Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


‘Nee is ook een antwoord’. Waarheid als een koe, maar één van de moeilijkst uit te spreken woorden voor sommige mensen. Ik ben daar één van, al gaat het wel beter. Ik herken jullie, Lientje en Alcedo, daar ook wel in.

Ja, dat blijft lastig Picunia, dat nee zeggen. Naast het hebben van het gevoel dat je " dingen moet doen "
Zo moet ik nodig weer eens naar mijn oude buurman  op bezoek. Daar moet ik dus tijd en energie voor vrij maken vsn mezelf. Dat is ook zoiets, sociale  verplichtingen,  je kunt niet blijven zeggen: kan niet, gaat niet, moe, pijn.  Maar het blijft lastig. Kernwoord is en blijft balans, maar die is af en toe ver te zoeken.

Hoe is het met jullie  allemaal? Hier gaat het mwah. Niet heel slecht maar ook niet heel lekker. Heb gelukkig  vandaag  nog  vrij, morgen en overmorgen  weer werken. Gaat ook een uitdaging  worden want het complete computersysteem ligt er uit op het werk schijnt het. Zondag waren er al problemen  met inloggen, nu ligt alles plat blijkbaar. Het ergste is het rapportage en bellensysteem, er kan zomaar iemand op de grond liggen in de kamer en op de bel drukken en wij krijgen dan geen melding. En in de medicatielijsten kunnen we ook niet komen, gelukkig heeft een collega nog snel iets uitgeprint voor het systeem helemaal  down ging.
Ik heb een goed geheugen en weet veel uit mijn hoofd, maar sommige medicatie moet om de dag en dan ga je fout.
Hopelijk  doet alles  het morgen weer, anders wordt het heel veel rondjes lopen en controleren  ben ik bang.

Wat een ellende, met dat systeem, Lientje. Hopelijk morgen weer in orde.

Z

Ik heb een onwijs drukke dag. Vanmorgen om 5 uur opgestaan om zoon naar de locatie te brengen voor training van theorie-examen. En dan vanmiddag examen. Toen naar de mondhygiëniste. Nu heb ik een intake vaneen vrijwilliger. Dan zoon weer ophalen. Tot slot vanavond Vrijwilligersbijeenkomst met pizza eten. Zal blij zijn als deze dag voorbij is.

Jemig, jij bent gesloopt  vanavond zeg Picunia.!
Ik heb wat in huis gerommeld  en ben net bij een  oude buurman  in het verzorgingshuis op bezoek  geweest.  Het avondeten  staat klaar om  te  koken. Nu moet ik nog een rondje lopen eigenlijk,  maar ik heb last van mijn rug . Dus daar denk ik nog even over na

Rondje lopen is hem gisteren  niet geworden
Vandaag  en morgen werken . Hey is wat rommelig  op het werk,  er zijn ict problemen. 

pfft, hier gaat het niet lekker.  Ik heb 2 weken geleden covid gehad en ben daar erg moe van.  En mijn energielevel is al zo laag .

Ik hoop dat er hard wordt gewerkt aan de ICT-problemen, Lientje. Lijkt me lastig werken.

Moyrrie, wat naar dat je je nog zo moe voelt. Ik hoop dat je eraan toe kunt geven.

Moyrrie: wat vervelend. Probeer je rust te nemen, het heeft echt tijd nodig.

Met mij gaat het ook niet best. Ik ga van de ene aanval in de andere.
Ik merk ook aan de rest van mijn lichaam dat mijn conditie slecht is: last van eczeem, andere huiduitslag etc. 

Picunia schreef op 08-03-2023 om 15:06:

Ik hoop dat er hard wordt gewerkt aan de ICT-problemen, Lientje. Lijkt me lastig werken.

Moyrrie, wat naar dat je je nog zo moe voelt. Ik hoop dat je eraan toe kunt geven.

Er wordt heel hard gewerkt...het blijkt een cyberaanval te zijn. Erg vervelend.  Deels werken we nu via een omleiding, deels op de ouderwetse  papieren met pen. En een deel werkt dus gewoon  helemaal  niet.

Het gaat wel maar is anders dan anders. Old skool zeg maar. 

Moyrrie  en MrsMary,  sterkte!
Ik ben ook nog steeds moe na corona 6 weken terug Moyrrie. Duurt lang eer je je weer echt goed voelt. 
MrsMary,  is er nog steeds niets nieuws dat je kan helpen? Zijn echt alle mogelijkheden  uitgeput? Wat erg!  

Bij mij is het in mijn rug geschoten toen ik op het werk de deur uitstapte. Had gisteren  ook al last, maar het werken ging goed. Nu helaas weer ff niet dus.

En ook mijn rechter been en arm spelen  weer op. Bah. Zo toe aan zon en warmte! Sneeuw , storm en mist reageert mijn lijf altijd  erg op.

Sterkte Moyrrie. Vervelend dat die Covid-infectie er zo inhakt. 

Wat vervelend MrsMary, kun je het ergens aan linken? (sorry, om wat voor aanvallen gaat het?)

@Lientje, ik denk dat het weer niet de grootste invloed is op je pijn, maar eerder je activiteiten en de intensiteit daarvan.

Ik kreeg gisteren het bericht dat het slecht gaat met mijn oma. Ze is opeens heel erg verward, had geen benul van het jaargetijde en zo. Huisarts gaat wat onderzoeken doen en verder gaat er elk dagdeel iemand heen om wat meer controle te houden. Toch is er dan nog weinig zicht op het eten en de hygiëne. Als het na het weekend zo blijft, willen ze wel thuiszorg en maaltijdbezorging gaan regelen. Mijn vader vroeg of ik morgenochtend even naar mijn oma wil gaan, omdat ik ook een sleutel heb en twee van zijn siblings in het buitenland zitten dan. Mensen tekort dus. 
Ik trof mijn oma pas geleden nog slapend aan en toen maakte ik me al wat zorgen, dat was niet onterecht of overdreven dus. 

Mijn man is er vrij nuchter onder, dat maakt het lastig om wat steun te krijgen van hem en wekt bij mij irritatie op. 
Door dit gebeuren met mijn oma was het wel gemakkelijk om er bij mijn ouders doorheen te krijgen dat man en ik op een ander moment op mijn moeders verjaardag komen. Toch een klein meevallertje

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.