Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Hobbelster schreef op 22-07-2021 om 13:15:

@Kitchenwitch, wat vervelend die littekens, ik heb dat ook na mijn keizersnede, ik verdraag helemaal niks meer aan mijn buik. Ik heb dus ook heel wat kleding en al mijn onderbroeken moeten vervangen. Inmiddels weet ik wat wel en niet lukt, maar het blijft soms irritant dat je niet meer gewoon een spijkerbroek aan kunt. Ik heb er nog 1 die ik heel af en toe draag, maar dan moet ik zeker weten dat ik me na een paar uur kan omkleden. Ik draag eigenlijk vrijwel altijd loungebroeken en yoga broeken, en buitenshuis jurkjes of wat nettere broeken met elastieken taille. Het is niet anders, maar wat heb ik gevloekt toen niks meer kon.

Gemopperd heb ik ook wel hoor. En nog wel eens. Aan de andere kant, ik ben blij dat ik er überhaupt nog ben, dat had ook anders kunnen aflopen. Maar on topic: het heeft ook wel wat, zo'n echte reden om eens helemaal je garderobe te vernieuwen. Alsof er een soort mini-brandje heeft gewoed, alleen in jouw kledingkast. Maar het kost ook best wel wat, en straks krijg ik hetzelfde verhaal met mijn winterkleren. En winterkleding is gewoon duurder...

Dus ik ga even op rantsoen. En dan in een moeite door maar eens kijken of het in het algemeen niet wat minder kan, als ik nu wat extra opzij kan zetten dan kan ik daarmee als het kouder wordt weer lekker los op de winterkleding...

Mijn tip om voor een acceptabel bedrag kwalitatieve en mooie kleding te kopen: ga naar TK maxx. Ik die winkel. Je moet wel van zoeken houden. En verder, zie jouw andere topic

_melon schreef op 22-07-2021 om 12:23:

Kruidvat luiers hier recept voor doorlekken helaas. En de droog en vertrouwd zijn inmiddels helemaal verleden tijd, dus wij zijn overgestapt op Etos. En die zijn nog goedkoper ook omdat ze altijd in de aanbieding zijn. De ene aanbieding beter als de andere natuurlijk.
Al is Pampers in de aanbieding ook goedkoper dan Kruidvat.

Bizar eigenlijk hè Volgens mij scheelt het ook enorm per kind (dikke of dunne billen/benen, heel beweeglijk in bed of juist niet, rugslaper of buikslaper...). Ik vond het met onze oudste best een gedoe om uit te vinden wat werkte.

_melon

_melon

22-07-2021 om 13:44 Topicstarter

Loes23 schreef op 22-07-2021 om 13:41:

[..]

Bizar eigenlijk hè Volgens mij scheelt het ook enorm per kind (dikke of dunne billen/benen, heel beweeglijk in bed of juist niet, rugslaper of buikslaper...). Ik vond het met onze oudste best een gedoe om uit te vinden wat werkte.

Ja en hoeveel (en met welke kracht) ze in 1x plassen. Onze dochters plassen heel veel in 1x dus zo'n luier moet op een idioot tempo alles opnemen en dat kan niet elke luier schijnbaar.

_melon schreef op 22-07-2021 om 13:44:

[..]

Ja en hoeveel (en met welke kracht) ze in 1x plassen. Onze dochters plassen heel veel in 1x dus zo'n luier moet op een idioot tempo alles opnemen en dat kan niet elke luier schijnbaar.

Haha ja precies, die van ons juist vaak kleine beetjes, dus dan gaat het de hele nacht goed, maar als ie redelijk vol is en verschuift, gaat het op de valreep van de nacht tòch weer mis

Ik vond het met luiers overdag allemaal wel prima gaan met droog houden, keertje extra verschonen enzo. Maar die nachten.. zeker de langere nachten als ze eenmaal goed doorsliepen was wel echt uitzoeken wel methode/welke luier beste werkte. 
En mijn kinderen waren duur in verbruik, want pas zindelijk met 3,5 jaar allebei. Wel gelijk dag en nacht dus dat scheelde weer. 
Maar eens hoor uitzoeken welke best betaalbaar zijn en goed droog houden..

Wij hebben de luiers van kruidvat in het begin gehad maar vinden deze toch minder prettig dan pampers. 
Kijken wel eerst op internet waar ze het goedkoopst zijn en bestellen dan een 'maand' box. Niet dat we daar een maand mee doen. 
Die van de Etos ken ik nog niet maar kunnen we misschien nog proberen. 

kitchenwitch schreef op 22-07-2021 om 10:47:

[..]

