Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zag dat er al vanalles begint uit te lopen in de tuin. Blij!

Ik zie al een aantal jaar muizen bij de vogel en eekhoorn voerbakjes.
Zolang ze niet in huis komen vind ik het wel schattige beestjes.
Twee weken geleden zag ik ineens een wel heel grote muis op een van de vogelvoersilo's zitten.
Inmiddels is deze grote muis ook een vaste bezoeker van het buitenbuffet en blijkt het een rat te zijn 
Ik weet niet of ik daar wel zo blij mee ben 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

28-02-2022 om 16:47

@Tover-Feetje: 
Deze grote muis zou ik zo snel mogelijk verdelgen, voor je met een kolonie zit. 

Met mijn rattenbezoek ben ik ook niet zo blij. Ik maak het ze in ieder geval zo moeilijk mogelijk. 

Mos zou ik laten staan. Het bloeit nu, zo aaibaar en frisgroen. Leuke bodembedekker! Vind je het toch niet mooi, dan kun je de grond voorzien van wat meer kalk en wat fijn grind en/of lavameel inharken. 

Valdemar schreef op 28-02-2022 om 16:47:

@Tover-Feetje:
Deze grote muis zou ik zo snel mogelijk verdelgen, voor je met een kolonie zit.

Maar hoe verdelg je een rat zonder de vogels/eekhoorns/muizen te schaden?

Netherfield schreef op 28-02-2022 om 13:52:

Ik had een spitsmuis in huis. Nu hopen dat hij alleen was. En ik ben moed aan het verzamelen om de voortuin onkruid en mosvrij te maken. Dat vind ik zo’n k-klus. En de appelboom moet gesnoeid. Vorig jaar ook gedaan, met als resultaat: 1 appel. Ik doe iets fout…

Spitsmuizen zijn geen knaagdieren dus ze richten gelukkig geen schade aan. We hebben er ook eens in huis gehad. Wat ze wel doen is geursporen nalaten, een typische, markante geur is dat. Daardoor zijn ze wel relatief makkelijk op te sporen. We hebben ze kunnen vangen met een muisvriendelijke val met pindakaas en weer uitgezet. Ze zijn beschermd, hartstikke bijziend en heel schattig. Daarna  mogelijke ingangen opgespoord en gedicht en geen meer binnen gehad. Ze aten overigens stiekem van de kattebrokjes  

BrightEchidna89

BrightEchidna89

28-02-2022 om 17:13

Tover-Feetje schreef op 28-02-2022 om 17:01:

[..]

Ik zet een kooi zodat ik 's morgens kan zien wat erin zit. Vogeltje vliegt weg, rat gaat dood. 

[..]

6309-C10-E-46-E4-4-A64-AB9-B-BD06-F3939214.jpg

kat africhten.

lenen? Muizen als ‘collateral damage’ want hij snapt niet het verschil tussen muizen en ratten maar van vogels weet hij al dat het niet mag. 

Ik heb net 40 aardbeienplantjes besteld bij aardbeiplantje.nl  nou nog een maand wachten op de levering. Kanniewachtuh!! Niet alleen de bloemen gaan uit hun bolletje van dit weer, ik ook 

[..]

Bij ons komt de gemeente daarvoor ze plaatsen een kooi met een lokmiddel. De buren hadden in een schuurtje tegen de heg hondenbrokken staan die hebben ze weggehaald en daarna geen last meer. 

Cousin_It schreef op 28-02-2022 om 17:12:

[..]

Spitsmuizen zijn geen knaagdieren dus ze richten gelukkig geen schade aan. We hebben er ook eens in huis gehad. Wat ze wel doen is geursporen nalaten, een typische, markante geur is dat. Daardoor zijn ze wel relatief makkelijk op te sporen. We hebben ze kunnen vangen met een muisvriendelijke val met pindakaas en weer uitgezet. Ze zijn beschermd, hartstikke bijziend en heel schattig. Daarna mogelijke ingangen opgespoord en gedicht en geen meer binnen gehad. Ze aten overigens stiekem van de kattebrokjes

Ik vroeg me af waar hij overdag zat. Short story: onder het bakje met kattenvoer! Slim beestje. 

Het mos dat ik heb zijn platte groene plakkaten die overal zijn waar zwarte grond is. Niet mooi en dus gaat het eruit. Mijn remedie wordt om meer planten in de tuin te zetten zodat er geen plek meer is voor het mos. Hebben jullie ook altijd dat als je planten hebt gekocht, het in de tuin hebt gepoot en dan denkt, ik had toch heel veel?

Netherfield schreef op 01-03-2022 om 10:42:

Het mos dat ik heb zijn platte groene plakkaten die overal zijn waar zwarte grond is. Niet mooi en dus gaat het eruit. Mijn remedie wordt om meer planten in de tuin te zetten zodat er geen plek meer is voor het mos. Hebben jullie ook altijd dat als je planten hebt gekocht, het in de tuin hebt gepoot en dan denkt, ik had toch heel veel?

Ja! Vooral bij het inrichten van nieuwe perkjes. Dan is mijn winkelmandje mega vol en in de tuin is het zo verdwenen. 

5-C01-C156-9-BA7-4-A9-A-B34-D-6640-F8-ACA1-EB.jpg

Dit mos. Of alg. Of weet ik wat het is. Vanmiddag tweede helft eruit halen. 

Hoi Netherfield volgens mij is het Halvemaantjesmos.

Bij mij begint de Forzitsia net te kleuren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.