Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Loes23 schreef op 06-08-2021 om 04:41:

[..]

Leuk, wij hebben ook Japan op de planning voor 2023. Zouden eigenlijk vorig jaar gaan, maar ja…

Hier gaat ook echt wel veel geld naar vakanties. Dat betaal ik gewoon van de spaarrekening, waar altijd genoeg op staat. Afhankelijk van hoe duur de vakantie was kunnen we aan het eind van het jaar meer of minder hypotheek aflossen.

Dit najaar gaan we eigenlijk voor het eerst een beetje low budget op vakantie: weekje thuis rommelen en een weekje naar een huisje van mijn schoonouders bij Bergen. Beetje besparen met het oog op volgend jaar.


Maar sinds januari studeer ik en ben ik minder gaan werken, dus misschien had ik eigenlijk wel meer moeten budgetteren al. Die nieuwe financiële situatie blijft toch een beetje wennen.

Ja 2023 leek me ook een goed jaar om te gaan. Ben de afgelopen 2 jaar niet meer naar het buitenland geweest en ik ben het nu wel zat eigenlijk. Was altijd al erg reisluchtig, sinds de basisschool al. 

Hoe lang gaan jullie? Zit te denken aan 4 weken, maar heb de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd om een sabbatical/onbetaald verlof. 

Zou dan meteen door willen gaan naar Nieuw Zeeland, Australia en via die weg naar Zuid Amerika. 

Hier heeft vakantie ook geen hoge prioriteit. Een weekje weg is lang genoeg en meestal gewoon in eigen land, Waddeneilanden vinden we heerlijk! In het verleden wel verder geweest vooral veel naar Italië maar ik heb gewoon geen zin meer in de lange autoritten. Afrika, Azië etc is helemaal niet voor mij, veel te ver weg. Wij wonen in een klein dorp in Drenthe, heerlijk rustig en voel me hier het allerfijnst!

Dus veel sparen voor vakanties is hier ook niet nodig.
Wij rijden wel graag een jonge comfortabele auto ook omdat we vrij afhankelijk zijn van de auto. Dus daar sparen we altijd voor.

Feestdagen valt mij financieel ook altijd tegen en in januari komen er altijd veel rekeningen echt iets om rekening mee te houden.
Verder wil ik straks graag sparen om iets eerder te kunnen stoppen met werken of minder te kunnen werken. Man is 5 jaar ouder en ik zou het fijn vinden als we dan ook tijd samen hebben als hij met pensioen is aan de andere kant is het een groot dilemma want wie zegt dat we het mee gaan maken...teveel gevallen zien waarbij je denkt geniet van het geld en leven...

Nu houden we niet veel over 2 studerende kinderen die we gedeeltelijk steunen. En zoals ik al zei heb ik last van veranderdrang in huis maar dat moet verleden tijd zijn en dat gaat me lukken!

Ik heb de AH app. Ook veel persoonlijke aanbiedingen. Ik doe de meeste boodschappen bij de Ah omdat die in ons dorp zit. Soms ga ik uit het werk langs de Jumbo of Lidl maar ik ben heel eerlijk, ik heb een hekel aan boodschappen doen en ga daarom het liefst naar dezelfde supermarkt, maak mijn boodschappenlijstje al in de volgorde van de looproute. En heel eerlijk vind ik de prijzen niet zoveel verschillen, jullie wel? AH is misschien wat duurder maar heeft wel weer veel aanbiedingen en die houd ik altijd goed in de gaten. Bij een Aldi en Lidl moet ik weer voorkomen dat ik geen impuls aankopen doe van non-food artikelen want dan ben ik duur uit

TitaTovenaar schreef op 06-08-2021 om 13:21:

Ik heb de AH app. Ook veel persoonlijke aanbiedingen. Ik doe de meeste boodschappen bij de Ah omdat die in ons dorp zit. Soms ga ik uit het werk langs de Jumbo of Lidl maar ik ben heel eerlijk, ik heb een hekel aan boodschappen doen en ga daarom het liefst naar dezelfde supermarkt, maak mijn boodschappenlijstje al in de volgorde van de looproute. En heel eerlijk vind ik de prijzen niet zoveel verschillen, jullie wel? AH is misschien wat duurder maar heeft wel weer veel aanbiedingen en die houd ik altijd goed in de gaten. Bij een Aldi en Lidl moet ik weer voorkomen dat ik geen impuls aankopen doe van non-food artikelen want dan ben ik duur uit

Ik denk dat de prijzen al bij al ook niet zoveel verschillen. Ik kom vaak bij Lidl (en Jumbo) omdat die voor mij "om de hoek" zitten. Anders zou ik ook vaker naar AH gaan denk ik.