Dat ga ik dan maar doen. Ik wilde niemand voor de voeten lopen, maar ik weet ook echt niet meer wie het oorspronkelijke topic op Viva geopend had.

Dat is Marana maar die gaat volgens mij niet mee naar dit forum dus je loopt echt niemand voor de voeten. Ze zou het ook niet erg vinden

kitchenwitch schreef op 22-07-2021 om 12:02:

[..]

Intussen gedaan. Het was niet echt een kwestie van te groot of te klein, maar mijn verhoudingen zijn wat veranderd. Mijn toch al niet zo prominente taille is nu echt weg en vanwege gevoelige littekens kan ik geen stugge stoffen of strakke broekbanden meer velen.. Ik was altijd nogal een spijkerbroeken type, maar die zitten echt niet meer lekker. En ik ben acuut in de overgang beland, met alle gevolgen van dien...

oei dat is vervelend Kitchenwitch.

Wie weet een tip:

Ik kan ook geen gewone spijkerbroeken aan en heb nu altijd jogdenim aan. Ook hierin zit veel verschil, kwestie van uitproberen. Ik heb hele zachte, die voelen als een sweater maar zien er uit als een spijkerbroek, Esprit en So Soire zitten t lekkerste maar ook daar is het modellen uitproberen. Ook de taille rekt mee, ik ben nogal recht en kan m zo naar beneden trekken als ik naar de wc moet haha.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

22-07-2021 om 20:32

ik ben vanwege littekenweefsel en geen harde stoffen op de buik overgegaan op leggings, panty's en jurkjes. In het begin lukte panty's ook niet, maar ondertussen wel. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

22-07-2021 om 20:32

Hier al 2 dagen geen geld uitgegeven  

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

22-07-2021 om 20:35

We hebben de koelkast/kast bijna leeg, dus we hebben goed ingekocht. Morgen gaan we een dagje weg en morgenavond moeten we maar weer eens nadenken over boodschappen voor het weekend. 
We zitten op een recreatiepark in een gebied waar op zondag alles dicht is 

Idris schreef op 22-07-2021 om 20:35:

We hebben de koelkast/kast bijna leeg, dus we hebben goed ingekocht. Morgen gaan we een dagje weg en morgenavond moeten we maar weer eens nadenken over boodschappen voor het weekend.
We zitten op een recreatiepark in een gebied waar op zondag alles dicht is

Ben je op vakantie 😁? Ik woon in een dorp waar op het zwembad en 1 restaurant niks open is op zondag, dus ben niet anders gewend dan zaterdag alles in huis hebben voor zondag. En tegenwoordig kunnen we prima naar het dorp naast ons voor boodschappen op zondag (middag) 😂

Wij zijn even helemaal niet goed geweest met sparen 😬 hebben de rekening betaald voor onze rolluiken en knikscherm, dure rekening. En we hebben vakantie geboekt, midweekje Zeeland in augustus! Dat is niet goedkoop, maar ik merk aan mezelf dat ik weekje weg ook wel broodnodig heb na dit drukke stressvolle jaar. En Zeeland is gewoon mijn favoriete vakantieplek. Na de vakantie maar weer echt aan het sparen! 

Winterkoud schreef op 22-07-2021 om 22:29:

En we hebben vakantie geboekt, midweekje Zeeland in augustus! Dat is niet goedkoop, maar ik merk aan mezelf dat ik weekje weg ook wel broodnodig heb na dit drukke stressvolle jaar. En Zeeland is gewoon mijn favoriete vakantieplek. Na de vakantie maar weer echt aan het sparen!

Zeeland is heerlijk! 

Hier wordt het denk ik een slechte bespaar maand. 

Net de tandarts rekening betaald. Hoewel deze mij nog mee viel is het toch weer €77. Ik heb dit jaar al meerdere rekeningen van de tandarts gehad en hoop dat het hier bij blijft.

Gisteravond is het slot van de voordeur kapot gegaan. Wij hebben overal in huis de zelfde sloten zodat we 1 sleutel nodig zijn.. We hebben er nu voor gekozen om alleen de sloten op de voordeur en achterdeur te vervangen. Scheelt toch weer in de kosten. 

Wij zijn aan het kijken of we toch nog een paar dagen er even tussen uit kunnen. Zitten nogal in een heftige periode en een andere omgeving zou wel fijn. 

Woensdag kunnen we onze 2e auto(tje) ophalen. Wil volgende week even een nieuw overzicht gaan maken van de vaste lasten. Dan zijn alle nieuwe kosten ook bekend. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.