Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-05-2022 om 13:09

Wie zit hier fout?

Peiling

Wie was fout?

Maximaal 2 antwoorden.

165 stemmen
58%
42%

Battle-Royale schreef op 18-05-2022 om 10:44:

[..]

Ik merk hier dat mensen het sowieso lastig te begrijpen vinden dat een hond echt last heeft van dat grensoverschrijdend gedrag, beter leer je je kind dat je gewoon van andermans honden/katten afblijft, mensen vinden dat een hond alles leuk moet vinden, sociaal moet zijn en als hij lelijk doet geven ze gewoon het baasje de schuld want ze denken dat een hond een soort robot is die altijd 100% onder controle staat, en blijkbaar zijn er zelfs mensen bij die denken dat een hond die met zn baas bij school staat te wachten sowieso betrouwbaar is.

Dat vind ik helemaal niet lastig te begrijpen. Maar wat begrijp jij er niet aan dat niet iedereen dat begrijpt en dat dat ook nooit zo zal zijn? Het ontbreekt je aan realiteitszin. Jij bent de eigenaar van die hond en jij moet die hond beschermen tegen grensoverschrijdend gedrag van mensen. Om te voorkomen dat jouw hond gaat grommen, happen en bijten. Jij draagt de verantwoordelijkheid voor het gedrag van je hond. Ook als andere mensen zo dom zijn om op jullie af stormen. 

MRI

MRI

18-05-2022 om 10:52

[..]

Ik merk hier dat mensen het sowieso lastig te begrijpen vinden dat een hond echt last heeft van dat grensoverschrijdend gedrag, beter leer je je kind dat je gewoon van andermans honden/katten afblijft, mensen vinden dat een hond alles leuk moet vinden, sociaal moet zijn en als hij lelijk doet geven ze gewoon het baasje de schuld want ze denken dat een hond een soort robot is die altijd 100% onder controle staat, en blijkbaar zijn er zelfs mensen bij die denken dat een hond die met zn baas bij school staat te wachten sowieso betrouwbaar is.

Nou dat gaat een beetje de omgekeerde wereld worden: iedereen moet zich maar aanpassen aan jouw gevaarlijke hond. 

Ik vind kinderen altijd nog voor honden gaan hoor. En kinderen zijn nu eenmaal impulsief. Het zijn geen robots namelijk

MRI schreef op 18-05-2022 om 10:52:

[..]

Nou dat gaat een beetje de omgekeerde wereld worden: iedereen moet zich maar aanpassen aan jouw gevaarlijke hond.

Ik vind kinderen altijd nog voor honden gaan hoor. En kinderen zijn nu eenmaal impulsief. Het zijn geen robots namelijk

Dieren en mensen zijn beiden geen robots en we leven allemaal samen in dit land dus aanpassen dient van 2 kanten te komen. 

Als TO vriendelijk tegen kind zegt "beter niet doen" en moeder zegt dan zelf even  aaien kan toch wel? Wie is er dan fout? En moeder die gelijk dreigt met in laten slapen van de hond? Sorry hoor maar ook dat is de omgekeerde wereld. Kennelijk werkt vriendelijk zeggen Doe maar niet niet dus? Want zo is het gebeurd. Moeder had op dat moment kind weg moeten halen bij hond en moeten zeggen die hond (of TO) vindt dat niet leuk omdat..... en er gelijk een leermoment van kunnen maken. Maar nee, even aaien moet gewoon kunnen toch? En nu is de hond van TO dus de "gebeten hond" want zowel TO als moeder zijn over de grenzen van de hond gegaan.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

18-05-2022 om 11:04

Mija schreef op 18-05-2022 om 10:52:

[..]

Dat vind ik helemaal niet lastig te begrijpen. Maar wat begrijp jij er niet aan dat niet iedereen dat begrijpt en dat dat ook nooit zo zal zijn? Het ontbreekt je aan realiteitszin. Jij bent de eigenaar van die hond en jij moet die hond beschermen tegen grensoverschrijdend gedrag van mensen. Om te voorkomen dat jouw hond gaat grommen, happen en bijten. Jij draagt de verantwoordelijkheid voor het gedrag van je hond. Ook als andere mensen zo dom zijn om op jullie af stormen.

Daarom zal ik ze ook streng toe moeten spreken dat ze eraf blijven, voorkomen lijkt mij beter dan genezen. En ik wil daar geen discussies over aangezien ik verantwoordelijk ben voor de hond en dan werkt bot en direct beter dan vriendelijk uitleggen waarom het niet mag. Ik vind trouwens ook als de eigen ouders erbij zijn ze zelf ook hun kind kunnen zeggen dat het baasje nee zegt en dat ze er dan vanaf te blijven hebben. 

[..]

en blijkbaar zijn er zelfs mensen bij die denken dat een hond die met zn baas bij school staat te wachten sowieso betrouwbaar is.

Persoonlijk ga ik ervan uit dat een hond altijd iets onverwachts kan doen. Maar ik verwacht wel dat een hond die mogelijk niet betrouwbaar is door zijn baasje onder controle wordt gehouden in alle omstandigheden.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

18-05-2022 om 11:09

Daglichtlamp schreef op 18-05-2022 om 11:05:

[..]

Persoonlijk ga ik ervan uit dat een hond altijd iets onverwachts kan doen. Maar ik verwacht wel dat een hond die mogelijk niet betrouwbaar is door zijn baasje onder controle wordt gehouden in alle omstandigheden.