_melon schreef op 06-08-2021 om 12:56:

[..]

Maar dit is meer voor een ander soort topic eigenlijk, haha.

Ja inderdaad, off topic 😁 

Maar bespaart ons wel geen dure vakanties! Geen potje hier voor vakantie dus 😉

_melon

_melon

06-08-2021 om 18:07 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 06-08-2021 om 13:00:

[..]

Off topic kan mij niet schelen hoor, dat is aan de TO

Oh dat ben ik! 

poeh wat hebben jullie veel geschreven, gezellig, net alles bijgelezen. 
extra leuk omdat ik het lees vanaf ons vakantie adres en het is hier werkelijk heerlijk 😻 
Wij eten vanavond luxe makkelijk; verse pizza’s van de AH. 
die zit bij ons ook en ik houd altijd de aanbiedingen in de gaten vooral 1+1 is daar vaak. We vinden het brood van AH ook lekker en kopen vaak een broodbox van Top good TO go, vaak 4 broden en nog wat zoetigheid enzo voor 4,-  

verder ga ik meestal elke 2 a 3 weken naar jumbo en lidl. 
Ik doe ook mee met alle spaar apps en koopzegels enzo. Man ook, ik heb Stocard op zijn smartphone gezet en hem geïnstrueerd dat te gebruiken 🙊

Hobbelster schreef op 06-08-2021 om 18:09:

poeh wat hebben jullie veel geschreven, gezellig, net alles bijgelezen.
extra leuk omdat ik het lees vanaf ons vakantie adres en het is hier werkelijk heerlijk 😻
Wij eten vanavond luxe makkelijk; verse pizza’s van de AH.
die zit bij ons ook en ik houd altijd de aanbiedingen in de gaten vooral 1+1 is daar vaak. We vinden het brood van AH ook lekker en kopen vaak een broodbox van Top good TO go, vaak 4 broden en nog wat zoetigheid enzo voor 4,-

verder ga ik meestal elke 2 a 3 weken naar jumbo en lidl.
Ik doe ook mee met alle spaar apps en koopzegels enzo. Man ook, ik heb Stocard op zijn smartphone gezet en hem geïnstrueerd dat te gebruiken 🙊

Heerlijk, veel plezier nog enne eet smakelijk!

Ik vind de ah en lidl app fijn. Ik ga altijd naar de lidl en dan voor wat ze niet hadden naar de ah. Koop ook 1 of 2 keer per 2 week tgtg lidl fruitbox en soms box bij bakker.

Due-scimmie schreef op 06-08-2021 om 19:02:

Ik vind de ah en lidl app fijn. Ik ga altijd naar de lidl en dan voor wat ze niet hadden naar de ah. Koop ook 1 of 2 keer per 2 week tgtg lidl fruitbox en soms box bij bakker.

Ik heb 1x een tgtg box gehad van de lidl maar wat was dat vies. Paprika met enorme rotte plek, ijsbergsla met grote snotplek en de rest mocht ook echt de winkel niet meer verlaten zo slecht. Ook niet als tgtg. 

_melon

_melon

06-08-2021 om 20:25 Topicstarter

Knutselkei schreef op 06-08-2021 om 20:21:

[..]

Ik heb 1x een tgtg box gehad van de lidl maar wat was dat vies. Paprika met enorme rotte plek, ijsbergsla met grote snotplek en de rest mocht ook echt de winkel niet meer verlaten zo slecht. Ook niet als tgtg.

Wel gemeld bij TGTG toch?

Knutselkei schreef op 06-08-2021 om 20:21:

[..]

Ik heb 1x een tgtg box gehad van de lidl maar wat was dat vies. Paprika met enorme rotte plek, ijsbergsla met grote snotplek en de rest mocht ook echt de winkel niet meer verlaten zo slecht. Ook niet als tgtg.

Hier krijgt plaatselijk lidl 4,5 van 5 sterren ofzo en is echt altijd top. Maar Lidl dorp verderop is altijd al wat minder qua eten.

ja is heel wisselend welke winkel of het nog fatsoenlijk is met die verse producten. 
bij ons ook 1 winkel prut en 1 echt goed met brood, vers niet geprobeerd want wij eten geen vis en amper vlees. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.