Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:
We willen groene tuinen
Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
Netherfield
22-08-2024 om 21:57
Ik kreeg net een reclame op facebook of ik ook droomde van een strakke tuin met kunstgras. Neeeeeeeeeee!!! Nachtmerrie
Friezinnetje
22-08-2024 om 22:05
Netherfield schreef op 22-08-2024 om 21:57:
Ik kreeg net een reclame op facebook of ik ook droomde van een strakke tuin met kunstgras. Neeeeeeeeeee!!! Nachtmerrie
liever wat minder strak! Moet je nog stofzuigen ook buiten
GroenTuintje
04-09-2024 om 18:50
de appel oogst valt tegen dit jaar 5x zo minder al voorgaande jaren. Veel rotte en verschimmelde appels. Zal het komen door het natte voorjaar? Ik ben nu appelmoes aan het maken. En had al appel crumble gemaakt. Ook wat losse appels gegeten (kids)
Friezinnetje
04-09-2024 om 18:54
ik had hetzelfde. vorig jaar 4 emmers vol en nu krap aan 2. Veel rot en plekken erin. Ze staan nog in het schuurtje.
GroenTuintje
04-09-2024 om 20:08
Friezinnetje schreef op 04-09-2024 om 18:54:
ik had hetzelfde. vorig jaar 4 emmers vol en nu krap aan 2. Veel rot en plekken erin. Ze staan nog in het schuurtje.
Ik hoor het van heel veel mensen.. echt een slecht jaar
GroenTuintje
04-09-2024 om 20:09
de perenoogst is wel ietsje beter dan vorig jaar maar lang niet zo best al een aantal jaren geleden
Netherfield
19-09-2024 om 11:29
Dit kwam langs op een facebookpagina die inspiratie voor de tuin heet. Ik ga ff huilen nu denk ik.
Moosey
19-09-2024 om 12:55
godskolere ik dacht serieus even dat het jouw voortuintje was Netherfield Gelukkig niet!
Ik heb vanochtend een beetje op lopen ruimen in de tuin, twee jonge jongens zijn een nieuw schuurtje annex houtopslag voor me aan het bouwen maar beetje werken moeten ze nog een beetje leren Nu is het weer begaanbaar, dat is prettig. Denk dat ik vanmiddag nog wat dingetjes ga doen, zwarte noten rapen, stukje maaien, nog wat meer bramen weghalen, zoiets.
Hier ook een mooie perenoogst maar het narijpen gaat hier toch altijd moeizaam. Heb ze laten hangen tot de wespen en vogels er echt aan begonnen, maar superrijp zijn ze dan nog niet. En eenmaal op de fruitschaal lijkt er dan nog weinig te gebeuren. Hoe doen jullie dat?
Tara82
19-09-2024 om 13:15
Netherfield schreef op 19-09-2024 om 11:29:
Dit kwam langs op een facebookpagina die inspiratie voor de tuin heet. Ik ga ff huilen nu denk ik.
Dat is niet wat ik een tuin zou noemen inderdaad en ook helemaal mijn smaak niet.
Mijn voortuin heeft eigenlijk te weinig aandacht gehad de afgelopen maanden, maar ik ben niet ontevreden over hoe de planten het hebben gedaan tot nu toe. Er moeten gewoon nog wat meer bij.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.