Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


_melon schreef op 06-08-2021 om 11:30:

[..]

Ja AH zegels leveren meer op, maar ook bij de Jumbo spaar je ongemerkt lekker door! En de rente is een stuk hoger dan op de spaarrekening.

Ik spaar bij de AH, daar kom ik bijna nooit, maar als ik er kom staat het iig aan op m'n bonuskaart. En ik spaar bij de Jumbo en dat gaat toch wel behoorlijk hard. Wij zijn geen vakantiegangers, dus ik gebruik de koopzegel spaarpot voor dagjes uit en alles omtrent de feestdagen (van cadeautjes tot boodschappen).

Goed idee! Dagjes weg en feestdagen tikken financieel ook altijd behoorlijk aan vind ik.

Ik spaar sinds kort ook weer de koopzegels, bij de Plus. Spaarrente van 50% dus dat tikt toch wel lekker door. 
Heb nu bijna 60 euro bij elkaar gespaard, zonder het direct te merken. Is toch altijd wel een leuk extraatje. 

_melon schreef op 06-08-2021 om 11:30:

[..]

Ja AH zegels leveren meer op, maar ook bij de Jumbo spaar je ongemerkt lekker door! En de rente is een stuk hoger dan op de spaarrekening.

Ik spaar bij de AH, daar kom ik bijna nooit, maar als ik er kom staat het iig aan op m'n bonuskaart. En ik spaar bij de Jumbo en dat gaat toch wel behoorlijk hard. Wij zijn geen vakantiegangers, dus ik gebruik de koopzegel spaarpot voor dagjes uit en alles omtrent de feestdagen (van cadeautjes tot boodschappen).

Jullie gaan ook niet vaak/ver weg op vakantie 😁? Altijd fijn als er mensen zijn die thuis blijven ook prima vinden. 

Zoals nu midweek weg vind ik wel erg lekker, even echt paar dagen weg. Maar hoeft zeker geen twee weken.. mijn man vind niet weggaan ook geen probleem, vakantie is voor hem rustig aan, relaxen en niet perse van alles hoeven. 

_melon

_melon

06-08-2021 om 12:02 Topicstarter

Winterkoud schreef op 06-08-2021 om 11:56:

[..]

Jullie gaan ook niet vaak/ver weg op vakantie 😁? Altijd fijn als er mensen zijn die thuis blijven ook prima vinden.

Zoals nu midweek weg vind ik wel erg lekker, even echt paar dagen weg. Maar hoeft zeker geen twee weken.. mijn man vind niet weggaan ook geen probleem, vakantie is voor hem rustig aan, relaxen en niet perse van alles hoeven.

Nee klopt, gewoon helemaal nooit eigenlijk. Wij hebben echt Tuinesië. We wonen buitenaf, aan de rand van het bos, vrij uitzicht en beschut. Als je naakt door de tuin wilt rennen ben je bij ons aan het goede adres zeg maar.

We hebben verschillende hoekjes om te zitten en voor de kinderen een trampoline en speeltoestellen. Een mooie zitkuil onder de bomen met lampjes etc. Lekker onze eigen spulletjes en alles bij de hand en zodra we de openslaande deuren uitstappen toch een soort van vakantie gevoel.

Wij hebben ook nooit een 'we moeten er even uit' gevoel ofzo. Die drang om weg/op vakantie te gaan kennen wij niet.

Mijn broer en schoonzus zaten een paar jaar geleden in een vakantiehuisje met hun gezin en mijn moeder en ik waren daar een dagje. Meestal komt de discussie dan wel opborrelen, want men vindt het altijd raar dat wij niet op vakantie gaan. En toen zei m'n schoonzus; ja maar het is zo lekker, ik hoef hier helemaal niks.
Ze zei dat terwijl ze de was aan het ophangen was.
Toen was ik echt in de war haha. 

Ik hoef thuis ook niks. 

