Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Familie heeft voor boodschappengeld gezorgd. Dankbaar.

Fijn, Trail. 

Ik lees en schrijf graag mee.
Op Viva was dit een van de topics die ik echt volgde. Hierdoor o.a. de kosten van de boodschappen flink naar beneden gekregen.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

19-07-2021 om 00:12

kitchenwitch schreef op 17-07-2021 om 12:19:

Twee spaarrekeningen hier, eentje voor alles in het algemeen en een aparte voor de hond. Of eigenlijk voor eventuele dierenarts kosten. Ik heb een tijdlang een verzekering voor hem gehad, maar de premie werd zo hoog en tegelijkertijd werd de dekking zo uitgekleed dat ik die maar opgezegd heb. Het had gewoon geen nut meer zo. Het geld van de premie ( en een beetje extra ) heb ik sindsdien op die spaarrekening gestort, en daar staat inmiddels genoeg op om behoorlijk wat ellende op te kunnen vangen. Al hoop ik dat het nooit nodig zal zijn...

Herkenbaar die verzekering voor huisdieren. Hier uiteindelijk ook maar van de spaar de operatie betaald. 

Trail schreef op 17-07-2021 om 14:59:

Mijn geld is op. Ik heb nog een ruime euro en krijg over 10 dagen pas salaris. Dit is een goed topic voor mij denk ik....

Sinds afgelopen najaar mijn relatie uit ging moest ik helaas gaan huren boven budget. Tot nu toe kwam ik wel aardig de maanden door.
Behalve deze blijkbaar....
Dus aftellen maar !!

Misschien een  open deur maar kijk ook eens op gratis weg geef groepen in je omgeving, kledingruilen, gratis openbare boekenkastje etc... Wat je hierop bespaart kan je weer aan andere zaken besteden of sparen voor noodgevallen. 



Femke09 schreef op 18-07-2021 om 17:38:

ik heb zes flinke porties vlees in kunnen vriezen
Ben nu een worstje aan het braden om de spaghetti van eergisteren mee te recyclen

Kijk dat zijn mooie voordeeltjes!

Wij zouden laatst een BBQ hebben van mijn werk, maar door die hebben ze op het laatste moment (quarantaine voor hele boel kinderen.. mijne gelukkig niet 😅) en toen kreeg ik dag erna ook heel pakket vlees en salades. Want ja dat was al wel ingekocht. Is allemaal op beetje salades na opgegaan. 

Veldbloemen schreef op 18-07-2021 om 20:35:

Nu ik steeds aan het opruimen ben en veel kleding weg doe merk ik dat ik amper nog wat koop. Alleen nog het hoognodige. Door het weggooien vergaat me de zin in kopen.
Dat is toch eigenlijk een hele goede manier van geld besparen!

Je hebt nog steeds genoeg kleding 😁? Zelf heb ik als insteek sinds paar jaar, alleen iets vervangen wat weggaat (slijtage of te groot/klein) en ik heb geen grote kledingkastdeel meer, en alles moet in de kast passen. Ik moet zeggen gaat me best goed af, maar soms dan heb ik van die momenten dat ik toch leuke dingen zie/even kledingzaken inloopt 😉

Trail schreef op 18-07-2021 om 22:38:

Familie heeft voor boodschappengeld gezorgd. Dankbaar.

Dat is fijn!

Vandaag wat extra (ruim 100 euro) naar de spaarrekening over kunnen maken vanwege twee marktplaats-verkopen. Binnenkort ook een stapel boeken wegdoen via boekenbalie, ben nog niet alle kasten door maar zit nu op ruim 90 euro, dus dat is ook fijn.

Verder heb ik even uitgerekend hoeveel geld we nog nodig hebben voor onze reis volgend jaar als we de buffer niet aan zouden hoeven te breken: gemiddeld €2400 per maand sparen. We speelden ongeveer quitte sinds ik minder ben gaan werken, dus dat gaat natuurlijk nóóit gebeuren, maar een mooie motivatie om alles weer wat beter uit te zoeken is het wel!

