Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Dit jaar heb ik veel zomerkleding aangeschaft. Dat was ook echt nodig, door een operatie is mijn figuur zo veranderd dat veel van wat ik had echt niet meer lekker zat/goed stond. Bovendien had ik vanwege de combi lockdown-ziekenhuisgedoe-nieuwe lockdown vorig jaar ook vrijwel niets gekocht. ( op een paar joggingbroeken na...) Dus wat er dit voorjaar nog in mijn kast hing was echt een droevig beetje. Ik had letterlijk nog 1 zomerbroek, 1 top en een jurkje...
Maar die schade heb ik intussen ruimschoots ingehaald, ik kan het er weer prima mee doen. 
Ik wil dan ook nu echt even niets meer kopen qua kleding, in elk geval niet meer tot de winterkleding in de winkels hangt. Kan ik daar ook een potje voor maken, want daar ga ik precies hetzelfde probleem tegenkomen. 
Is hier eigenlijk al een topic over een x-periode geen kleding kopen?

Welkom nieuwe schrijfsters! 
Kitchenwitch, ik heb datgeen kleding kopen topic hier nog niet gespot, dus open er 1 zou ik zeggen  ik kom wel mee lezen, niet schrijven want ik vind kleding kopen veel te leuk 

hier gaat het deze maand goed qua minder uitgeven! Voor het eerst geen grote kosten qua huis of auto of dergelijke, dus het ziet ernaar uit dat we deze maand een overschot naar de spaar kunnen hevelen! 

Hobbelster schreef op 22-07-2021 om 10:30:

Welkom nieuwe schrijfsters!
Kitchenwitch, ik heb datgeen kleding kopen topic hier nog niet gespot, dus open er 1 zou ik zeggen ik kom wel mee lezen, niet schrijven want ik vind kleding kopen veel te leuk

hier gaat het deze maand goed qua minder uitgeven! Voor het eerst geen grote kosten qua huis of auto of dergelijke, dus het ziet ernaar uit dat we deze maand een overschot naar de spaar kunnen hevelen!

Dat ga ik dan maar doen. Ik wilde niemand voor de voeten lopen, maar ik weet ook echt niet meer wie het oorspronkelijke topic op Viva geopend had.

_melon

_melon

22-07-2021 om 10:48 Topicstarter

kitchenwitch schreef op 22-07-2021 om 10:47:

[..]

Dat ga ik dan maar doen. Ik wilde niemand voor de voeten lopen, maar ik weet ook echt niet meer wie het oorspronkelijke topic op Viva geopend had.

Gewoon doen. Het is hier geen VIVA he? 

Bailey26 schreef op 22-07-2021 om 09:05:

Is er nog plek om mee te schrijven?
Hier gaat financieel gezien het een en ander veranderen.
Mijn verlof zit er bijna op en ik ga 4 uur per week ouderschapsverlof opnemen. Ik krijg dit wel het eerste jaar voor 25% vergoed.
Man gaat 8 uur per week opnemen en dit wordt niet vergoed.

Minder inkomen dus maar wij krijgen ook meer kosten. Natuurlijk de luiers e.d. Maar ook andere kosten.
Zoontje gaat straks 1 (lange) dag naar het kdv.
Ook hebben wij een 2e (kleine) auto aangeschaft.

Het zou fijn zijn om de touwtjes weer wat aan te trekken en wat beter op te letten.
Er wordt nu al elke maand gespaard maar er verdwijnt nog genoeg naar onzin dingen.
Het zou mooi zijn als het spaarbedrag niet hoeft te minderen.

Hoi Bailey! 

Herkenbaar deze fase van wat jaartjes terug. Echt even opnieuw weer bekijken wat er binnenkomt en uitgaat. Gelukkig kregen wij altijd aardig hoge vergoeding terug voor kdv en BSO dus daar liepen wij niet op leeg, maar is wel vaste last erbij elke maand. En een baby kost nog niet zo heel veel geld vond ik 😁 luiers goed opletten op aanbiedingen en in mijn tijd waren Aldi en Kruidvat prima luiers. Later werden de Aldi luiers wel echt mindere kwaliteit en weet niet of ze er nog zijn.

kitchenwitch schreef op 22-07-2021 om 10:47:

[..]

Dat ga ik dan maar doen. Ik wilde niemand voor de voeten lopen, maar ik weet ook echt niet meer wie het oorspronkelijke topic op Viva geopend had.

Ja gewoon doen toch! 

En heel logisch dat je nu je kledingkast opnieuw moet vullen als niks meer past. Ook positief neem ik aan 😉 dat alles te groot is geworden?

Winterkoud schreef op 22-07-2021 om 11:25:

[..]

Hoi Bailey!

