Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Idris schreef iets over een abonnement op de NS van 5 euro per maand. (Ik kan ineens niet meer quoten, dan zegt het forum "je mag pas linkjes in berichten plaatsen als je minimaal 10 berichten hebt geplaatst". Irritant.)

De NS heeft tegenwoordig NS Flex abonnementen. Hier maak ik dankbaar gebruik van. Vroeger had ik een voordeelurenabonnement voor 50/60 euro per jaar. Nu heb je dalvoordeel voor 5 euro per maand. Maar die kun je dus maandelijks aan en uit zetten. Dat scheelt dus in de maanden dat je er geen gebruik van maakt. Ze hebben een standaard abonnement van 0 euro (dat is dus gewoon NS Flex zelf, reizen op rekening).

Ik neem bij de NS nog wel eens een Weekend Vrij abonnement. Als je die op een vrijdag/zaterdag laat in gaan, dan kun je 5 weekenden reizen voor 31 euro. Daarna zet je hem weer uit (zet wel een agenda item in je telefoon, want je kunt hem pas uitzetten op de dag dat het abonnement verloopt en voor elke dag extra betaal je weer extra abonnementskosten).

Vroeger was het zo dat je na het uitzetten van je abonnement een maand moest wachten om weer een ander abonnement te kiezen. Maar het lijkt er op dat dit niet meer zo is (iemand ervaring mee?). Om die reden heb ik 2 persoonlijke OV-chipkaarten, zodat ik makkelijk kan wisselen van abonnementsvorm.

Nou ik doe weer mee  

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

15-07-2021 om 08:51

Buitenmens schreef op 14-07-2021 om 22:37:

Toen ging ik de stad in en dacht ik: na deze besparing heb ik wel een lekker broodje verdiend. Dus ergens een broodje gehaald, eigenlijk iets te duur. En vervolgens... werd ik aangevallen door een meeuw die mijn broodje heeft gejat! Karma

 

Wel een goede MP-aankoop! 

_melon

_melon

15-07-2021 om 08:53 Topicstarter

Carmax schreef op 14-07-2021 om 21:42:

Haha sorry per jaar uiteraard. Maar dan nog een lekkere besparing voor verzekeringen die je niet gebruikt.

Goed bezig inderdaad!!

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

15-07-2021 om 08:54

Carmax schreef op 14-07-2021 om 21:42:

Haha sorry per jaar uiteraard. Maar dan nog een lekkere besparing voor verzekeringen die je niet gebruikt.

Haha, dan klinkt het logischer! En inderdaad, dat zijn van die besparingen die heel gemakkelijk te doen zijn. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

15-07-2021 om 08:56

Ik heb hetzelfde abonnement, Eendje. Ik reis elke maand wel een keer met het OV, waardoor het voor mij niet de moeite waardis om hem af te zeggen, weer aan te zetten enz. 

_melon

_melon

15-07-2021 om 08:58 Topicstarter

Buitenmens schreef op 14-07-2021 om 22:37:

Ik heb vandaag een noodzakelijke aankoop voor (iets meer dan, maar toch) 1/10e van de prijs op Marktplaats gevonden! 15 euro in plaats van 130. Heb het inmiddels opgehaald en alles is in orde, echt geluk gehad.

Toen ging ik de stad in en dacht ik: na deze besparing heb ik wel een lekker broodje verdiend. Dus ergens een broodje gehaald, eigenlijk iets te duur. En vervolgens... werd ik aangevallen door een meeuw die mijn broodje heeft gejat! Karma

Hahahah heb hier iets te hard om gelachen. Goede aankoop, maar zonde van je broodje.

Heb gisteren een e-reader besteld. Mijn opa en oma zijn vorig jaar overleden en van de erfenis mocht ik van mezelf leuke dingen doen/kopen. We hebben een elektrische bakfiets gekocht en nu dus een e-reader als cadeautje voor mezelf. 


_melon schreef op 15-07-2021 om 08:58:

[..]

Hahahah heb hier iets te hard om gelachen. Goede aankoop, maar zonde van je broodje.

Heb gisteren een e-reader besteld. Mijn opa en oma zijn vorig jaar overleden en van de erfenis mocht ik van mezelf leuke dingen doen/kopen. We hebben een elektrische bakfiets gekocht en nu dus een e-reader als cadeautje voor mezelf.


Wat een mooie kado's Melon, echt dingen waar je ontzettend veel plezier uit haalt!

Idris schreef op 15-07-2021 om 08:51:

[..]



Wel een goede MP-aankoop!

Idd, klotebeest maar wel een mooi verhaal


Zou die meeuw nou thuiskomen.... ik heb me toch een mooie deal😂

_melon

_melon

15-07-2021 om 19:03 Topicstarter

Knutselkei schreef op 15-07-2021 om 18:35:

Zou die meeuw nou thuiskomen.... ik heb me toch een mooie deal😂

Hahahaha. 

Knutselkei schreef op 15-07-2021 om 18:35:

Zou die meeuw nou thuiskomen.... ik heb me toch een mooie deal😂

Hahahaha 

Buitenmens schreef op 14-07-2021 om 22:37:

Ik heb vandaag een noodzakelijke aankoop voor (iets meer dan, maar toch) 1/10e van de prijs op Marktplaats gevonden! 15 euro in plaats van 130. Heb het inmiddels opgehaald en alles is in orde, echt geluk gehad.

Toen ging ik de stad in en dacht ik: na deze besparing heb ik wel een lekker broodje verdiend. Dus ergens een broodje gehaald, eigenlijk iets te duur. En vervolgens... werd ik aangevallen door een meeuw die mijn broodje heeft gejat! Karma

Neeeeeee! 

Spaargeld: geen idee. Kijken wat de schade gaat worden. Als het water binnen komt dan ga ik de min in ben ik bang

Lemoos schreef op 15-07-2021 om 23:31:

[..]

Neeeeeee!

Spaargeld: geen idee. Kijken wat de schade gaat worden. Als het water binnen komt dan ga ik de min in ben ik bang

Sterkte daar, Lemoos. T is eng en kut. 

Oo getise Lemoos,wat eng! Ik hoop dat t je bespaard blijft.

@Loes23: Voor mij zijn het juist de "potjes"die zorgen dat er áltijd geld is voor dingen die noodzakelijk zijn, maar ook voor vakantie en uitstapjes.terrasjes e.d. Ik wil graag het overzicht houden en niet "per ongeluk" teveel geld aangeven aan bijvoorbeeld kleding en dan later geen geld meer hebben voor een nieuwe bank.
Schuiven tussen de potjes is trouwens altijd mogelijk als ik dat nodig/wenselijk zou vinden. Maar het geeft me houvast/overzicht.
Maar ik snap heel goed dat dit voor iedereen anders werkt hoor!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.