Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SuperCow schreef op 09-03-2022 om 14:57:

Even niet naar de rommel kijken, work in progress....

tuin1.jpg

tuin2.jpg

Ooooo maar je hebt al heel veel werk verzet! Nee dan snap ik wel dat je niks meer gaat verplaatsen  . Goeie You Tube cursus, zo te zien! Netjes gedaan. 

Peen schreef op 09-03-2022 om 11:55:

Zou ik nu een struik kunnen verplaatsen? Ik heb een pruikenboom, maar die staat op een heel verkeerde plek. Hij begint al uit te lopen, dus te lang wachten lijkt me ook niet handig?

Nu is de ideale tijd heb ik begrepen: na de nachtvorst en voor de groei en bloei. 

ToetieToover schreef op 09-03-2022 om 15:07:

[..]

Ooooo maar je hebt al heel veel werk verzet! Nee dan snap ik wel dat je niks meer gaat verplaatsen . Goeie You Tube cursus, zo te zien! Netjes gedaan.

Echt Gamma (het filmpje)! Ik ben zelf wel trots en blij met het resultaat en hoop dat ook te zijn na de eerste regenbuien  .

(Ik heb geen 'voor' foto's maar het was een enorm slecht gelegde tegeltuin met een bordertje van 3 m3. Loeiheet in de zomer en afwaterend naar het huis. )

Ik neem het topic wel heel erg over, sorry daarvoor, maar nog één vraag: hoe makkelijk is het om met een compostbak te beginnen? Kan alles wat in de GFT gaat ook op een eigen composthoop (tot ca 1 cm doorsnee snoeiafval)? Is het realistisch om de kliko te vervangen voor zo'n bak of kan ik beter starten met een wormenbak?

SuperCow schreef op 09-03-2022 om 15:16:

[..]

Echt Gamma (het filmpje)! Ik ben zelf wel trots en blij met het resultaat en hoop dat ook te zijn na de eerste regenbuien .

(Ik heb geen 'voor' foto's maar het was een enorm slecht gelegde tegeltuin met een bordertje van 3 m3. Loeiheet in de zomer en afwaterend naar het huis. )

Ik neem het topic wel heel erg over, sorry daarvoor, maar nog één vraag: hoe makkelijk is het om met een compostbak te beginnen? Kan alles wat in de GFT gaat ook op een eigen composthoop (tot ca 1 cm doorsnee snoeiafval)? Is het realistisch om de kliko te vervangen voor zo'n bak of kan ik beter starten met een wormenbak?

Dat zou ik nou zónde van de ruimte vinden in zo’n kleine tuin, een compostbak. 

Op de stadsmoestuin hebben we drie enorme bakken met bouwstaalmat en die worden dan ‘omgezet’ en lang met rust gelaten voordat de compost kan worden gebruikt. Ook graven we geulen waar we bladafval in storten en dan dichtgooien. Dus ik heb er geen ervaring mee in een kleine tuin. 

Ik neem wel eens een emmertje beukenbladcompost mee naar huis, heerlijk spul is dat. Je kunt dat kopen bij kwekerij de Hessenhof in Ede.

Voor mijn eigen tuin koop ik graag wormencompost. En lavameel. Super spul, allebei. 

ik heb mij aangemeld als tuincoach hier in de gemeente ze zoeken mensen die anderen motiveren groene tuinen aan te leggen. 

Wat een goed initiatief! Waar bestaat je functie precies uit?

SuperCow schreef op 09-03-2022 om 16:33:

Wat een goed initiatief! Waar bestaat je functie precies uit?

Ik ga eerst een 1dags training volgen en dan zie ik wel hoe en wat ik ga er sws nieuwe mensen leren kennen.

GroenTuintje schreef op 09-03-2022 om 15:52:

ik heb mij aangemeld als tuincoach hier in de gemeente ze zoeken mensen die anderen motiveren groene tuinen aan te leggen.

Wat goed dat daar uit de gemeente aandacht voor is. Leuk GroenTuintje, nog meer elfentuinen! 

Cousin_It schreef op 09-03-2022 om 17:38:

[..]

Wat goed dat daar uit de gemeente aandacht voor is. Leuk GroenTuintje, nog meer elfentuinen!

Dankje 

SuperCow schreef op 09-03-2022 om 11:14:

Nee de achterkant is een hele glazen pui met openslaande deuren dus ik kijk op de border uit. Ik zou het superleuk vinden om de vijver in de hoek bij de kraan te maken maar dan denk ik dat de kat de hele dag gaat liggen loeren en de volgens niet meer durven te drinken / badderen.

Ik heb vier katten en het ‘vogelbad’ vlak achter mijn raam. Echt zo dichtbij dat ze op mijn raam spetteren zelfs  en ze laten zich niet door een paar katten weerhouden hoor. Handig juist, onder je kraan, want een kleine vijver in een hete tuin ga je dagelijks willen bijvullen.

Heb je al nagedacht over een regenton? Je kunt je regenpijp ook in je vijver laten uitkomen.

GroenTuintje schreef op 09-03-2022 om 15:52:

Gaaf! Mooi om de anti tegeltuinen movement zo verder te brengen. (En nog legaal ook, is weer eens wat anders dan de guerilla voegen oorlog met bloemzaden )

Hier is de tuin weer (zo goed als) lente klaar. Nu alleen de tegels nog ...

Friezinnetje

Friezinnetje

09-03-2022 om 21:34 Topicstarter

Wat leuk GT!

Voor de diehards hier: Is ons tuincentrum al weer geopend? 

Neweve schreef op 09-03-2022 om 21:16:

[..]

Gaaf! Mooi om de anti tegeltuinen movement zo verder te brengen. (En nog legaal ook, is weer eens wat anders dan de guerilla voegen oorlog met bloemzaden )

Hier is de tuin weer (zo goed als) lente klaar. Nu alleen de tegels nog ...

Jup 

Friezinnetje schreef op 09-03-2022 om 21:34:

Wat leuk GT!

Voor de diehards hier: Is ons tuincentrum al weer geopend?

ik sta weer klaar voor adviezen 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-03-2022 om 21:40

SuperCow schreef op 09-03-2022 om 15:09:

[..]

Nu is de ideale tijd heb ik begrepen: na de nachtvorst en voor de groei en bloei.

Om even niet het heel lange bericht te quoten; Kruipphlox is geen schaduwplant hoor. 

https://plantnu.nl/phlox-subulata/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.