_melon schreef op 06-08-2021 om 12:02:

[..]

Nee klopt, gewoon helemaal nooit eigenlijk. Wij hebben echt Tuinesië. We wonen buitenaf, aan de rand van het bos, vrij uitzicht en beschut. Als je naakt door de tuin wilt rennen ben je bij ons aan het goede adres zeg maar.

We hebben verschillende hoekjes om te zitten en voor de kinderen een trampoline en speeltoestellen. Een mooie zitkuil onder de bomen met lampjes etc. Lekker onze eigen spulletjes en alles bij de hand en zodra we de openslaande deuren uitstappen toch een soort van vakantie gevoel.

Wij hebben ook nooit een 'we moeten er even uit' gevoel ofzo. Die drang om weg/op vakantie te gaan kennen wij niet.

Mijn broer en schoonzus zaten een paar jaar geleden in een vakantiehuisje met hun gezin en mijn moeder en ik waren daar een dagje. Meestal komt de discussie dan wel opborrelen, want men vindt het altijd raar dat wij niet op vakantie gaan. En toen zei m'n schoonzus; ja maar het is zo lekker, ik hoef hier helemaal niks.
Ze zei dat terwijl ze de was aan het ophangen was.
Toen was ik echt in de war haha.

Ik hoef thuis ook niks.

O heerlijk ja, als je zo buitenaf woont.

Wij wonen wel aan de rand van bosrijk gebied, valleikanaal ligt op 500 meter van ons huis met alle wandelroutes eromheen. Maar onze achtertuin zelf is niet zo heel groot 😉 wel openslaande deuren dus lekker open inderdaad en je zit prima.

Wij houden ook van eigen huis, en alles bij de hand. Daarom is 5-7 dagen het maximum en 1 keer per jaar. En Zeeland. Voordeel vind ik als ik weg ben dat ook niemand vraagt jij hebt vakantie en bent thuis kun je dit of dat, of spelende vriendjes.. vorig jaar lag in mijn vakantie mijn vader in een verzorgingshuis (boven een ziekenhuis) om te herstellen van een breuk. En toen kwam het vooral op mij neer omdat wij thuis waren en vakantie. Mijn man lag zelf ook nog nacht in het ziekenhuis en moest ook herstellen. Dus nu heb ik gezegd ik wil gewoon even weg voor rust van dat soort dingen 😅

Het verdedigen ken ik wel ja, mensen zeggen al snel van ja maar thuis is geen vakantie, thuis heb je je huishouden (ja uh wassen opruimen koken doe je op vakantie ook echt wel wat ja) en ga je toch klusjes doen. Nou als het lekker weer is zit ik in de tuin of aan het zwembad en doen we niks meer dan nodig 😁

Of ook zoiets, ja maar in Nederland heb je geen lekker weer (afgelopen zomers waren warm!). En mijn man kan helemaal niet tegen hitte, die gaat niet voor de lol naar Spanje/Griekenland of waar het warm is. Veel mensen gaan ervan uit dat je warm weer wil...

Winterkoud schreef op 06-08-2021 om 11:56:

[..]

Jullie gaan ook niet vaak/ver weg op vakantie 😁? Altijd fijn als er mensen zijn die thuis blijven ook prima vinden.

Zoals nu midweek weg vind ik wel erg lekker, even echt paar dagen weg. Maar hoeft zeker geen twee weken.. mijn man vind niet weggaan ook geen probleem, vakantie is voor hem rustig aan, relaxen en niet perse van alles hoeven.

Heel eerlijk gezegd zou voor mij een midweek ook helemaal prima zijn, maar mijn man gaat graag echt langer weg dus ik kom hem tegemoet. Vrienden van ons gaan altijd minstens drie weken maar daar moet ik niet aan denken. Ik ga dan heel erg naar huis en mijn eigen gedoetje verlangen.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-08-2021 om 12:28

Hier ook!! Liefste een week hooguit maar langer niet. Ik wil dan heel graag terug naar mijn eigen hokkie eigen toilet enz. 

