Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Millie, het monster en de strijd voor het leven!


Hoi Millie,
Misschien ben ik de zoveelste die dit jou laat weten maar ik heb zojuist de documentaire  Overgave bekeken. Ik meen me te herinneren dat je een keer zei dat je zo weinig leest en hoort over jonge moeders die ongeneeslijk ziek zijn. Deze documentaire is gemaakt door een jonge vrouw die terugkijkt op het verlies van haar beste vriendin Annemarie, een sucecsvolle jonge vrouw met kanker. Het is echt een prachtige, rakende documentaire.  Dus sorry nogmaals als al heel veel mensen dit gepost hebben. https://www.2doc.nl/documentaires/2022/10/overgave.html
Ik weet niet of de link werkt maar anders via 2doc.nl en dan Overgave 

Lees net dat die documentaire vanavond wordt uitgezonden op npo 2 om 20.25

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

17-10-2022 om 13:44

Lieve Millie ik denk aan je .

Oh, wat een fijn vooruitzicht, bijna verhuizen!

Millie91

Millie91

17-10-2022 om 18:43 Topicstarter

Met de meeste dingen ben ik best dapper. Vooral als het mijn zoons toekomst of mijn gezondheid betreft. Via Stichting Komma zo'n portret opnemen, brieven schrijven, pijnlijke behandelingen, operaties, noem maar op. Maar zulke documentaires die zo dichtbij komen, of 'over mijn lijk' kijken, dat kan ik niet aan. Dan grijpt het me zo naar de keel. Dus dat kijk ik niet. Maar toch heel erg bedankt voor de tip en het aan me denken ❤️

Herkenbaar 🙏

Millie91 schreef op 17-10-2022 om 18:43:

Met de meeste dingen ben ik best dapper. Vooral als het mijn zoons toekomst of mijn gezondheid betreft. Via Stichting Komma zo'n portret opnemen, brieven schrijven, pijnlijke behandelingen, operaties, noem maar op. Maar zulke documentaires die zo dichtbij komen, of 'over mijn lijk' kijken, dat kan ik niet aan. Dan grijpt het me zo naar de keel. Dus dat kijk ik niet. Maar toch heel erg bedankt voor de tip en het aan me denken ❤️

Heel begrijpelijk Millie ❤️

♥️♥️

Millie91 schreef op 17-10-2022 om 18:43:

Met de meeste dingen ben ik best dapper. Vooral als het mijn zoons toekomst of mijn gezondheid betreft. Via Stichting Komma zo'n portret opnemen, brieven schrijven, pijnlijke behandelingen, operaties, noem maar op. Maar zulke documentaires die zo dichtbij komen, of 'over mijn lijk' kijken, dat kan ik niet aan. Dan grijpt het me zo naar de keel. Dus dat kijk ik niet. Maar toch heel erg bedankt voor de tip en het aan me denken ❤️

Sorry Millie ik wilde je niet verdrietig maken. Ik heb een post van jou verkeerd begrepen. Ik dacht juist dat je iets meer over lotgenoten wilde weten. Gelukkig weet je zelf supergoed wat wel en niet helpend is. 

Ik denk aan je en met mij heel veel anderen. En   ' best dapper' is het understatement van het jaar. 

Millie91

Millie91

18-10-2022 om 09:41 Topicstarter

Chabeli schreef op 18-10-2022 om 00:25:

[..]

Sorry Millie ik wilde je niet verdrietig maken. Ik heb een post van jou verkeerd begrepen. Ik dacht juist dat je iets meer over lotgenoten wilde weten. Gelukkig weet je zelf supergoed wat wel en niet helpend is.

Ik denk aan je en met mij heel veel anderen. En ' best dapper' is het understatement van het jaar.

Ik neem je helemaal niets kwalijk, lieve Chabeli. En ik begrijp dat je aan mij dacht bij die documentaire! Hartstikke lief juist, dat je me tipt. Maar op de één of andere manier kan ik dat soort docu's niet aan, ondanks dat ik qua andere ziektegerelateerde dingen best veel kan handelen. Kon jij natuurlijk niet weten 

Wat ben je toch een fijn mens Millie. Ondanks dat je zelf zo ongelofelijk veel op jouw eigen bordje hebt, dat het eigenlijk helemaal niet op dat bord past, hou je oog en ruimte voor anderen. En kun je naast al jouw eigen emoties je inleven in andere mensen en hun goede intenties zien. Ik vind dat een mooie eigenschap waar ik en waarschijnlijk ook anderen mensen wat van kunnen leren.

Millie91 schreef op 18-10-2022 om 09:41:

[..]

Ik neem je helemaal niets kwalijk, lieve Chabeli. En ik begrijp dat je aan mij dacht bij die documentaire! Hartstikke lief juist, dat je me tipt. Maar op de één of andere manier kan ik dat soort docu's niet aan, ondanks dat ik qua andere ziektegerelateerde dingen best veel kan handelen. Kon jij natuurlijk niet weten

Tnx lieve Millie. Hug terug x

hoi millie, wat fijn dat je zo duidelijk voor jezelf weet wat je wel of niet wil kijken. En wat logisch ook dat dat te dichtbij kan komen. Ik ben nu de aflevering aan het kijken en zie daarin filmpjes dat de hoofdpersoon verhaaltjes voorleest voor haar kind.
Misschien niks voor jou of je gezin, maar misschien is het wel iets wat fijn is om achter te laten. 
het is een korte intro, een verhaaltje en nog wat woorden als :” lekker slapen “ erna 

MatureJackal76

MatureJackal76

18-10-2022 om 22:16

Lief mens ben je Millie. Warme knuffel van hieruit voor jou, ik denk vaak aan je 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.