Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

De LepelClub


Lollypopje

Lollypopje

04-10-2023 om 19:07 Topicstarter

rooiekater schreef op 04-10-2023 om 18:51:

Lollypopje misschien voor de volgende hulp een lijstje maken en aangeven dat praten er niet in zit.

Dingen vergeten of verkeerd bestellen zo herkenbaar

Ik had ook benoemd wat er moet gebeuren, maar ik ging er vanuit dat als ik vraag iets schoon te maken ik daarna niet nog vlekken zie. Of dat je dingen weer terug op hun plek zet na het schoonmaken. Dat ik dat niet expliciet zou hoeven zeggen.

Maargoed leerpunt voor mij blijkbaar, al voel ik me wel een zeikerd als ik expliciet zou benoemen bij het schoonmaken van de wc of de magnetron dat je bepaalde plekken niet vergeet. Maar dat komt ook uit mijn tijd dat ik schoonmaakte in verzorgingshuizen, ik lette ook op de hoekjes die je niet meteen ziet als je er recht voor staat.

Maargoed over twee weken nieuwe ronde, nieuwe kansen, nieuwe stress

Deze liet me overigens wel grotendeels met rust, nadat ik had gezegd wat er moest gebeuren. Alleen toen hij iets niet kon vinden klopte hij even aan. Dus dat was zeker wel fijn aan hem. Dat ik toch niet kon ontspannen en aan bleef staan, dat ligt ook gewoon aan mij.

Het is ook wennen een vreemde ik huis. Als iemand goed is opgeleid hoeft dat niet.
Maar de meeste worden er zo ingegooid 

Lollypopje

Lollypopje

04-10-2023 om 19:21 Topicstarter

rooiekater schreef op 04-10-2023 om 19:12:

Het is ook wennen een vreemde ik huis. Als iemand goed is opgeleid hoeft dat niet.
Maar de meeste worden er zo ingegooid

Hij was niet nieuw, maar dat ze er zo in worden gegooid weet ik. Volgens mij nemen ze ook gewoon iedereen aan due wil. Wat ook wel begrijpelijk is, maar hierom zag ik er juist ook wel erg tegenop en heb ik deze hulp aanvragen zo lang uitgesteld, want het vreet energie.

Dus hopelijk heeft de volgende een beetje talent en krijg ik niet elke paar weken een nieuwe. 

Lollypopje schreef op 04-10-2023 om 17:09:

[..]

Ik ben serieus misselijk van vermoeidheid 😞 en over twee weken dus opnieuw die spanning, want dan weer een ander.

Ik snap ook best dat het mis kan gaan, maar ik zou denken dat je het merkt bij het opschudden of opmaken, dat aan de zijkanten deken gepropt zit en je aan de boven en onderkant stof over hebt. Ik had hem ook gezegd dat hij de lustjes vqn de deken goed moest vastmaken aan de hoes. Je zou dan dus ook denken dat je merkt, dat je dat niet goed vast krijgt als hij verkeerd zit.

Gelukkig rust ik tegenwoordig op mijn bed, anders had ik het dus pas gemerkt als ik naar bed ging. Nouja de volgende zal ik daar dan dus maar opwijzen, dan gebeurd het in elk geval niet weer

Ik heb merkjes gemaakt op mijn deken en matras zodat het er goed op ligt 😅 Heb idd ook een paar keer gehad dat het scheef was en ik het alsnog zelf kon doen… 

Lollypopje schreef op 04-10-2023 om 19:21:

[..]

Hij was niet nieuw, maar dat ze er zo in worden gegooid weet ik. Volgens mij nemen ze ook gewoon iedereen aan due wil. Wat ook wel begrijpelijk is, maar hierom zag ik er juist ook wel erg tegenop en heb ik deze hulp aanvragen zo lang uitgesteld, want het vreet energie.

Dus hopelijk heeft de volgende een beetje talent en krijg ik niet elke paar weken een nieuwe.

Snap ik helemaal   

Jammer dat ik niet in de buurt woon anders had ik mijzelf aangeboden

Wat lief, Rooiekater!

Lollypopje schreef op 04-10-2023 om 19:21:

[..]

Hij was niet nieuw, maar dat ze er zo in worden gegooid weet ik. Volgens mij nemen ze ook gewoon iedereen aan due wil. Wat ook wel begrijpelijk is, maar hierom zag ik er juist ook wel erg tegenop en heb ik deze hulp aanvragen zo lang uitgesteld, want het vreet energie.

Dus hopelijk heeft de volgende een beetje talent en krijg ik niet elke paar weken een nieuwe.

Hopelijk heb je met de volgende meer geluk en ook een goede click. 
Lijkt me ook lastig als ze telkens iemand anders sturen, ipv een vast persoon.

