Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2

Netherfield schreef op 23-02-2025 om 14:18:

IMG-1718.jpg

Nieuwe kikker gekocht bij Action. Zijn ogen geven licht als het donker wordt, zonnecel op zijn rug. Gistermiddag neegezet en gisteravond om 0:00 brandde hij nog, terwijl het gisteren bewolkt was! Staat nu op te laden in de zon. Het slakje doet het maar een paar uur na een hele dag in de volle zon staan. Hebben jullie ook solarlampjes in de tuin? Mijn ervaring met brandduur is nogal wisselend, heb ook wel andere lampjes gehad maar die brandden niet of heel kort.

Ik heb 2 van deze snoeren onder de pergola hangen. De zonnecellen staan bovenop de pergola. In de zomer doen ze het echt heel lang, tot na middernacht. Heb alleen een paar weken terug per ongeluk het snoer van eentje ingekort, met 4 lampjes, met een elektrische snoeischaar  Maar alles voor de "knip" brandt gewoon nog. 

solar-lichtsnoer-paloma-met-witte-lampionnen.jpg

https://www.prikkabelled.nl/solar-lichtsnoer-paloma-met-witte-lampionnen.html?id=278824987&quantity=1

Netherfield schreef op 23-02-2025 om 14:18:

IMG-1718.jpg

Nieuwe kikker gekocht bij Action. Zijn ogen geven licht als het donker wordt, zonnecel op zijn rug. Gistermiddag neegezet en gisteravond om 0:00 brandde hij nog, terwijl het gisteren bewolkt was! Staat nu op te laden in de zon. Het slakje doet het maar een paar uur na een hele dag in de volle zon staan. Hebben jullie ook solarlampjes in de tuin? Mijn ervaring met brandduur is nogal wisselend, heb ook wel andere lampjes gehad maar die brandden niet of heel kort.

Wat een leuk ding

😃

ja, vandaag mooi weer en een beetje in de tuin bezig geweest. 5 rozenstruiken eruit geschept, 1 hortensia gesnoeid, 3 bakken met nog wat bollen gevuld (zomerbloeiers) en ik heb nog een tray violen staan, die ga ik morgen erin zetten. Wat genieten zeg!

vandaag een aantal pluimhortensias terug gesnoeid, en de bloembak boven op mijn regenton gevuld met grote witte violen. En de buuf even geholpen met het snoeien van haar vlinderstruik.

ik heb even mijn tuin gesproeid. Laat de lente maar beginnen

Ik ben net in de voortuin bezig geweest. Ik heb de Roosmarijn verplaatst, de tuin netter gemaakt en nog wat bloemen gezaaid. Nou ja dat laatste heeft mijn dochter gedaan en ik heb geen idee wat ze waar heeft gezaaid. We zien wel of er iets van op komt. De bloembollen doen iedergeval goed hun best.

Als we volgend weekend in de bibliotheek zijn, dan ga ik ook even de zaden bibliotheek. Kijken of ze nog wat leuks hebben voor in onze tuin.

Ik heb lekker lui vandaag genoten van het eerste glas wijn van het jaar in de tuin. Man heeft wel wat gedaan het gras voor de eerste keer gemaaid.

Friezinnetje schreef op 07-03-2025 om 22:06:

ja, vandaag mooi weer en een beetje in de tuin bezig geweest. 5 rozenstruiken eruit geschept, 1 hortensia gesnoeid, 3 bakken met nog wat bollen gevuld (zomerbloeiers) en ik heb nog een tray violen staan, die ga ik morgen erin zetten. Wat genieten zeg!

Hier deze week idem. 

Hortensia en vlinderstruik gesnoeid. Rondje onkruid gedaan. 

grote bak vol violen en zondebokken klinkt ook als een goed idee! 

Voortuin is hier nog steeds een projectje. De hovenier die we hadden geregeld heeft afgezegd (te klein klusje en hij kreeg iets groters). Dus weer opnieuw opzoek. 

Hé ja, een mooie bak zondebokken, wie kan er zonder

Hier vorige week een beetje bezig geweest met terras toonbaar maken en wat ongelijkheden in de tuin opgehoogd. We denken over verhuizen dus ik wil dit seizoen geen nieuwe projecten aanpakken maar proberen de tuin iets netter te laten ogen (maar absoluut zonder mijn inheemse principes op te geven) Ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken. Heb toch eigenlijk standaard te weinig tijd voor het hele buitengebeuren..

ik heb nog nooit van zondebokken gehoord 

GroenTuintje schreef op 09-03-2025 om 08:54:

ik heb nog nooit van zondebokken gehoord

ik ook niet, dus zit te denken: Heb ik ze nu in de tuin of niet?

Friezinnetje schreef op 09-03-2025 om 09:32:

[..]

ik ook niet, dus zit te denken: Heb ik ze nu in de tuin of niet?

Ja precies 

Moosey schreef op 09-03-2025 om 08:44:

Hé ja, een mooie bak zondebokken, wie kan er zonder

Ik zit me nu af te vragen hoe autocorrect van zomerbollen zondebokken heeft gemaakt. 

Neweve schreef op 09-03-2025 om 10:06:

[..]

Ik zit me nu af te vragen hoe autocorrect van zomerbollen zondebokken heeft gemaakt.

hier zitten enorm veel vogels in de tuin. Nu veel kwetterende mussen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.