
Vandaag klusjes gedaan in de tuin. Na alle enthousiaste post over vlinderstruiken vorig jaar heb ik er ook één in de tuin gezet. Een laag blijvende met lila bloemen. Ben benieuwd of de vlinders hem straks weten te vinden.
Prachtig
Ik wilde ook een rodondendron, maar die doet het hier niet. Helaas.
Cousin_It
25-03-2022 om 17:27
Tuinfluiter schreef op 25-03-2022 om 16:57:
Mooi tuinfluiter 😍. Wat is ' ie vroeg bij jou. De rhodo hier zit vol knoppen en ik zie ze dikker worden maar nog geen (roze) bloemen.
En eigen bubbels: toe maar....dat is wel übercool
Tuinfluiter
25-03-2022 om 18:41
Peen schreef op 25-03-2022 om 17:19:
[..]
Prachtig
Ik wilde ook een rodondendron, maar die doet het hier niet. Helaas.
Hier eigenlijk ook niet maar mijn man heeft heel veel turfmolm (70%) door de grond gemengd. We hebben hem al circa 20 jaar en hij wordt steeds groter.
ToetieToover
25-03-2022 om 18:58
Tuinfluiter schreef op 25-03-2022 om 18:41:
[..]
Hier eigenlijk ook niet maar mijn man heeft heel veel turfmolm (70%) door de grond gemengd. We hebben hem al circa 20 jaar en hij wordt steeds groter.
Dus bubbels én een rhodo dankzij man en dan kun jij er lekker van genieten! Ahhhh lekker hoor.
ToetieToover
25-03-2022 om 19:01
Aaaanne schreef op 25-03-2022 om 09:02:
[..]
Toetie en Cow ik lig helemaal in een deuk
Toetie, ken je het boek 'Twee caravans' van Monica Lewycka? Ik zie jou nu zo in het verhaal passen met je aardbeien! (leuk boek trouwens, ik kan het aanbevelen)
dat boek ken ik niet maar aardbeien telen en wonen in een camper zou ik best allebei willen!
Tuinfluiter
25-03-2022 om 19:02
ToetieToover schreef op 25-03-2022 om 18:58:
[..]
Dus bubbels én een rhodo dankzij man en dan kun jij er lekker van genieten! Ahhhh lekker hoor.
Je hoort mij niet klagen, maar ik zorg voor de borrelhapjes.