Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

De LepelClub


Lollypopje schreef op 12-08-2023 om 07:32:

[..]

Neehoor, dat niet elke tip voor mij werkt betekent niet dat ik het niet waardeer.

Hier had ik dus echt nog nooit van gehoord. Gebruikte gewoon een nat washandje, maar ik denk dat ik dit ga bestellen

Ik gebruik ze zelf deze of andere is maar net waar ik ze koop. Ze geven mij een frisser gevoel. Heb ook niet altijd zin om te dochen  

Lollypopje

Lollypopje

14-08-2023 om 16:24 Topicstarter

Lollypopje schreef op 10-08-2023 om 18:13:



Ik heb alleen bericht gehad van de gemeente dat de arts binnen 5 weken een verslag moet sturen, maar verder nog niks gehoord.

Bericht gehad van de consulent dat ze me vast op een wachtlijst gaan zetten voor hulp, want blijkbaar kan die arts nog wel even duren.

Lollypopje schreef op 14-08-2023 om 16:24:

[..]

Bericht gehad van de consulent dat ze me vast op een wachtlijst gaan zetten voor hulp, want blijkbaar kan die arts nog wel even duren.

Ah fijn dat je alvast op de wachtlijst staat. Ja bij mij duurde het ook ruim twee maanden voordat ik een gesprek had.

Dank je wel, Martje.

Wat vind ik het toch lastig om een beetje balans te vinden. Weer veel te veel gedaan, want vakantie en kind thuis. Ik krijg het niet voor elkaar schuldgevoel los te laten, het is al zo saai normaal gesproken. In de vakantie wil ik er dan in ieder geval nog iets van maken. Maar ja, voel me dus al weer weken niet mezelf, sleep me als een zombie door de dagen, en pijn speelt weer op, terwijl dat juist beter ging met rust. Bleeh, zo genoeg van, boos en verdrietig. Sorry, even een self-pity-post..

Lollypopje

Lollypopje

19-08-2023 om 07:55 Topicstarter

Duiker, dat moet er ook gewoon uit af en toe

En ik doe lekker met je mee, want ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen om een fatsoenlijke nacht te hebben, behalve een slaapmiddelen verslaving beginnen, maar daar voel ik me overdag dan weer ook duf/moe van als ik het meerdere dagen achter elkaar neem. Dus dat lost het ook niet op.

Vannacht zelfs met een dubbele dosis droomsap een keer of 10 wakker geworden en weer heel intens gedroomd. Niet veel anders dan als ik niks zou nemen dus. Op een halve Hoggar Night (te koop in Duitsland voor wie het kent) sliep ik wel goed, maar daar kreeg ik weer een lodenkop van en een kwart was weer te weinig 🤦

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen om goed te slapen. Hou me zoveel mogelijk aan de slaaphygiene adviezen en verder weet ik het ook niet meer.

Behalve wachten en geduld hebben en er niet te veel druk op leggen en hopen dat het net als de vorige keren gewoon weer over gaat 😒

Ach het moet er inderdaad soms even uit, fijn om gezellig samen te kunnen klagen , maar zou willen dat het niet nodig was. Wat mij heeft geholpen toen ik niets meer kon en dus ook niet meer sliep, was een meditatie-app. Elke dag overdag een meditatie, en dan bij het naar bed gaan een kort verhaal, slaapmeditatie, bodyscan of iets dergelijks, met oortjes in luisteren naar een kalme stem. Niet dat ik dan ineens goed sliep, maar het haalde de wanhoop er een beetje vanaf, omdat ik meer ontspande en het me een fijne routine gaf, zonder teveel moeite te hoeven doen.

Lollypopje

Lollypopje

19-08-2023 om 09:37 Topicstarter

@Duiker ik luister vaak een boek voor ik ga slapen. Gewoon simpel chicklitachtig zonder spanning of heftige emoties, maar het leidt mijn hoofd lekker af.

Maar na zo'n tijd vol slechtige nachten, waar ik elke nacht open en vol berusting in ging, wordt het na een tijdje toch moeilijk dat vast te houden.
Al doe ik mijn best.

Dat klamme drukkende weer zal vannacht overigens ook niet geholpen hebben. 
Hopelijk is dat snel uit de lucht.

Pfff ik snap de frustratie zo goed Duiker en Lollypopje!

Ik ben hier aan het worstelen met balans omdat ik een nieuwe vriend heb. Hartstikke fijn en ik ben hartstikke verliefd. Tegelijkertijd kost het ook best veel energie, elke dag appen en één of twee dagen in de week elkaar zien. Ik krijg hartstikke veel energie van hem zien, maar als ik bij hem ben, blijven er thuis wel klussen liggen. Ik vind het lastig.

Lollypopje

Lollypopje

19-08-2023 om 14:35 Topicstarter

@Martje Ik snap je helemaal. Hartstikke leuk allemaal, maar toch nog iets dat je nog ergens in je leven moet zien te passen terwijl je vaak al energie te kort komt.

