Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Wat verstaan jullie onder een goede ( persoonlijke ) hygiëne ?

Rockstar schreef op 14-08-2022 om 12:42:

Ja dat geloof ik wel, dat bodylotions een droge huid van te veel douchen op moeten lossen. Maar de nether regions, oksels etcetera kan ik echt niet zo laten voor meerdere dagen hoor, en al helemaaaaal niet in dezelfde kleding. Dat gaat niet goed komen. Er bestaan mensen die niet stinken. Ik heb een sibling die rustig deo kan vergeten, die stinkt echt nooit. Maar die zweet ook vrijwel niet (en valt om van de warmte als het boven de 22 graden komt zo’n beetje). Ik hoef dat echt niet te proberen en ja, ik heb het probeerd. Was echt geen succes.

Sinds ik Syneo5 gebruik, hoef ik nog maar een keer per maand deo op te doen. Zelfs met dit weer stink ik niet.

MMcGonagall schreef op 14-08-2022 om 12:48:

[..]

Sinds ik Syneo5 gebruik, hoef ik nog maar een keer per maand deo op te doen. Zelfs met dit weer stink ik niet.

Ik lees dat het zweten reduceert. Zweten is een gezonde reactie op warmte, ik wil dat niet persé reduceren. Ik heb weleens rare bijwerkingen gelezen van o.a. Doorzet, dat je dan ineens een zweetrug hebt bijvoorbeeld, omdat het lichaam dan ergens anders gaat proberen te koelen.

Rockstar schreef op 14-08-2022 om 12:57:

[..]

Ik lees dat het zweten reduceert. Zweten is een gezonde reactie op warmte, ik wil dat niet persé reduceren. Ik heb weleens rare bijwerkingen gelezen van o.a. Doorzet, dat je dan ineens een zweetrug hebt bijvoorbeeld, omdat het lichaam dan ergens anders gaat proberen te koelen.

Geen last van. Zonder syneo heb ik binnen 2 min klotsoksels tot halverwege mijn T-shirt. Mijn broer stonk ook altijd heel erg. Syneo5 werd hem toen door de huisarts aangeraden. Top middel. 

Ik douche 2 a 3x per week, dag van niet douchen wassen aan de wasbak. Met dit hete weer wel elke dag douchen, vooral afspoelen. (Vindt mijn huid niet leuk zoveel douchen maar met dit weer moet het wel).
Haren wassen 1x per week, krullen die anders gaan pluizen. 
Uiteraard deo (roller). 
Elke dag schoon ondergoed en sokken. Sokken soms 2x per dag ivm zweetvoeten. 
Tandenpoetsen 2x per dag. 

Rockstar schreef op 14-08-2022 om 12:57:

[..]

Dat klopt wel, maar het zweet op je rug of in je decolleté, stinkt niet.

Dochter had veel last van eczeem en parfums waardoor we met alle parfums thuis gestopt zijn. Ik was er nooit heel erg van maar als ik nu iemands wasmiddel of deo ruik kan ik dat echt vies vinden.

Wij douchen de kinderen twee keer per week, gebruiken geen shampoo voor hun maar wel conditioner.

Op advies van de kapper ben ik zelf onlangs gestopt met shampoo, zijn redenering was dat je hoofdhuid steeds het signaal krijgt vet te moeten aanmaken doordat je het weghaalt met shampoo. Na een tijd niet gebruiken zou je haar niet zo ver meer moeten zijn en regelt je huid het zelf. Ik ben nu twee weken verder en vind het wel vettig voelen, niet heel fijn. Ik ga nog een paar weken doorzetten en anders start ik weer met shampoo. Conditioner gebruik ik nu wel. De kinderen hebben absoluut geen vet haar.

Verder 2x per dag tandenpoetsen, kledingwisselen als het vies is (dagelijks met dit weer, anders vaak om de dag). Nachts slaap ik bloot en morgens uiteraard een schone string aan. Met een bh doe ik vaak 2 tot 3 dagen.

Afspoelen dagelijks onder de douche met dit weer of als ik heb gesport. Anders om de dag incl haren wassen.

Ik gebruik bijna geen deo, als ik dat doe is het op basis van baksoda met lavendel. 

Ik gebruik Deoleen anti-transpirant en spuit het ook op mijn voeten. Doe ik dat niet dan zijn mijn voeten gewoon altijd nat, zomer en winter, zo onsmakelijk en oncomfortabel.

