Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


_melon schreef op 17-07-2021 om 12:01:

[..]

Ja haha. Hij kon ineens niet meer inloggen in de app van onze gezamenlijke, toen moest de app een update en kreeg hij een error en wassie er klaar mee haha. Nouja kan hij ook niet zien hoe vaak we een ijsje halen.

🤣

Twee spaarrekeningen hier, eentje voor alles in het algemeen en een aparte voor de hond. Of eigenlijk voor eventuele dierenarts kosten. Ik heb een tijdlang een verzekering voor hem gehad, maar de premie werd zo hoog en tegelijkertijd werd de dekking zo uitgekleed dat ik die maar opgezegd heb. Het had gewoon geen nut meer zo. Het geld van de premie ( en een beetje extra ) heb ik sindsdien op die spaarrekening gestort, en daar staat inmiddels genoeg op om behoorlijk wat ellende op te kunnen vangen. Al hoop ik dat het nooit nodig zal zijn...

_melon schreef op 17-07-2021 om 12:01:

[..]

Ja haha. Hij kon ineens niet meer inloggen in de app van onze gezamenlijke, toen moest de app een update en kreeg hij een error en wassie er klaar mee haha. Nouja kan hij ook niet zien hoe vaak we een ijsje halen.

Hahaha!

Mijn man laat de overzichten enzo ook aan mij over. Alleen zijn eigen rekening houdt hij in de gaten.

Wij hebben een gezamenlijke rekeningen en spaarrekening. En verder gewoon eigen rekening waar loon op gestort wordt en eigen leuke dingen van gedaan worden. Niet dat dat nou heel strak geregeld is verder. Maar is zo gegroeid en deze methode bevalt prima. 

En als er bv een rekening betaald moet worden zoals WOZ belasting, kan het zo zijn dat 1 van ons dit van eigen rekening betaald. Net waar het meest opstaat.

Wij hebben ook geen potjes in die zin verder. 


SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

17-07-2021 om 14:51

_melon schreef op 17-07-2021 om 12:01:

[..]. Nouja kan hij ook niet zien hoe vaak we een ijsje halen.

Mijn geld is op. Ik heb nog een ruime euro en krijg over 10 dagen pas salaris. Dit is een goed topic voor mij denk ik.... 

Sinds afgelopen najaar mijn relatie uit ging moest ik helaas gaan huren boven budget. Tot nu toe kwam ik wel aardig de maanden door.
Behalve deze blijkbaar....
Dus aftellen maar !!

Trail schreef op 17-07-2021 om 14:59:

Mijn geld is op. Ik heb nog een ruime euro en krijg over 10 dagen pas salaris. Dit is een goed topic voor mij denk ik....

Sinds afgelopen najaar mijn relatie uit ging moest ik helaas gaan huren boven budget. Tot nu toe kwam ik wel aardig de maanden door.
Behalve deze blijkbaar....
Dus aftellen maar !!

Wat vervelend! Heb je nog genoeg eten in huis?

Trail schreef op 17-07-2021 om 14:59:

Mijn geld is op. Ik heb nog een ruime euro en krijg over 10 dagen pas salaris. Dit is een goed topic voor mij denk ik....

Sinds afgelopen najaar mijn relatie uit ging moest ik helaas gaan huren boven budget. Tot nu toe kwam ik wel aardig de maanden door.
Behalve deze blijkbaar....
Dus aftellen maar !!

Dat is heel krap ja..ga je dat met eten inderdaad wel redden? 

kitchenwitch schreef op 17-07-2021 om 12:19:

Twee spaarrekeningen hier, eentje voor alles in het algemeen en een aparte voor de hond. Of eigenlijk voor eventuele dierenarts kosten. Ik heb een tijdlang een verzekering voor hem gehad, maar de premie werd zo hoog en tegelijkertijd werd de dekking zo uitgekleed dat ik die maar opgezegd heb. Het had gewoon geen nut meer zo. Het geld van de premie ( en een beetje extra ) heb ik sindsdien op die spaarrekening gestort, en daar staat inmiddels genoeg op om behoorlijk wat ellende op te kunnen vangen. Al hoop ik dat het nooit nodig zal zijn...

Dat snap ik wel dat je liever apart spaart voor dierenartskosten. Die kunnen ook behoorlijk oplopen en verzekeren is ook duur.

Wij hebben alleen maar 2 cavia's, daar valt het snel mee met kosten dierenarts. Duurste was meestal als ze een verlossend spuitje moesten..

Ik was van plan deze week heel strak op boodschappen te zijn, maar was even vergeten dat er een kind is dit weekend dus dat ging hem niet worden 😁 en trakteren op school. 
Dus volgende week nieuwe poging. 

Wel heb ik het voor elkaar gekregen om 1e te worden in de voetbalpoule van mijn werk en daar had ik best lekker winst percentage van, dus dat kan ik weer wegstrepen tegen verjaardagskosten/kado. 

Nose schreef op 16-07-2021 om 16:39:

[..]

Terug naar Zalando?

Ja pre owned inderdaad.

Nog nooit eerder gedaan maar nu dus uitgeprobeerd!

Skippyball schreef op 18-07-2021 om 10:44:

[..]

Ja pre owned inderdaad.

Nog nooit eerder gedaan maar nu dus uitgeprobeerd!

Vinted is ook fijn als je echt nog mooie kleding hebt.

Ik kan heel goed zuinig zijn maar soms heb ik wat meer uitgaven dan verwacht die maand,dan haal ik het van de spaar maar dan moet ik van mij zelf altijd twintig procent meer terug zetten op de spaar. Dat voorkomt bij mij dat ik het gebruik voor dingen die ik niet nodig heb, ik denk dus altijd goed na of ik het nodig heb of alleen wil. En soms wil ik iets heel graag dan heb ik het er voor over.

ik heb zes flinke porties vlees in kunnen vriezen   
Ben nu een worstje aan het braden om de spaghetti van eergisteren mee te recyclen 

Nu ik steeds aan het opruimen ben en veel kleding weg doe merk ik dat ik amper nog wat koop. Alleen nog het hoognodige. Door het weggooien vergaat me de zin in kopen. 
Dat is toch eigenlijk een hele goede manier van geld besparen!

Dat is het zeker ja, goed bezig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.