Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Herfstappeltaart schreef op 06-08-2021 om 12:26:

[..]

Heel eerlijk gezegd zou voor mij een midweek ook helemaal prima zijn, maar mijn man gaat graag echt langer weg dus ik kom hem tegemoet. Vrienden van ons gaan altijd minstens drie weken maar daar moet ik niet aan denken. Ik ga dan heel erg naar huis en mijn eigen gedoetje verlangen.

Ja ik heb ook een vriendin en dan gaan echt weg zodra ze vrij zijn en komen terug als ze nog net niet weer hoeft te werken. Prima hoor, maar ik zou dat echt niet trekken. 

_melon schreef op 06-08-2021 om 12:37:

Bij de AH heb je nu trouwens kraskaarten als je meer uitgeeft dan 20 euro. Ik heb al een gratis zak vaatwastabletten in the pocket.

En bij Lidl is het ook weer sparen voor gratis producten. En Jumbo extra's natuurlijk. En Etos punten en Kruidvat.

Doen jullie dat ook allemaal?

Ik heb de Lidl-app nog steeds niet. Ik zie altijd een beetje tegen het gedoe op.

_melon

_melon

06-08-2021 om 12:45 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 06-08-2021 om 12:44:

[..]

Ik heb de Lidl-app nog steeds niet. Ik zie altijd een beetje tegen het gedoe op.

Welk gedoe? Lidl is wel echt een fijne app hoor met ook veel persoonlijke aanbiedingen. 

_melon schreef op 06-08-2021 om 12:35:

Ik wil heel graag ooit nog een keer naar Lapland, met sneeuw tot boven de knieën en rendieren in de tuin. Of naar Alaska.
In ieder geval ergens met veel sneeuw en ijskou. En dan in zo'n cabin met een haardvuur en warme choco met slagroom en mini marsmallows.
Tijd om te sparen

IJsland/Noorwegen lijkt mij heel tof! Maar dure landen ja!

Dat mensen wel graag op vakantie gaan, zeker als je in de stad woont ofzo snap ik trouwens prima. Of voor een andere omgeving. Maar het is altijd jammer dat mensen het minder snappen als niet op vakantie gaan of korter op vakantie gaan ook echt wel vakantie kan zijn. 

_melon schreef op 06-08-2021 om 12:45:

[..]

Welk gedoe? Lidl is wel echt een fijne app hoor met ook veel persoonlijke aanbiedingen.

Ja ik moet het eigenlijk eens doen want ik kom daar elke week voor het grootste deel van de boodschappen.

_melon

_melon

06-08-2021 om 12:47 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 06-08-2021 om 12:46:

[..]

Ja ik moet het eigenlijk eens doen want ik kom daar elke week voor het grootste deel van de boodschappen.

Dan heb je ook zeker de meter wel vol voor 5% of 2 euro korting op de boodschappen. En gratis items en extra kortingen. 

_melon schreef op 06-08-2021 om 12:45:

[..]

Welk gedoe? Lidl is wel echt een fijne app hoor met ook veel persoonlijke aanbiedingen.

Lidl hebben wij niet, AH ook niet 🙈 ik kom vooral bij de Jumbo en daar spaar ik inderdaad punten. Meestal wissel ik ze in bij kortingen op de boodschappen of gratis product. 

Hoogvliet kom ik heel soms en soms bij de Aldi. Kruidvat spaar ik met punten, maar kom daar ook maar 1 keer per maand soms 2 keer. 

_melon schreef op 06-08-2021 om 12:47:

[..]

Dan heb je ook zeker de meter wel vol voor 5% of 2 euro korting op de boodschappen. En gratis items en extra kortingen.

Hoe moet dat met die app? Moet je die dan elke keer laten zien bij het afrekenen?

_melon

_melon

06-08-2021 om 12:50 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 06-08-2021 om 12:48:

[..]

Hoe moet dat met die app? Moet je die dan elke keer laten zien bij het afrekenen?

Er staat een scanner bij de kassa en dan scan je de code in de app idd. Net als met een pasje (maar dan op je telefoon).

_melon schreef op 06-08-2021 om 12:50:

[..]

Er staat een scanner bij de kassa en dan scan je de code in de app idd. Net als met een pasje (maar dan op je telefoon).

O ja. Ik zal eens uitzoeken hoe dat allemaal zit. Thanks.

_melon

_melon

06-08-2021 om 12:52 Topicstarter

Elke euro is er 1! 

_melon schreef op 06-08-2021 om 12:52:

Elke euro is er 1!

Absoluut! (en daar hadden we het tenslotte over in dit topic hè )

_melon

_melon

06-08-2021 om 12:56 Topicstarter

Winterkoud schreef op 06-08-2021 om 12:46:

[..]

IJsland/Noorwegen lijkt mij heel tof! Maar dure landen ja!

Dat mensen wel graag op vakantie gaan, zeker als je in de stad woont ofzo snap ik trouwens prima. Of voor een andere omgeving. Maar het is altijd jammer dat mensen het minder snappen als niet op vakantie gaan of korter op vakantie gaan ook echt wel vakantie kan zijn.

Ja ik snap het ook wel wat dat betreft. En er zijn ook veel mensen die zich veel drukker maken dan nodig in het dagelijks leven en dan op vakantie komen ze helemaal tot rust. Wij hebben ook een druk leven, maar ik probeer daarnaast zo relax mogelijk te zijn om dat weer recht te trekken. Ik weiger zo druk te zijn (in mijn hoofd) dat het leven aan me voorbij schiet. 

Maar dit is meer voor een ander soort topic eigenlijk, haha.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 12:58

_melon schreef op 06-08-2021 om 12:56:

[..]

Ja ik snap het ook wel wat dat betreft. En er zijn ook veel mensen die zich veel drukker maken dan nodig in het dagelijks leven en dan op vakantie komen ze helemaal tot rust. Wij hebben ook een druk leven, maar ik probeer daarnaast zo relax mogelijk te zijn om dat weer recht te trekken. Ik weiger zo druk te zijn (in mijn hoofd) dat het leven aan me voorbij schiet.

Maar dit is meer voor een ander soort topic eigenlijk, haha.

Ja hier ook. Ik probeer vaak even stil te staan bij het goede en of mooie om me heen. Maar idd off topic 

Nose schreef op 06-08-2021 om 12:58:

[..]

Ja hier ook. Ik probeer vaak even stil te staan bij het goede en of mooie om me heen. Maar idd off topic

Off topic kan mij niet schelen hoor, dat is aan de TO

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.