Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


SuzyQFive

SuzyQFive

10-03-2023 om 16:04 Topicstarter

Wat een graftakkenweer zeg… Trekt ook zo lekker mijn hoofd in. 

Picunia schreef op 10-03-2023 om 15:49:

HaHa, leg je niet de lat wat hoog voor jezelf? Je werkt er nog maar een paar weken! Neem de tijd om alles te leren, dan komt het vanzelf. Als ik van baan veranderde, duurde het wel een paar maanden voor ik me een beetje gewend voelde en dan had ik geen gedoe met mijn gezondheid gehad.

Dit inderdaad  Haha. Wennen  in een nieuwe  baan  en  je draai vinden kost zeker een half jaar. Gelukkig  heb je een begripvolle  baas en medewerkers,  dat scheelt.

SuzyQFive schreef op 10-03-2023 om 16:04:

Wat een graftakkenweer zeg… Trekt ook zo lekker mijn hoofd in.

Hier inmiddels  ook  sneeuw.  Ik heb het vooral koud. Waardoor  ik  extra pijn heb.

Verder hier het nodige gezeik omtrent familie.  Ook niet behulpzaam  voor de stress  en pijn.  Maar goed. Ik neem vandaag  verder maar een rustdag. Het wil verder toch niet erg vlotten nu 

TanSwallow86

TanSwallow86

10-03-2023 om 18:36

Even een update
Heb de uitslag ook binnen van de x ray van mijn knie. Artrose is iets verslechterd. Ik kan nog lopen, maar wel steeds meer pijn. Nu met die kou helpt het niet echt. Als pijnstiller heb ik paracetamol/coffeine. 
Verder ben ik weer begonnen met Ozempic, mijn suikerwaardes worden beter. Maar nog niet goed genoeg, ben pas 2 weken bezeg. Had het al eerder gebruikt als proef en nu moet ik het sowieso een half jaar gebruiken, en daarna voor de rest van mijn leven.
Psychisch ziet het er belabberd uit. Heb nu redelijk vaak contact met spver via beeldbellen(via de WhatsApp) 

wat een weer, inderdaad! We zitten al in het voorjaar, maar ja, Maart roert zijn staart.

Fijn dat de Ozempic lijkt te werken Harley.  En goed dat je veel contact  met  spv-er hebt.

Picunia schreef op 10-03-2023 om 15:49:

HaHa, leg je niet de lat wat hoog voor jezelf? Je werkt er nog maar een paar weken! Neem de tijd om alles te leren, dan komt het vanzelf. Als ik van baan veranderde, duurde het wel een paar maanden voor ik me een beetje gewend voelde en dan had ik geen gedoe met mijn gezondheid gehad.

Ja, je hebt misschien wel gelijk.. Ik kan echt niet tegen fouten maken/toegeven 😅 En ook erg perfectionistisch..Ook zit het heel erg in m'n hoofd dat dit lichamelijk prima te doen en vol te houden is dus dat ik me niet zo moet aanstellen.. Want ik mankeer lichamelijk toch iets en verder niet?   

Maargoed, lichamelijk voel ik me redelijk goed gelukkig

Een beetje dubbel dus Harley! Heb je ook nog iets van therapie voor je artrose? Dat je wel beetje soepel blijft, voor zover mogelijk.. Goed dat je veel contact hebt, ook fijn dat het via beeldbellen kan lijkt me

lientje69 schreef op 10-03-2023 om 16:30:

[..]

Hier inmiddels ook sneeuw. Ik heb het vooral koud. Waardoor ik extra pijn heb.

Verder hier het nodige gezeik omtrent familie. Ook niet behulpzaam voor de stress en pijn. Maar goed. Ik neem vandaag verder maar een rustdag. Het wil verder toch niet erg vlotten nu

Ja, wat een rotweer he? Ik ga ook helemaal anders/gespannen lopen als het zo koud is.. Wat naar van je familie! Je broer weer? Geniet maar even van je rust

lientje69 schreef op 10-03-2023 om 16:28:

[..]

Dit inderdaad Haha. Wennen in een nieuwe baan en je draai vinden kost zeker een half jaar. Gelukkig heb je een begripvolle baas en medewerkers, dat scheelt.

Ja, dat scheelt zeker In principe wil ik het wel de tijd geven maar voor mijn gevoel moet ik mezelf in 3 maanden bewijzen (naar werkgever, UWV en mezelf) omdat het 3 maanden 'proef'/onbetaald en geen invloed heeft op uitkering.. Na die 3 maanden dus wel de vraag wat ik kan/wil en zal mijn uitkering misschien aangepast worden. 

Dat besef ik me nu ik dit aan het typen ben trouwens  

HAHA!wait..what schreef op 10-03-2023 om 19:47:

[..]

Ja, wat een rotweer he? Ik ga ook helemaal anders/gespannen lopen als het zo koud is.. Wat naar van je familie! Je broer weer? Geniet maar even van je rust

Uiteraard weer mijn broer. Er komt eind maart een gesprek met ggz via de gemeente  maar of dat wat op gaat leveren? Medewerking is 0 uiteraard..want wij zijn gek, hij niet  Gelukkig gaat zus dit oppakken  maar dat wil niet zeggen  dat ik me er niet druk om maak. Voordeel is dat de persoon  die komt praten al eens eerder ingeseind is door een melding van de politie wegens agressie?? Wisten wij niks van. Maar deze persoon  is toen langs geweest , heeft buiten een praatje gemaakt hoe het ging ( goed) en of broer  hulp kon gebruiken ( nee ) en dat was t dan. Ik verwacht  er dus niet zo veel van eerlijk  gezegd.

Wat een gedoe Lientje. Hij woont bij je moeder toch? Is hij naar haar niet agressief? Ik hoop toch echt dat hij geholpen wil/kan worden.. 

HAHA!wait..what schreef op 10-03-2023 om 20:01:

Wat een gedoe Lientje. Hij woont bij je moeder toch? Is hij naar haar niet agressief? Ik hoop toch echt dat hij geholpen wil/kan worden..

Hij is naar haar ook agressief  ja. Maar zij zegt dat het wel meevalt. Ik hoor hem vaak schreeuwen  en  schelden tegen haar als ik haar bel. Bijvoorbeeld  omdat de koffie nog niet klaar is of zo....

Maar zij houdt vol dat het niet zo is. Wat kan je dan hè?

er is toch iets aan de hand. De huisarts heeft tegen oma (heel onhandig) gezegd dat het ziekenhuis zelf belt met de uitslagen. Dus nu weten we nog niks en oma is niet in staat om alle details te onthouden natuurlijk.

intussen ook een oproep gehad van het UWV voor een herkeuring. Ik ben echt bang dat ik mijn inkomen ga verliezen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.