_melon

_melon

06-08-2021 om 12:31 Topicstarter

Precies! Nou hebben wij 2 jonge meiden (0 en 3 jaar) en misschien dat we ooit wel een camper kopen als zij wat ouder zijn. Lijkt me best wel leuk om wat van Europa te zien met de camper met z'n allen. Maar niet zoals mijn collega's dan doen, die hebben een camper en dan rijden ze naar Spanje en zetten ze daar 3 weken die camper neer op dezelfde plek, elk jaar weer.

En inderdaad, op vakantie heb je ook wel een soort van huishouden te doen. En ik vind lekker opruimen en het huishouden doen ook niet erg. 

Ik ga graag weg voor de natuur. Wij gaan eigenlijk altijd naar Frankrijk (of dit jaar in NL) en dan veel wandelen in wat ruiger gebied. Kliffen, veel groen, heuvels. 
Hele oude historische stadjes bezoeken vind ik ook heel fijn.
Maar inderdaad, op vakantie ben ik ook aan het koken en opruimen.
Wij wonen zelf in een heerlijk gebied om te fietsen, vlak bij het strand dus wat dat betreft is het hier ook fijn. Toch kan ik wel behoefte hebben aan even een heel andere omgeving.
Vèr weg hoeft dan voor mij weer helemaal niet. Mij zul je niet zien in Afrika of Indonesië ofzo.

_melon schreef op 06-08-2021 om 12:31:

Precies! Nou hebben wij 2 jonge meiden (0 en 3 jaar) en misschien dat we ooit wel een camper kopen als zij wat ouder zijn. Lijkt me best wel leuk om wat van Europa te zien met de camper met z'n allen. Maar niet zoals mijn collega's dan doen, die hebben een camper en dan rijden ze naar Spanje en zetten ze daar 3 weken die camper neer op dezelfde plek, elk jaar weer.

En inderdaad, op vakantie heb je ook wel een soort van huishouden te doen. En ik vind lekker opruimen en het huishouden doen ook niet erg.

Nee steeds naar dezelfde plek (soms ook nog met de zelfde "campingburen") lijkt me niks.

Ik ga graag in de winter weg naar de zon. Als het daar een graad of 22 is zeg maar dan vind ik het heerlijk om daar een dag of 5 te zijn. Lang genoeg en dan wil ik weer naar huis. Zomers gaan wij eigenlijk nooit weg. Wat melon zegt geldt hier ook,  naakt rondrennen zou kunnen whahhaha. We horen de volkstuinen wel maar zien ze niet. Ik hoef dan niet zo nodig op een park met veel andere mensen. Kinderen, ik werk erg heel graag mee maar in mn vakantie heb ik graag rust.
In mn tuin met een boek vermaak ik me prima.

_melon

_melon

06-08-2021 om 12:35 Topicstarter

Ik wil heel graag ooit nog een keer naar Lapland, met sneeuw tot boven de knieën en rendieren in de tuin. Of naar Alaska. 
In ieder geval ergens met veel sneeuw en ijskou. En dan in zo'n cabin met een haardvuur en warme choco met slagroom en mini marsmallows. 
Tijd om te sparen  

Ik vind vakantie ook echt geen must hoor. Als wij het financieel op den duur niet meer zouden kunnen kan ik me daar heel gemakkelijk bij neerleggen.

_melon

_melon

06-08-2021 om 12:37 Topicstarter

Bij de AH heb je nu trouwens kraskaarten als je meer uitgeeft dan 20 euro. Ik heb al een gratis zak vaatwastabletten in the pocket. 

En bij Lidl is het ook weer sparen voor gratis producten. En Jumbo extra's natuurlijk. En Etos punten en Kruidvat.

Doen jullie dat ook allemaal?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.