Lollypopje, ik kende de low dosis naltrexon ook niet,het klinkt wel als een interessante optie. Maar kan me voorstellen dat jij na de negatieve SSRI ervaring voorzichtig bent geworden.Zeker als je gezondheid al kwetsbaar is.Dan komt een (medische) 'misser'  veel harder aan. Heb zelf in het alternatieve circuit met toch vaak wat 'zachtere methoden' ook wel's meegemaakt.En dan volgt helaas weer een lang herstel😔.
En jammer dat de huishoudelijke hulp niet direct een klik was.Hopelijk is dat bij de volgende meer het geval.Zou je eigenlijk een soort 'buddy' toewensen die jou al een stuk kent.Iemand uit naaste omgeving die soms wat van je kan overnemen.Het scheelt dan al dat zo iemand weet wat jij wel of niet wil/kan. Zelf heb ik dat een tijdje gedaan bij een naast familielid.Maar ok,zo iemand moet je dan ook maar net in je omgeving hebben.Anders wordt het toch vaak professionele hulp.
En ja,van die brainfog wel enigszins herkenbaar. Leidde hier soms ook wel's tot vreemde toestanden.Maar ok,door inmiddels al tijd een prikkelarm en gestructureerd leven te leiden, blijft de schade hier allemaal nog te overzien🙂. En ik kwam deze laatst tegen in de NAH groep .Even wat humor/zelfspot is soms een uitstekend wapen in deze 'struggle', heb ik persoonlijk gemerkt.Voor ieder 'to whom it concerns'😉

NAH-poster-What-do-we-want-better-Memory.jpg


Lollypopje

Lollypopje

08-10-2023 om 11:21 Topicstarter

😂

Helaas niemand die bij me in de buurt woont. Juist daarom heb ik dit zo hard nodig.

Inmiddels weet ik dat ik die ssri echt veel te snel heb afgebouwd en dat het daarom zo slecht gaat. Maarja wist ik veel toen en helaas mijn huisarts ook niet. Tja ik volgde de adviezen van Carla Rus die dit adviseerd bij post virale vermoeidheid. Je zou denken dat die dan ook zou weten dat ze bij deze clienten een veel langzamer afbouwschema zou moeten adviseren als ze dit middel zo promoot 😒

Maar ik sluit weer af. Ik zit inmiddels op mijn 4e PEM dag en ik en schermen zijn nog niet echt vriendjes. Al gaat het wel al wat beter.

Hoe gaat het met iedereen? 

Hier al dagen dood moe op de bank. Ik werk maar daarna doe ik niks meer. Eten komt bij de groenteboer vandaan kant en klaar. 

Durf het bijna niet te schrijven maar mede door dit topic gaat het hier de goede kant op. Boek van Annemarieke Fleming, hier getipt, heeft mij erg geholpen. Nieuwe medicijnen zullen ook een bijdrage hebben geleverd. Door de methode heel strak te volgen en toenemende energie was ik niet veel op het forum. Ik heb goede hoop op mijn herstel, hoewel de winter spannend is. Stabiliteit was afgelopen 2,5 maand mijn enige doel en dat lijkt gelukt en heeft ook verbetering gebracht. Ik ben er heel blij mee. 

wat fijn Beril 

Wat fijn Beril!

Hier is de overgang naar de winter altijd lastig. Ik probeer maar mild voor mezelf te zijn, dat het ergens wel weer beter gaat. En tot die tijd ben ik zo blij met de huishoudelijke hulp.

Lollypopje

Lollypopje

07-11-2023 om 17:04 Topicstarter

even een korte zwaai.

Hier gaat het helaas niet goed. Ik lijk al een maand in een soort vicieuze PEMcirkel te zitten, waarbij nog voor de ene stressor uit mijn lichaam is de volgende alweer komt 😔 en het is ook steeds wat anders, visite, een ruzie, iets veranderen in mijn eetpatroon en ontdekken dat ik daar blijkbaar niet meer tegen kan, vaccinatie, etc....

Pffff ik hoop dat mijn lijf en hoofd nu even rust krijgen.

Lollypopje schreef op 07-11-2023 om 17:04:

even een korte zwaai.

Hier gaat het helaas niet goed. Ik lijk al een maand in een soort vicieuze PEMcirkel te zitten, waarbij nog voor de ene stressor uit mijn lichaam is de volgende alweer komt 😔 en het is ook steeds wat anders, visite, een ruzie, iets veranderen in mijn eetpatroon en ontdekken dat ik daar blijkbaar niet meer tegen kan, vaccinatie, etc....

Pffff ik hoop dat mijn lijf en hoofd nu even rust krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.