Gezondheid en welzijn
Fen-di-Fan
26-10-2024 om 20:42
Koud
Ik heb het in de herfst en winter binnen altijd koud. Zelfs met de verwarming op 25 graden, dikke sokken en een plaid ben ik nog steeds een ijsklontje. Ok, die verwarming helpt redelijk, maar bij 25 graden krijg ik ruzie met mijn vriend en mijn energierekening.
Dokter zegt geen vreemde dingen te zien.
Das mooi….maar wel kouuuuud.
iemand hier met dezelfde problemen en iets dat bij jou wel werkt?
BritgetJones007
26-10-2024 om 22:59
hart ook in orde? Je kan ook snel koud hebben, ijskoude handen en voeten, omdat je hart bijvoorbeeld niet hard genoeg kan pompen?
Zit je misschien op de tocht in huis?
Wollstonecraft
27-10-2024 om 05:14
Aan het eind van het douchen even goed koud afdouchen, inclusief hoofd. Dat scheelt hier goed.
rionyriony
27-10-2024 om 07:45
Ik schiet snel van koud naar warm en weer terug, maar een thermo onderbroek van teddystof helpt het meest om mijn op hol geslagen warmte/koudesensoren te kalmeren.
's Nachts maakt één extra deken een groot verschil. Dus experimenteren met veel verschillende dekens gestapeld.
Herfstappeltaart
27-10-2024 om 07:49
Bewegen. Als je een poosje buiten hebt gelopen vind je het binnen gelijk aangenamer.
Dolfje
27-10-2024 om 07:52
Buiten bewegen etc pittig eten, wij gooien een lepel sambal in een kom soep. Ik heb het meteen daarna warm
Bellebelle
27-10-2024 om 08:46
Eten helpt mij altijd wel. Als ik honger heb, krijg ik het ook koud. Ook als ik moe ben ook, dus genoeg slapen. En bewegen inderdaad.
haarklover
27-10-2024 om 10:43
alhambra schreef op 26-10-2024 om 22:23:
Het helpt ook om je haar te laten groeien tot net over je schouders en het dan los te dragen.
Bij mij helpt een baard.
Lang haar heb ik niet geprobeerd.
Ysenda
27-10-2024 om 11:54
MMcGonagall schreef op 26-10-2024 om 22:50:
Ik heb het altijd warm maar ben nu wel benieuwd waar de verschillen liggen. Het gekke is dat mijn temperatuur zelden boven de 37 komt en bij 37.5 voel ik me echt ziek, en toch gedij ik het best bij een kamertemperatuur onder de 20.
De hoeveelheid bruin vet misschien. Bruin vet houd warm.
Courage
27-10-2024 om 12:11
Fen-di-Fan schreef op 26-10-2024 om 21:34:
[..]
Ja. Juist. Veel vlees vis en groenten. En hazelnoten met zo’n reep chocolade eromheen gaat ook goed . Koolhydraten eet ik wat minder.
Misschien kan ik niet wennen aan de vocht in de lucht. ben opgegroeud in t buitenland. Niet warmer dan hier, maar daar had ik nergens last van. Dat is overigens al heel wat jaartjes geleden en heb gelezen dat de meesten na een jaar of drie wel gewend zijn aan vochtige lucht. Dus eigenlijk geen idee of dat het is.
Daar zitten aardig wat koolhydraten in hoor.
Met opgegroeid zijn in een droger klimaat zal het niet te maken hebben. Dat is al te lang geleden.
Ga bewegen, doe elke dag een wandeling en vooral als je het koud hebt. 20 minuten is al genoeg. Probeer het een weekje; ga elke keer als je het koud hebt even een blokje om.
Dorestad
27-10-2024 om 12:32
afgelopen winter heb ik mijn huis overdag niet verwarmd. Het zorgde ervoor dat ik in beweging kwam. Daarnaast, iedereen hier heeft Raynaud, dragen wij allemaal alpacawollen handschoenen met halve vingers. Handschoenen die tot over de pols vallen. Warmer dan merino bijvoorbeeld.
Bellebelle
27-10-2024 om 14:18
haarklover schreef op 27-10-2024 om 10:43:
[..]
Bij mij helpt een baard.
Lang haar heb ik niet geprobeerd.
Wat een briljant idee. Dat kan ik ook proberen. En dan tegelijkertijd nog wat geld bijverdienen als de vrouw met de baard