Maar je gaat vast wel de balans vinden als jullie langer samen zijn

En anders kan ik je verzekeren dat als klussen niet gaan er uiteindelijk verdacht weinig echt noodzakelijk blijkt

Ha, herkenbaar, ik slaap nu weer wat beter, maar bij mij is er ook heel wat chicklit doorheen gegaan. Als het maar allemaal lekker aankabbelde en ergens op een mooie plek afspeelde, ver weg van de echte wereld. 
En zomaar opeens lukte het dan op een bepaald moment weer om te slapen, juist als ik wanhopig begon te worden. Dan gaf ik het helemaal op of zo, tranen met tuiten, en dan ging het weer wat beter. Of als er iets gebeurd was of veranderd was overdag. Dan onverwacht opeens weer geslapen, en zelf helemaal verbaasd. Het klinkt of het bij jou ook fasen zijn. Hoop dat het niet lang meer duurt, Lollypopje!

Martje, wat heerlijk dat je een nieuwe vriend hebt en helemaal verliefd bent! Las ook dat jullie elkaar goed begrijpen wat energiegebrek betreft. Klinkt heel fijn. En je krijgt er vast een berg energie van, mentaal gezien. Maar inderdaad wel een uitdaging om dan nog goed op jezelf te blijven passen. Geniet er lekker van!

Lollypopje

Lollypopje

19-08-2023 om 19:33 Topicstarter

@Duiker klopt, het zijn echt fases.
Ik lig gelukkig niet, of maar weinig, wakker, maar ik weet niet hoe vaak wakker worden 's nachts en vrijwel elke keer weer uit een nieuwe intense droom (of nachtmerrie) is ook echt slopend.

Maargoed ook dit gaat weer voorbij en dan kan ik daarna hopelijk weer wat stapjes vooruit gaan zetten.

@Lollypopje:
Sorry dat ik off-topic ga. 
Heb jij misschien boekentips om sociale vaardigheden te leren; ik blijf maar in de problemen komen met mijn ass en mijn directheid in communicatie. 
Sorry, zit redelijk diep, als ik niet dadelijk antwoord zal het zijn omdat ik opgenomen ben. 

Lollypopje

Lollypopje

20-08-2023 om 07:20 Topicstarter

@Moirmel dat lijkt me meer een vraag voor een ander topic, maar om kort te zijn; dat leer je niet uit boeken. Als je zelf de technieken mist om je het aan te leren, dan heb je daarvoor waarschijnlijk een professionele begeleider nodig.

Lollypopje schreef op 19-08-2023 om 07:55:

.....
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen om goed te slapen. Hou me zoveel mogelijk aan de slaaphygiene adviezen en verder weet ik het ook niet meer.

Behalve wachten en geduld hebben en er niet te veel druk op leggen en hopen dat het net als de vorige keren gewoon weer over gaat 😒


Denk dat je het gewoon goed doet,Lollypopje. Je houd je gezonde ritme vast incl de deskundige adviezen. En je legt jezelf geen onnodige druk op. Die meestal alleen onnodige frustratie opwekt. Mss makkelijk gezegd vanaf hier. Maar voor mezelf vergelijk ik mijn herstelproces met een soort (ultra)marathon. Dat bleek uiteindelijk ook de realiteit. En in een revalidatie magazine las ik ook dat revalideren eigenlijk een soort van topsport is.Omdat het niet alleen fysiek maar ook mentaal veel vraagt. Aanvankelijk was dat best confronterend om te lezen.Maar uiteindelijk was het ook steunend.Het voelde voor mij destijds toch als een soort van steun en (h)erkenning🙂.                                                                            

En fijn dat je iig nu op een wachtlijst staat voor hulp! Hopelijk scheelt het ook alweer iets in je energie nivo,als er iemand is die wat praktische zaken van je over kan nemen. Ook al kost het dan ws wel weer even nodige energie om aan elkaar te wennen.


Lollypopje

Lollypopje

20-08-2023 om 10:59 Topicstarter

klopt het is ook topsport en dat al zonder ook nog slaapproblemen erbij
Vannacht was het weer een keer of 8 wakker worden, waarvan twee keer uit een nachtmerrie 😒

Hulp zal me niks uit handen nemen, want mijn huishouden gebeurt nu gewoon niet. Daarom wil ik ook niet iemand die me veel extra energie kost, want dan levert het me niks op. Ja, een schoner huis, maar als iemand me een hoop energie kost dan zou ik net zo goed veel zelf kunnen doen. Ik wil juist een schoon huis, zonder dat het me energie kost die ik niet heb.

Dat maakt dat ik er dus ook wel tegenop zie met alle doem verhalen. Maargoed wie weet heb ik geluk 😊 Ik ga in elk geval heel duidelijk zijn bij de intake.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.