En waar had ik hem niet onder controle dan? 

MRI

MRI

18-05-2022 om 11:20

Miraval schreef op 18-05-2022 om 11:02:

[..]

Dieren en mensen zijn beiden geen robots en we leven allemaal samen in dit land dus aanpassen dient van 2 kanten te komen.

Als TO vriendelijk tegen kind zegt "beter niet doen" en moeder zegt dan zelf even aaien kan toch wel? Wie is er dan fout? En moeder die gelijk dreigt met in laten slapen van de hond? Sorry hoor maar ook dat is de omgekeerde wereld. Kennelijk werkt vriendelijk zeggen Doe maar niet niet dus? Want zo is het gebeurd. Moeder had op dat moment kind weg moeten halen bij hond en moeten zeggen die hond (of TO) vindt dat niet leuk omdat..... en er gelijk een leermoment van kunnen maken. Maar nee, even aaien moet gewoon kunnen toch? En nu is de hond van TO dus de "gebeten hond" want zowel TO als moeder zijn over de grenzen van de hond gegaan.

ja ik reageerde op TO die zoiets zei dat 'iedereen maar beter zijn kinderen moest leren op  te passen' Dan gaat het dus niet meer om dat ene kind bij school en de moeder die niet luistert maar om iedereen. Dat vind ik echt van de gekke en de omgekeerde wereld. Een kind van twee heeft nog geen impulsbeheersing bijvoorbeeld. 

De hond is de agressor, kinderen vallen niet honden aan tot bloedens toe. 

"we leven hier nou eenmaal met zijn allen?" Tja, sorry ik vind kinderen voor honden gaan, die wil ik  beschermd zien (en in onderhavig geval vind ik de moeder ook geen slimme houding hebben dat ben ik met je eens, ik ging altijd een blokje om, maar ik vind dat dat niet nodig moet zijn). 

Zeggen dat 'mensen maar beter moeten oppassen'' vind ik echt blaming the victim op voorhand. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

18-05-2022 om 11:27

MRI schreef op 18-05-2022 om 11:20:

[..]

ja ik reageerde op TO die zoiets zei dat 'iedereen maar beter zijn kinderen moest leren op te passen' Dan gaat het dus niet meer om dat ene kind bij school en de moeder die niet luistert maar om iedereen. Dat vind ik echt van de gekke en de omgekeerde wereld. Een kind van twee heeft nog geen impulsbeheersing bijvoorbeeld.

De hond is de agressor, kinderen vallen niet honden aan tot bloedens toe.

"we leven hier nou eenmaal met zijn allen?" Tja, sorry ik vind kinderen voor honden gaan, die wil ik beschermd zien (en in onderhavig geval vind ik de moeder ook geen slimme houding hebben dat ben ik met je eens, ik ging altijd een blokje om, maar ik vind dat dat niet nodig moet zijn).

Zeggen dat 'mensen maar beter moeten oppassen'' vind ik echt blaming the victim op voorhand.

Zeggen dat mensen hun kind beter leren om gewoon van andermans dier af te blijven vertaal jij naar dat mensen maar moeten oppassen voor mijn hond? 

Okeee dan.

MRI

MRI

18-05-2022 om 11:32

Battle-Royale schreef op 18-05-2022 om 11:27:

[..]

Zeggen dat mensen hun kind beter leren om gewoon van andermans dier af te blijven vertaal jij naar dat mensen maar moeten oppassen voor mijn hond?

Okeee dan.

Ja wat bedoel je dan? Daar gaat dit draadje toch over?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

18-05-2022 om 11:34

MRI schreef op 18-05-2022 om 11:32:

[..]

Ja wat bedoel je dan? Daar gaat dit draadje toch over?

Jij begrijpt het verschil tussen afblijven en oppassen niet?

Battle-Royale schreef op 18-05-2022 om 11:09:

[..]

En waar had ik hem niet onder controle dan?

Misschien moet je je eigen startpost nog een keer lezen. Waar je zelf schrijft dat het net op het nippertje goed ging.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

18-05-2022 om 11:41

Daglichtlamp schreef op 18-05-2022 om 11:40:

[..]

Misschien moet je je eigen startpost nog een keer lezen. Waar je zelf schrijft dat het net op het nippertje goed ging.

Ik had hem dus onder controle, had ik dat niet gehad was het fout gegaan. 

MRI

MRI

18-05-2022 om 11:48

Battle-Royale schreef op 18-05-2022 om 11:34:

[..]

Jij begrijpt het verschil tussen afblijven en oppassen niet?

Nee in jouw geval niet nee. Het kind had moeten op passen door van de hond af te blijven, toch? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

18-05-2022 om 11:50

MRI schreef op 18-05-2022 om 11:48:

[..]

Nee in jouw geval niet nee. Het kind had moeten op passen door van de hond af te blijven, toch?

Dat heb ik nergens gezegd, dus dat verzin je nu zelf. Maar misschien kun je me even quoten waar ik dit heb gezegd? 

MRI

MRI

18-05-2022 om 12:00

Battle-Royale schreef op 18-05-2022 om 11:50:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd, dus dat verzin je nu zelf. Maar misschien kun je me even quoten waar ik dit heb gezegd?

wat bedoel je dan met 'iedereen moet zijn kind leren op te passen voor honden' ? Hoe had het kind in het geval met je hond bij de school moeten oppassen dan? Door niet aan die hond te komen, toch? 

Nou dan zijn we er toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.