Volgende maand wordt een dure maand, omdat ik dan voor het nieuwe studiejaar een hoop extra studiekosten moet maken, maar hopelijk lukt het om toch weer iets over te houden

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

20-07-2021 om 21:08

Loes23 schreef op 20-07-2021 om 20:58:

Vandaag wat extra (ruim 100 euro) naar de spaarrekening over kunnen maken vanwege twee marktplaats-verkopen. Binnenkort ook een stapel boeken wegdoen via boekenbalie, ben nog niet alle kasten door maar zit nu op ruim 90 euro, dus dat is ook fijn.

Verder heb ik even uitgerekend hoeveel geld we nog nodig hebben voor onze reis volgend jaar als we de buffer niet aan zouden hoeven te breken: gemiddeld €2400 per maand sparen. We speelden ongeveer quitte sinds ik minder ben gaan werken, dus dat gaat natuurlijk nóóit gebeuren, maar een mooie motivatie om alles weer wat beter uit te zoeken is het wel!

Volgende maand wordt een dure maand, omdat ik dan voor het nieuwe studiejaar een hoop extra studiekosten moet maken, maar hopelijk lukt het om toch weer iets over te houden

Klinkt heel positief!! 

Loes23 schreef op 20-07-2021 om 20:58:

Vandaag wat extra (ruim 100 euro) naar de spaarrekening over kunnen maken vanwege twee marktplaats-verkopen. Binnenkort ook een stapel boeken wegdoen via boekenbalie, ben nog niet alle kasten door maar zit nu op ruim 90 euro, dus dat is ook fijn.

Verder heb ik even uitgerekend hoeveel geld we nog nodig hebben voor onze reis volgend jaar als we de buffer niet aan zouden hoeven te breken: gemiddeld €2400 per maand sparen. 

Alle kleine beetjes helpen toch. Alle meevallers worden hier meteen op de spaarrekening gezet, anders is het zo op


.Winterkoud schreef op 19-07-2021 om 22:49:

[..]

Je hebt nog steeds genoeg kleding 😁? Zelf heb ik als insteek sinds paar jaar, alleen iets vervangen wat weggaat (slijtage of te groot/klein) en ik heb geen grote kledingkastdeel meer, en alles moet in de kast passen. Ik moet zeggen gaat me best goed af, maar soms dan heb ik van die momenten dat ik toch leuke dingen zie/even kledingzaken inloopt 😉

Zelf maak ik een mentaal lijstje van kleding die ik nog echt nodig heb of wil de komende tijd, zoals een goede winterjas en probeer me daar aan te houden. 

Ik hou ook al jarenlang alle uitgaven bij van kleding. Dat is ieder jaar minder geworden. Tegenwoordig zo'n 300 euro per jaar. Zeker sinds Marie Kondo ben ik een stuk kritischer geworden. En idd. 1 kast en daar moet alles in passen. 

Vandaag als een malle geld uitgegeven  Maar, wél bewust. Kwaliteitrugzak in de kleur die oudste per se wilde hebben met 40% korting want een ouder model. Voor erbij nog een rugzak bij de Action gescoord evenals wat schoolspullen (dat kan echt niet voor die prijs hoor, zo goedkoop). 

Dingen om de kamer van jongste aan te kleden (een verrassing), en precies die fotolijstjes waren met 50% korting (mazzel). 

Lekker geluncht met oudste, nou ja, ze dacht dat ze niks van de kaart lustte dus koos ze alleen een kleine cola en een kinderijsje. Is lunchen nodig? Nee. Perfecte aanvulling op de exclusieve vakantiedag met oudste (making memories)? Ja. En thuis extra veel pasta voor haar gekookt, om de lunch te compenseren  (mevrouw was in de wolken).

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

20-07-2021 om 21:48

Hier een Apk vandaag van 1317 euro en vd week een tandarts rekening van 900 euro. 

Nose schreef op 20-07-2021 om 21:48:

Hier een Apk vandaag van 1317 euro en vd week een tandarts rekening van 900 euro.

Oei, da's minder. Maar eerst van het jaar geen auto reparaties meer dan, hoop ik

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

20-07-2021 om 21:53

Femke09 schreef op 20-07-2021 om 21:49:

[..]

Oei, da's minder. Maar eerst van het jaar geen auto reparaties meer dan, hoop ik

Pfff ik hoop het ook!! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.