Herkenbaar deze fase van wat jaartjes terug. Echt even opnieuw weer bekijken wat er binnenkomt en uitgaat. Gelukkig kregen wij altijd aardig hoge vergoeding terug voor kdv en BSO dus daar liepen wij niet op leeg, maar is wel vaste last erbij elke maand. En een baby kost nog niet zo heel veel geld vond ik 😁 luiers goed opletten op aanbiedingen en in mijn tijd waren Aldi en Kruidvat prima luiers. Later werden de Aldi luiers wel echt mindere kwaliteit en weet niet of ze er nog zijn.

Kruidvat luiers zijn nu nog steeds prima, vind ik. Wij zweren erbij  . Vind ze veel prettiger dan de luiers van de dure merken.

Eventuele flesvoeding kun je ook prima een huismerk van kopen, kan wel tot 50% per pot schelen.

Dekentje10 schreef op 22-07-2021 om 11:35:

[..]

Kruidvat luiers zijn nu nog steeds prima, vind ik. Wij zweren erbij . Vind ze veel prettiger dan de luiers van de dure merken.

Eventuele flesvoeding kun je ook prima een huismerk van kopen, kan wel tot 50% per pot schelen.


Jaa, helemaal mee eens! Wij hebben Kruidvat en pampers gebruikt, maar pampers lekte veel vaker door. Nu dus nooit meer

Winterkoud schreef op 22-07-2021 om 11:28:

[..]

Ja gewoon doen toch!

En heel logisch dat je nu je kledingkast opnieuw moet vullen als niks meer past. Ook positief neem ik aan 😉 dat alles te groot is geworden?

Intussen gedaan. Het was niet echt een kwestie van te groot of te klein, maar mijn verhoudingen zijn wat veranderd. Mijn toch al niet zo prominente taille is nu echt weg en vanwege gevoelige littekens kan ik geen stugge stoffen of strakke broekbanden meer velen.. Ik was altijd nogal een spijkerbroeken type, maar die zitten echt niet meer lekker. En ik ben acuut in de overgang beland, met alle gevolgen van dien...

_melon

_melon

22-07-2021 om 12:23 Topicstarter

Kruidvat luiers hier recept voor doorlekken helaas. En de droog en vertrouwd zijn inmiddels helemaal verleden tijd, dus wij zijn overgestapt op Etos. En die zijn nog goedkoper ook omdat ze altijd in de aanbieding zijn. De ene aanbieding beter als de andere natuurlijk.
Al is Pampers in de aanbieding ook goedkoper dan Kruidvat.

Vandaag vrij dus ik kon eindelijk weer eens naar de markt. Mijn jongens zijn gek op watermeloen, op de markt kost zo'n mega exemplaar €1,50! Dat doet de supermarkt ze niet na

_melon

_melon

22-07-2021 om 12:57 Topicstarter

Onze markt ook niet. 

_melon schreef op 22-07-2021 om 12:57:

Onze markt ook niet.

Dan heb ik geluk gehad deze keer. Maar, bij de Lidl loop ik ook weleens tegen watermeloenen aan, voor €2,50 of zo, zo groot dat je ze amper kunt dragen.

Over luiers: voordat ik bestel (of ga kopen, maar liever bestellen want ik vind het een gesjouw met die dingen) check ik altijd luieraanbiedingen.net
Daar zie je waar ze in de aanbieding zijn en wat de prijs per luier dan is.

Overigens hebben we heel lang Kruidvat gebruikt, maar sinds die vernieuwd zijn, vind ik ze niet meer fijn. Toen hadden we lang de Beregoed luierbroekjes van AH. Nu alweer een hele tijd Pampers premium protection pants. Bij alle andere (ook luiers, en ook de andere broekjes, van pampers of AH merk) rook ik in de ochtend urine maar met deze niet, en er zit wel degelijk flink wat in ook. Dat we allemaal zulke andere ervaring hebben geeft al aan dat het gewoon best persoonlijk is wat goed werkt en fijn is voor je kind lekker uitproberen dus en datgene in de aanbieding inslaan wat het fijnst werkt.

@Kitchenwitch, wat vervelend die littekens, ik heb dat ook na mijn keizersnede, ik verdraag helemaal niks meer aan mijn buik. Ik heb dus ook heel wat kleding en al mijn onderbroeken moeten vervangen. Inmiddels weet ik wat wel en niet lukt, maar het blijft soms irritant dat je niet meer gewoon een spijkerbroek aan kunt. Ik heb er nog 1 die ik heel af en toe draag, maar dan moet ik zeker weten dat ik me na een paar uur kan omkleden. Ik draag eigenlijk vrijwel altijd loungebroeken en yoga broeken, en buitenshuis jurkjes of wat nettere broeken met elastieken taille. Het is niet anders, maar wat heb ik gevloekt toen niks meer kon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.