Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het (kamer)planten topic

Rockstar schreef op 13-09-2021 om 22:02:

[..]

Zijn Alocosias moeilijk? Ze lijken drama queens, maar ik weet niet waarom ik dat denk.

ik heb er nu 3, waarvan 2 al een jaar of 4. Zijn erg makkelijk, 1 keer per week wat water, en klaar. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

14-09-2021 om 11:35

Rockstar schreef op 13-09-2021 om 22:02:

[..]

Zijn Alocosias moeilijk? Ze lijken drama queens, maar ik weet niet waarom ik dat denk.

Nee hoor als je ze maar vochtig genoeg houdt, en blijven draaien anders groeien ze 1 kant op. 

ik heb gister weer een echeveria gescoord een Lola dit keer   hopenlijk geeft deze me minder stress dan Evert(echeveria 1)

Rogue schreef op 15-09-2021 om 16:15:

ik heb gister weer een echeveria gescoord een Lola dit keer hopenlijk geeft deze me minder stress dan Evert(echeveria 1)

Hoe is het met Evert?

Yolo - inderdaad spannend dat nieuwe blad. Je carrière als kweker staat op het spel he?

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

15-09-2021 om 17:01

rionyriony schreef op 15-09-2021 om 16:39:

[..]

Hoe is het met Evert?

Yolo - inderdaad spannend dat nieuwe blad. Je carrière als kweker staat op het spel he?

Ja haha een beetje wel he, ik zal zeker een foto plaatsen als het blas open is.

rionyriony schreef op 15-09-2021 om 16:39:

[..]

Hoe is het met Evert?

het gaat hij houdt zich rustig ik heb een 2de vrouwentong gescoord  vrouwentong 1 heeft al 2 knopjes die bijna boven de grond komen

Hier gaat een klein tuincentrum weg. Heel vervelend, maar ze hebben wel 40 procent korting. Ik heb mij ingehouden en maar 3 planten gekocht. Een nieuwe calanthea, en nu weet ik niet meer hoe die andere twee heten. Straks even opzoeken. En 4 kleine potjes voor stekjes en zo...

tuincentrum waar ik maandag was vertelde me dat ze morgen een nieuwe lading mini plantjes krijgen   , dus ga volgende week even moet hydrokorrels hebben, ga graslelie verpotten en stekken gluren

Wow, stelletje enabelers daar.
Ik wacht tot het tuincentrum 60% korting heeft en dan ga ik nog even kijken. 

Ik heb afgelopen week 2 Peperomia's gekocht, een Santorini en een Obtusifolia.
De Obtusifolia staat ook bekend als "Krokodillentranen" alleen al om die naam moest
ik hem hebben 

Tover-Feetje schreef op 23-09-2021 om 15:10:

De Obtusifolia staat ook bekend als "Krokodillentranen" alleen al om die naam moest
ik hem hebben

Die zijn cute!

Tover-Feetje schreef op 23-09-2021 om 15:10:

ik hem hebben

die heb ik ook de krokodillen versie, heeft nu al bijna 4 strengen die eruit komen

Rogue schreef op 23-09-2021 om 21:31:

[..]

die heb ik ook de krokodillen versie, heeft nu al bijna 4 strengen die eruit komen

Hier gisteren even bij de plantenhal geweest. Een mooie grote pot meegenomen voor 3 euro. Diameter ongeveer zo groot als mijn hand. En een mooie cactus. Dit was een kleine vestiging, planten waar echt bizar goedkoop, maar niet allemaal even mooi.

PriceyRook54

PriceyRook54

27-09-2021 om 12:47

Mijn spinnenplant is niet blij. Ik heb hem pas een paar weken, ik had hem in een mooie macraméhanger in een hoek, maar die plek is toch echt te donker voor hem. Dus ik heb hem verhuisd naar een lichtere plek bovenop een keukenkastje onder een skylight (fingers crossed) en ik ga wat nephangplantjes in the hanger plaatsen, want die hoek is gewoon écht te donker voor planten dus.

Oh jammer zoiets. Van de week de plantenshuffel gedaan, een aantal zijn verplaatst met name de stekjes. Ook gelijk een beestjes inspectie gedaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.