Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

09-03-2023 om 10:15

Wordt oma ook getest op blaasontsteking?

Roos55 schreef op 09-03-2023 om 10:15:

Wordt oma ook getest op blaasontsteking?

Daar wordt volgens mij opnieuw naar gekeken ja. Een maand geleden heeft ze een UWI gehad. Ik ben verder niet echt betrokken bij het behandelbeleid. Het was ook meteen waar ik aan dacht, verwardheid door een UWI.

Opeens verward is vreemd, kan inderdaad een UWI zijn. Naar voor haar.

Nu veel van jullie behoorlijk war klachten hebben, voel ik me gewoon bezwaard om te zeggen dat het op het moment met mij goed gaat. Ondanks de drukte.

Picunia schreef op 10-03-2023 om 12:43:

Opeens verward is vreemd, kan inderdaad een UWI zijn. Naar voor haar.

Nu veel van jullie behoorlijk war klachten hebben, voel ik me gewoon bezwaard om te zeggen dat het op het moment met mij goed gaat. Ondanks de drukte.

Is toch alleen  maar fijn Picunia? Het is niet  zo dat je continu  klachten  moet hebben hoor om hier mee te mogen schrijven. 

Ik heb vannacht  in oudste haar bed geslapen  op verzoek  van man.  Die wou een nachtje  alleen slapen omdat ik hem volgens  hem 's nachts  wakker hou met mijn gedraai en gewoel. Ik heb vannacht  echt heerlijk geslapen ( fijn bed heeft oudste )  En man? Nog steeds niet dus het ligt niet aan mij. Wist ik wel hoor, maar goed. 

Fijn toch juist Picunia?

ik ben vanochtend bij oma geweest. De nieuwe antibiotica lijkt beter te werken. Ze is weer wat helderder en meer bij de tijd. De uitslagen van bloed en urine komen vandaag.
Toch denkt de huisarts (niet haar eigen) aan beginnende dementie. Afwachten dus.

Verder heb ik vanmorgen boodschappen  gedaan  voor mijn moeder én draait  er nu een was. Menu t/ m woensdag gemaakt , morgen ga ik wat nieuws proberen,  plaattaart witlof.
Verder doe ik het rustig  aan vandaag. Heb lekker 3 dagen vrij, maandag,  dinsdag  en  woensdag  weer werken. Onze afdeling  wordt steeds zwaarder, nu met de ICT-problemen  erbij maakt het dat het rommelig en vermoeiend  qua werken is.  Ik hou het vandaag  dus maar  een beetje  rustig verder. Heb de verwarming  omhoog gezet, ik merk dat dat meteen zijn gunstige  weerslag op mijn spieren en pijn  heeft.

Alcedo schreef op 10-03-2023 om 14:00:

ik ben vanochtend bij oma geweest. De nieuwe antibiotica lijkt beter te werken. Ze is weer wat helderder en meer bij de tijd. De uitslagen van bloed en urine komen vandaag.
Toch denkt de huisarts (niet haar eigen) aan beginnende dementie. Afwachten dus.

Kan best op die leeftijd  Alcedo. 

Man denkt hier dat ik ook dement word   Ik heb gisteravond  na het koken het gas niet uitgedraaid... kwam hij midden in de nacht achter. Oeps hij was boos op me. Terecht. Ik merk de laatste tijd dat er vaker een en ander misgaat bij me. Toch  teveel op mijn bordje dus denk ik na corona. Vandaag dus maar even rust nemen. 

Alcedo schreef op 10-03-2023 om 14:00:

ik ben vanochtend bij oma geweest. De nieuwe antibiotica lijkt beter te werken. Ze is weer wat helderder en meer bij de tijd. De uitslagen van bloed en urine komen vandaag.
Toch denkt de huisarts (niet haar eigen) aan beginnende dementie. Afwachten dus.

Gelukkig dat ze weer wat helderder is! 

Alleen maar fijn inderdaad als het goed gaat, dat vind ik juist leuk om te lezen Picunia  

En ai Lientje, dat zijn wel gevaarlijke dingen inderdaad.. Daar schrik je wel van! Rustig aan doen klinkt inderdaad wel goed.. Ik herken dat gedrag ook wel als ik een vol hoofd heb!

Haha, ja ,werk is ook anders de laatste week in verband met de hack. Misschien  dat ik nu teveel moet nadenken  

Alcedo,  antibiotica  kan ook nog verwardheid  als bijwerking hebben bij ouderen. Maar fijn dat ze wat opknapt nu!

En over een vol hoofd gesproken; ik krijg nu op mijn (nieuwe) werk steeds wat meer verantwoordelijkheden en dat vind ik lastig.. 
Wel leuk maar het is zoveel en er zijn allemaal ongeschreven regeltjes en uitzonderingen op uitzonderingen waardoor mijn hoofd het niet lekker kan verwerken 
Zo erg dat ik thuis ook ga inloggen en alles wil checken of het wel goed gegaan is wat ik heb gedaan. Gister zelfs nog even terug gegaan omdat er iets niet klopte haha 😅 De vrouw waar ik (nauw) mee samenwerk is echt heel lief en geduldig  
Werkgever is ook leuk, hij probeert ook mee te denken wat voor mij het beste kan werken en moest heel hard lachen toen ik gister terugkwam 😁
Ik hoop zo dat ik het over een tijdje meer los kan laten en wat meer (zelf)vertrouwen krijg in mijn kunnen

lientje69 schreef op 10-03-2023 om 14:32:

Haha, ja ,werk is ook anders de laatste week in verband met de hack. Misschien dat ik nu teveel moet nadenken

Alcedo, antibiotica kan ook nog verwardheid als bijwerking hebben bij ouderen. Maar fijn dat ze wat opknapt nu!

Kan maar zo! Ik had gister ook dat ik alles liet vallen, de pasta kookte over, botste in een supermarkt tegen een vrouw aan omdat ik zo in gedachten was etc... 😅 Liep ook ook naar buiten met de riem in mijn hand maar zonder hond! 

Ik hoop dat het op je werk snel is opgelost Lientje, vervelend voor jullie al dat extra werk

HaHa, leg je niet de lat wat hoog voor jezelf? Je werkt er nog maar een paar weken! Neem de tijd om alles te leren, dan komt het vanzelf. Als ik van baan veranderde, duurde het wel een paar maanden voor ik me een beetje gewend voelde en dan had ik geen gedoe met mijn gezondheid gehad.

Alcedo, ik hoop dat je oma echt aan het opknappen is en zich snel beter voelt.

Geniet van je vrije dagen, Lientje. Hou het maar rustig, dan kun je bijtanken.  Maandag moet je weer vol aan de bak!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.