Huis, tuin en keuken
Friezinnetje
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:
Maar een mooie groene tuin:
ShowyHummingbird30
10-07-2021 om 14:16
SilSil schreef op 10-07-2021 om 12:27:
Hm, vind dit wel een interessant topic maar mijn tuin is voor een groot deel betegeld dus ik zal wel niet mee mogen praten?
Iedereen is welkom! Zolang je er rekening mee houdt dat velen hier zich niet kunnen voorstellen dat anderen van een tegeltuin houden. Of van gele bloemen
Etosha
10-07-2021 om 14:19
Tickel schreef op 10-07-2021 om 14:13:
[..]
Dat profiel is er sinds 2003 met 0 berichten. Je kunt de mods vragen of ze die account op willen heffen als je de naam wil gebruiken.
Ah ja, nou ja, ik vind deze ook wel leuk denk ik. Heul oud issie! Dit kitten is inmiddels een kater van dertien. ♥️
Sophia_!
10-07-2021 om 14:23
Coreopsis schreef op 10-07-2021 om 14:16:
[..]
Iedereen is welkom! Zolang je er rekening mee houdt dat velen hier zich niet kunnen voorstellen dat anderen van een tegeltuin houden. Of van gele bloemen
Friezinnetje
10-07-2021 om 14:28
Mama-Inge schreef op 10-07-2021 om 14:14:
Friezinnetje ik heb je post ontvangen
bedankt
ah mooi zo!
Tover-Feetje
10-07-2021 om 14:32
Vorig jaar hebben wij de voortuin aangepakt.
Ik had er echt een dagtaak aan om die een beetje onkruidvrij te houden en tegen de tijd dat ik klaar was schoot het achter mijn rug alweer uit de grond
Er stonden heel veel buxushagen/bollen in die of uit de kluiten waren gewassen of aangevreten waren door buxusmot.
We hebben alle buxus eruitgehaald (op de voorste haag na) waardoor de andere planten meer ruimte hadden.
Worteldoek gelegd, daarop druppelslangen en daaroverheen een laag van zo'n 10 cm boomschors.
Het is dit jaar echt een verademing, ik heb in een uurtje de voortuin weer op orde.
Een ander bijkomend voordeel is dat de boomschors vocht vasthoudt waardoor mijn planten het veel beter doen (soms iets te goed )
ShowyHummingbird30
10-07-2021 om 15:02
Tover-Feetje schreef op 10-07-2021 om 14:32:
Vorig jaar hebben wij de voortuin aangepakt.
Ik had er echt een dagtaak aan om die een beetje onkruidvrij te houden en tegen de tijd dat ik klaar was schoot het achter mijn rug alweer uit de grond
Er stonden heel veel buxushagen/bollen in die of uit de kluiten waren gewassen of aangevreten waren door buxusmot.
We hebben alle buxus eruitgehaald (op de voorste haag na) waardoor de andere planten meer ruimte hadden.
Worteldoek gelegd, daarop druppelslangen en daaroverheen een laag van zo'n 10 cm boomschors.
Het is dit jaar echt een verademing, ik heb in een uurtje de voortuin weer op orde.
Een ander bijkomend voordeel is dat de boomschors vocht vasthoudt waardoor mijn planten het veel beter doen (soms iets te goed )
Wij hebben de buxushaag vorig jaar er ook uitgehaald vanwege die mot. Stiekem vond ik dat wel een mooi excuus, want mooi vind ik m niet. Maar mèn wat een rotklus was dat. Die haag was al 15 jaar oud. De takken afzagen ging nog wel. Maar de kluiten (30 in totaal)...
Nu hebben we meerdere bloemenstruiken langs de rand van de tuin. Het moet nog wat groeien (behalve de vlinderstruik, die zie je bijna de lucht in gaan), maar dit ziet er nu al leuker uit.
Etosha
10-07-2021 om 15:07
Apatura schreef op 10-07-2021 om 15:05:
dit was een test
Luid en duidelijk! 😊
Aaaanne
10-07-2021 om 15:21
Sophia_! schreef op 10-07-2021 om 13:12:
[..]
ik doe eerst een enter, dan komt het er onder.
Even proberen. Ohja!! Dat werkt 😊
Hoeveel posts moet je hier trouwens hebben om plaatjes te plakken? Ik heb een leuk bloemetje in mijn tuin uit een zakje wilde bloemenzaad waarvan ik wel de foto wil plaatsen.
Sophia_!
10-07-2021 om 15:23
Aaaanne schreef op 10-07-2021 om 15:21:
[..]
Even proberen. Ohja!! Dat werkt 😊
Hoeveel posts moet je hier trouwens hebben om plaatjes te plakken? Ik heb een leuk bloemetje in mijn tuin uit een zakje wilde bloemenzaad waarvan ik wel de foto wil plaatsen.
ik dacht 25 posts voor een link en 65 voor een plaatje.
ShowyHummingbird30
10-07-2021 om 15:25
Sophia_! schreef op 10-07-2021 om 15:23:
[..]
ik dacht 25 posts voor een link en 65 voor een plaatje.
klopt. En er is een apart topic waar je tot die 65 kunt spammen als je ongeduldig bent
Sophia_!
10-07-2021 om 15:29
Ik kreeg net bij de post een Blossomb van Bol.com. Kennen jullie dat? Ik had er nog nooit van gehoord.
het is een bolletje, die gooi je in je tuin, water eroverheen en over een paar weken staan er dan een heleboel bloemetjes zeggen ze. Ben benieuwd hoor, klinkt leuk.
(nee, ik heb geen aandelen en het is geen spam 😁)
Friezinnetje
10-07-2021 om 15:31
Sophia_! schreef op 10-07-2021 om 15:29:
Ik kreeg net bij de post een Blossomb van Bol.com. Kennen jullie dat? Ik had er nog nooit van gehoord.
het is een bolletje, die gooi je in je tuin, water eroverheen en over een paar weken staan er dan een heleboel bloemetjes zeggen ze. Ben benieuwd hoor, klinkt leuk.
ja, of je gooit het op een stuk terrein, waar niet zo veel bloeit en door de regen valt de bom ook uiteen. Krijg je daar bloemetjes. Zo is het een tijd terug ontstaan, groenguerilla
Tover-Feetje
10-07-2021 om 15:32
Sophia_! schreef op 10-07-2021 om 15:29:
Ik heb de blossomb ook afgelopen week ontvangen
Vind het wel een leuke aktie.