Huis, tuin en keuken
Friezinnetje
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:
Maar een mooie groene tuin:
Etosha
10-07-2021 om 15:32
Sophia_! schreef op 10-07-2021 om 15:29:
Ik kreeg net bij de post een Blossomb van Bol. Kennen jullie dat? Ik had er nog nooit van gehoord.
het is een bolletje, die gooi je in je tuin, water eroverheen en over een paar weken staan er dan een heleboel bloemetjes zeggen ze. Ben benieuwd hoor, klinkt leuk.
(nee, ik heb geen aandelen en het is geen spam 😁)
Ik had hem ook, er zitten zaadjes in. Ik kreeg een poosje geleden iets dergelijks van vrienden: negen in een kek doosje met een vloeipapiertje eromheen, via de post. Zat een bijenmengsel in, dat nu bloeit.
Sophia_!
10-07-2021 om 15:34
Echt heel leuk he! Ik zie nu dat dat gewoon een bedrijf is en ze een heleboel soorten hebben. Ik krijg meteen zin om ze overal neer te gaan gooien
QuarrelsomeSnail25
10-07-2021 om 15:40
Coreopsis schreef op 10-07-2021 om 14:16:
[..]
Iedereen is welkom! Zolang je er rekening mee houdt dat velen hier zich niet kunnen voorstellen dat anderen van een tegeltuin houden. Of van gele bloemen
Ik las dat laatst in jullie andere topic inderdaad. Bizar, nooit geweten. Ik heb een vetplantje wat geel is als het bloeit. Maar ook mijn prachtige zonnebloemen staan mooi geel te wezen.
QuarrelsomeSnail25
10-07-2021 om 15:44
Sophia_! schreef op 10-07-2021 om 15:29:
Ik kreeg net bij de post een Blossomb van Bol.com. Kennen jullie dat? Ik had er nog nooit van gehoord.
het is een bolletje, die gooi je in je tuin, water eroverheen en over een paar weken staan er dan een heleboel bloemetjes zeggen ze. Ben benieuwd hoor, klinkt leuk.
(nee, ik heb geen aandelen en het is geen spam 😁)
Sommige mensen maken die zelf (al weer ik niet hoe). Heb ze ooit gekregen van zo iemand. En ik heb die 'bermbommen' toen overal waar we reden in de berm gegooid. Om zo de groei van wilde bloemen te stimuleren. 😀
QuarrelsomeSnail25
10-07-2021 om 15:46
Aaaanne schreef op 10-07-2021 om 15:21:
[..]
Even proberen. Ohja!! Dat werkt 😊
Hoeveel posts moet je hier trouwens hebben om plaatjes te plakken? Ik heb een leuk bloemetje in mijn tuin uit een zakje wilde bloemenzaad waarvan ik wel de foto wil plaatsen.
Ik heb sinds vanmiddag 65 posts. Kon inderdaad een plaatje plakken, maar... wel alleen een linkje. Geen plaatje vanuit mijn eigen telefoon. 🤔
Etosha
10-07-2021 om 15:47
Hen74 schreef op 10-07-2021 om 15:46:
[..]
Ik heb sinds vanmiddag 65 posts. Kon inderdaad een plaatje plakken, maar... wel alleen een linkje. Geen plaatje vanuit mijn eigen telefoon. 🤔
Dat is op veel fora zo, zo is het ook bij Viva.
Sophia_!
10-07-2021 om 15:50
Hen74 schreef op 10-07-2021 om 15:44:
[..]
Sommige mensen maken die zelf (al weer ik niet hoe). Heb ze ooit gekregen van zo iemand. En ik heb die 'bermbommen' toen overal waar we reden in de berm gegooid. Om zo de groei van wilde bloemen te stimuleren. 😀
Heel goed initiatief vind ik het. De gemeente hier heeft gelukkig tegenwoordig een nieuw maaibeleid. Veel bermen staan vol wilde bloemen en die laten ze staan. Ik word er vrolijk van.
Mama-Inge
10-07-2021 om 15:50
Hen74 schreef op 10-07-2021 om 15:40:
[..]
Ik las dat laatst in jullie andere topic inderdaad. Bizar, nooit geweten. Ik heb een vetplantje wat geel is als het bloeit. Maar ook mijn prachtige zonnebloemen staan mooi geel te wezen.
het is dat ik nog geen plaatjes kan plaatsen hier.
maar ik heb behoorlijk wat geel in mijn voortuin
QuarrelsomeSnail25
10-07-2021 om 16:05
Etosha schreef op 10-07-2021 om 15:47:
[..]
Dat is op veel fora zo, zo is het ook bij Viva.
Ah, wist ik niet. Dank je.
Was daar een meelezer.
RedRoseThorn
10-07-2021 om 16:06
Haha ik hou ook heel erg van Geel 😳 afgelopen week was mijn gele week, gele jurkjes, gele bloemen in de tuin. Zonnebloemen gekocht. Knetter gele bank in huis ook 😂
Aaaanne
10-07-2021 om 16:09
Hehe, ik kom wel gewoon hier kletsen.
Mijn dochter had op school zaadbommen gemaakt, van wildebloemenzaad en klei. Thema bijen. Eén daarvan heeft nu een hele bak vol leuke bloemen opgeleverd.
Plotsa
10-07-2021 om 17:07
Tover-Feetje schreef op 10-07-2021 om 14:32:
Vorig jaar hebben wij de voortuin aangepakt.
Ik had er echt een dagtaak aan om die een beetje onkruidvrij te houden en tegen de tijd dat ik klaar was schoot het achter mijn rug alweer uit de grond
Er stonden heel veel buxushagen/bollen in die of uit de kluiten waren gewassen of aangevreten waren door buxusmot.
We hebben alle buxus eruitgehaald (op de voorste haag na) waardoor de andere planten meer ruimte hadden.
Worteldoek gelegd, daarop druppelslangen en daaroverheen een laag van zo'n 10 cm boomschors.
Het is dit jaar echt een verademing, ik heb in een uurtje de voortuin weer op orde.
Een ander bijkomend voordeel is dat de boomschors vocht vasthoudt waardoor mijn planten het veel beter doen (soms iets te goed )
Herkenbaar, hier stond ook zoveel onkruid in de voortuin en sinds we die hebben aangepakt en er veel boomschors aan toegevoegd hebben scheelt het heel veel tijd om het onkruid eruit te halen.
Plotsa
10-07-2021 om 17:09
Hier trouwens iemand die in eerdere delen wel heeft meegeschreven en daarna niet meer kon inloggen en heb daarna niet meer opnieuw een account aangemaakt. Deze keer waag ik een nieuwe poging.
QuarrelsomeSnail25
10-07-2021 om 17:11
RedRoseThorn schreef op 10-07-2021 om 16:06:
Haha ik hou ook heel erg van Geel 😳 afgelopen week was mijn gele week, gele jurkjes, gele bloemen in de tuin. Zonnebloemen gekocht. Knetter gele bank in huis ook 😂
En als komende week een paarse week wordt, gaat de bank er dan uit?!
QuarrelsomeSnail25
10-07-2021 om 17:11
Aaaanne schreef op 10-07-2021 om 16:09:
Hehe, ik kom wel gewoon hier kletsen.
Mijn dochter had op school zaadbommen gemaakt, van wildebloemenzaad en klei. Thema bijen. Eén daarvan heeft nu een hele bak vol leuke bloemen opgeleverd.
Leuk!
En met klei dus. Goed om te weten.