Knutselkei schreef op 14-08-2022 om 12:19:

ik douche echt bijna altijd superkort. Kan het in halve minuut met haren wassen erbij

Ik kom nu net uit de douche (want deze voormiddag nog bezig geweest met zeer stoffige karwei). Terwijl ik onder de douche stond dacht ik aan dit topic. Ik heb mijn (korte) haren uitgespoeld, want eergisterenavond nog goed gewassen. Teveel je haar wassen bevordert vette-haarvorming. Dus haren uitspoelen, mezelf goed inzepen en afspoelen, dat duurt toch denk ik wel minstens 5 min. Met mijn haren ook wassen en goed uitspoelen, denk ik dat het toch nog minstens 2 minuten langer duurt.

Misschien bedoel jij/bedoelen jullie met superkort douchen: jezelf gewoon onder de waterstraal zetten maar in een halve minuut is mijn lichaam amper nat en bij douchen komt er bij mij altijd een washandje en zeep aan te pas.

Kan zo heerlijk zijn, een douch-ke! 🚿🚿🚿

Ik time hier wel eens, maar met lang haar kom ik toch écht altijd minstens aan een minuut of 7 à 8 douchen (waarbij ik de douche uitzet op het moment dat ik mijn lijf en haar inzeep).
Als er conditioner mee gemoeid is ben ik zo 10 minuten bezig.

Douchen zonder mijn haar te wassen vind ik onzin. Maar vaker dan 2 keer per week is mijn haar niet vuil.

letterkoekje schreef op 14-08-2022 om 13:35:

[..]

Ik kom nu net uit de douche (want deze voormiddag nog bezig geweest met zeer stoffige karwei). Terwijl ik onder de douche stond dacht ik aan dit topic. Ik heb mijn (korte) haren uitgespoeld, want eergisterenavond nog goed gewassen. Teveel je haar wassen bevordert vette-haarvorming. Dus haren uitspoelen, mezelf goed inzepen en afspoelen, dat duurt toch denk ik wel minstens 5 min. Met mijn haren ook wassen en goed uitspoelen, denk ik dat het toch nog minstens 2 minuten langer duurt.

Misschien bedoel jij/bedoelen jullie met superkort douchen: jezelf gewoon onder de waterstraal zetten maar in een halve minuut is mijn lichaam amper nat en bij douchen komt er bij mij altijd een washandje en zeep aan te pas.

Kan zo heerlijk zijn, een douch-ke! 🚿🚿🚿

Douche aanzetten. Als de straal lauw is. 1 x shampoo.  Kort haar dus snel klaar. Conditioner haat ik.  Zeep of douchegel gebruik ik ook niet.  Douchen kost me echt niet langer dan 5 minuten.

Ik heb een familielid dat de haren van de kinderen zonder shampoo waste. Die bolletjes roken echt wel muffig. Zelf rook ze dat niet, want ze nodigde me zelfs uit om aan hun haar te ruiken. Wij houden wel van luchtjes. Ik heb niet altijd parfum op, maar dan ruik ik nog wel mijn lekkere douchegel.

amarna schreef op 14-08-2022 om 13:47:

[..]

Douchen kost me echt niet langer dan 5 minuten.

ok, maar hierboven spreekt iemand van een halve minuut. Dat is 30 seconden!!!! Inclusief haren wassen. Dat zal met droogshampoo zijn, denk ik. 

Ik heb lang haar dus ik ben wel even bezig met uitspoelen als ik mijn haren was. Eerst shampoo en daarna conditioner. Ik schat dat ik zeker een kwartier onder de douche sta maar dat is ook voor het genot.

Marty1984 schreef op 14-08-2022 om 13:39:

Ik time hier wel eens, maar met lang haar kom ik toch écht altijd minstens aan een minuut of 7 à 8 douchen (waarbij ik de douche uitzet op het moment dat ik mijn lijf en haar inzeep).
Als er conditioner mee gemoeid is ben ik zo 10 minuten bezig.

Douchen zonder mijn haar te wassen vind ik onzin. Maar vaker dan 2 keer per week is mijn haar niet vuil.

Ik zweet heel weinig en ruik niet snel, maar na een nachtje slapen ben ik echt wel muffig. Dat ruik je ook aan je slaapkamer en beddengoed vind ik. Mijn haar was ik ook maar 2x per week.

En sporten jullie niet dan?? Na het sporten wil je toch zeer zeker douchen? 

Sunny_ schreef op 14-08-2022 om 14:16:

[..]

Ik zweet heel weinig en ruik niet snel, maar na een nachtje slapen ben ik echt wel muffig. Dat ruik je ook aan je slaapkamer en beddengoed vind ik. Mijn haar was ik ook maar 2x per week.

En sporten jullie niet dan?? Na het sporten wil je toch zeer zeker douchen?

Ik haat sporten  . Ik sport dus niet.

Alleen als ik op vakantie in een zwembad of de zee heb gelegen zal ik sneller douchen om mijn haar te ontdoen van de chloor of het zout. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.