Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tijd voor de tuin, wat zalig dat het weer lente wordt! Ik ben vergeten om mijn vlinderstruiken te snoeien en ze zijn al ver uitgelopen. Kan ik ze nu nog snoeien,  of gaan ze dan dood? 

Mijn tulpen komen bijna uit

photo-2022-03-01-16-18-10.jpg

Friezinnetje

Friezinnetje

01-03-2022 om 16:36 Topicstarter

Sophia. schreef op 01-03-2022 om 16:14:

Tijd voor de tuin, wat zalig dat het weer lente wordt! Ik ben vergeten om mijn vlinderstruiken te snoeien en ze zijn al ver uitgelopen. Kan ik ze nu nog snoeien, of gaan ze dan dood?

nee hoor, prima te snoeien. Ik doe het ook altijd pas in april of zo. Komt goed

Friezinnetje schreef op 01-03-2022 om 16:36:

[..]

nee hoor, prima te snoeien. Ik doe het ook altijd pas in april of zo. Komt goed

Oké, dank je. Dan wacht ik er ook nog mee.  

BrightEchidna89

BrightEchidna89

01-03-2022 om 23:25

Vlinderstruiken snoei ik pas eind maart samen met de rozen en de siergrassen. Hier geven ze mooi droog weer de komende dagen, dus morgen een regenton plaatsen en wat snoeiafval hakselen. Hoog tijd trouwens dat ik een plan opstel voor de moestuin dit jaar. 

wild-flower schreef op 01-03-2022 om 16:18:

Mijn tulpen komen bijna uit

photo-2022-03-01-16-18-10.jpg

Ook leuke stenen!

oja! Een moestuin plan, die moet ik sowieso ook nog maken 

Hier de vlinderstruik al wel gesnoeid (omdat ik hem dit jaar flink wilde terugsnoeien). De grassen nog niet, want die zijn gevoeliger voor eventuele vorst (aldus mijn tuin goeroe van YouTube (tuinmanieren)) 

Gisteren ontdekte ik dat mijn bestelde zaden al een paar dagen in een envelop op tafel lagen (ik verwachtte een doosje..) Hoera! Nog even wachten tot half maart en dan kan ik een deel gaan voorzaaien. Pepers heb ik vorige week gezaaid. Vandaag even verder aan de brandnetel, klimop en verwilderde framboos-verwijder actie rond mijn kasje en glas regelen om de stormschade te repareren. 

Hier ook lekker de tuin voorjaarsklaar aan het maken. Ik zag dat mijn Brunnera al bloeit 😀

Tuinfluiter schreef op 01-03-2022 om 11:12:

Hoi Netherfield volgens mij is het Halvemaantjesmos.

Bij mij begint de Forzitsia net te kleuren.

Forsythia is prachtig, dat heldere geel. Hij bloeit ook voor er blaadjes aan zitten. Ik heb voor het huis een prunus, die is wat later in het seizoen, maar ik geniet altijd enorm van die zachtroze bloesemwolk. Helaas is het na een goede week voorbij.

Ik ontdekte dat de clematis al groene knoppen heeft, leuk!
Verder nog weinig in de tuin geweest. Werk en 'dingen die weer mogen', de tuin moet even wachten.

topic weer gevonden dankzij Aaaanne  

Ga ook maar eens de vlinderstruik snoeien. Knippen jullie uitgebloeide planten ook al weg? Er schuilen bijv. altijd een heleboel lieveheerbeestjes in mijn asters bijv. Ik wil ze het huisje niet te vroeg ontnemen, het wordt ' s nachts nog zo koud.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

03-03-2022 om 13:00

Screenshot-20220301-001444-Facebook.jpg

op zoek naar planten voor de tuin, kwam ik deze tegen. Wat een schatje 

Die komt er zeker weten in dus! Geum reptans, kennen jullie die? Ik had ze nog nooit gezien. 

Peen schreef op 03-03-2022 om 13:00:

Screenshot-20220301-001444-Facebook.jpg

op zoek naar planten voor de tuin, kwam ik deze tegen. Wat een schatje

Die komt er zeker weten in dus! Geum reptans, kennen jullie die? Ik had ze nog nooit gezien.

Ik vind hem ook prachtig 

Was hem vorig jaar al tegen gekomen, maar nog nooit ergens gezien, waar ik deze kan kopen 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.