Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

De LepelClub


@lollypopje als je vaak nachtmerries hebt zal geen enkel slaapmiddel helpen ben ik bang.
Weet je waar ze vandaan komen?  Is het mogelijk om dat probleem direct(er) aan te pakken?  Zeer waarschijnlijk gaat het slapen dan ook weer beter?
Maar snap ook dat het misschien nu niet "past"...

Lollypopje

Lollypopje

21-08-2023 om 14:03 Topicstarter

@Widajo het is vooral dat ik gewoon super intens droom, waardoor spannende dromen ook heftiger zijn en voelen. Ik heb gelukkig niet elke nacht nachtmerries, maar als je 6 intense dromen op een nacht hebt, is het niet gek dat daar ook enge tussen zitten. Waar het vandaan komt geen idee? Meestal word dat ook beter als ik weer minder vaak wakker wordt. Dus gewoon geduld hebben en het uitzitten.

Ik heb dat vooral als ik het te warm heb (bv op vakantie was alleen het laken net te koud, in de loop vd nacht trok ik het dekbed er dan bij, cue superintense en idd erg vermoeiende dromen…) Maar zoiets simpels zal het bij jou wel niet zijn, vrees ik!

Lollypopje

Lollypopje

21-08-2023 om 14:15 Topicstarter

Azalea747 schreef op 21-08-2023 om 14:12:

Ik heb dat vooral als ik het te warm heb (bv op vakantie was alleen het laken net te koud, in de loop vd nacht trok ik het dekbed er dan bij, cue superintense en idd erg vermoeiende dromen…) Maar zoiets simpels zal het bij jou wel niet zijn, vrees ik!

Helaas niet, maar het kan het wel verergeren. Vooral omdat ik sinds ik ziek ben ik het heel snel koud en heel snel warm kan hebben.

Dan word ik het ene uur wakker omdat ik het te warm heb onder mijn deken en het volgende omdat alleen mijn laken te koud is 🤦‍♀️

Ik probeer het dus maar gewoon zoveel mogelijk los te laten. Hoe minder druk er op, hoe meer kans dat het weer over gaat.

Lollypopje

Lollypopje

21-08-2023 om 17:32 Topicstarter

morgen komt er een masseuse bij mij thuis. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar ik ben ook wel heel benieuwd wat het met me gaat doen en wat de naweeën zullen zijn. Toen het beter ging had ik er nooit naweeën van. Nu is het overigens ook iemand die ik nog niet ken en waarvan ik dus niet goed weet hoe die masseert, dus dat maakt het ook wel spannend.

Ik kan niet meer  moet nog 4 dagen werken.

Lollypopje

Lollypopje

21-08-2023 om 18:54 Topicstarter

rooiekater schreef op 21-08-2023 om 18:41:

Ik kan niet meer moet nog 4 dagen werken.

Klote zeg  

TanSwallow86

TanSwallow86

21-08-2023 om 22:13

ben vandaag over mijn grenzen gegaan.
Moest boodschappen doen,
Voer en hooi voor de chinchilla's kopen
En zout over onkruid gestrooid. Nu veel pijn en al mijn lepels zijn op.
Ik ga eind van de week wel naar apotheek

Lollypopje schreef op 21-08-2023 om 18:54:

[..]

Klote zeg

Ga vandaag maar weer eens praten met leidinggevende. 30 uur is duidelijk te veel voor mij. 

Lollypopje

Lollypopje

22-08-2023 om 07:50 Topicstarter

rooiekater schreef op 22-08-2023 om 06:24:

[..]

Ga vandaag maar weer eens praten met leidinggevende. 30 uur is duidelijk te veel voor mij.

Klinkt als een goed besluit

Lollypopje

Lollypopje

22-08-2023 om 09:41 Topicstarter

Ik weet niet meer wie de tip van de wegwerpwashandjes van het kruidvat gaf, maar je bent een engel. Ze zijn geweldig 😍

Lollypopje schreef op 22-08-2023 om 09:41:

Ik weet niet meer wie de tip van de wegwerpwashandjes van het kruidvat gaf, maar je bent een engel. Ze zijn geweldig 😍

Was ik   ben ook grote fan  fijn dat jij dat ook vind. En voor de huid prettig.

Lollypopje

Lollypopje

22-08-2023 om 15:20 Topicstarter

Lollypopje schreef op 21-08-2023 om 17:32:

morgen komt er een masseuse bij mij thuis. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar ik ben ook wel heel benieuwd wat het met me gaat doen en wat de naweeën zullen zijn. Toen het beter ging had ik er nooit naweeën van. Nu is het overigens ook iemand die ik nog niet ken en waarvan ik dus niet goed weet hoe die masseert, dus dat maakt het ook wel spannend.

Het was heerlijk. Ze was echt precies goed. Niet dat geaai, maar ook niet veel te stevig. Steeds als het pijn deed was dat goed te doen en bleef ik heerlijk in ontspanning.

Mijn nek en schouders zaten vast en verder veel gistoffen die niet goed weg kunnen, geen verrassingen dus

Ben wel benieuwd hoe ik me morgen voel en of ik er nog een klap van krijg. Maar ik denk dat ik dit vaker ga doen, want zowel mijn lijf als hoofd vonden het heerlijk 😊 Echt het is dat ik overdag niet kan slapen, maar anders was ik serieus in slaap gevallen. Volgende keer uit nieuwsgierigheid mijn smartwatch omhouden, want ik ben heel benieuwd wat die er van zou vinden

Misschien een vreemde vraag voor dit topic: zijn er ook personen die extra stress krijgen wanneer ze post ontvangen waarvan ze niet zeker zijn wat het is? 
Net nog twee brieven enkele dagen laten liggen gewoon omdat ik niet wou weten wat erin kon staan. Het was niets, maar ik had het gevoel van: alsjeblieft niets extra nu.

Lollypopje

Lollypopje

22-08-2023 om 16:17 Topicstarter

@Moirmel zou jij niet meer hebben aan een topic voor niet neurotypische mensen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.