Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


LiefsteFeetje schreef op 14-07-2021 om 13:39:

Internet is een abonnement maar hier net zoiets als licht en stadsverwarming, gewoon nodig om te kunnen wonen/werken en school enz.

Ja dit inderdaad. Daar kun je eigenlijk niet meer buiten.

Bol.com-select hebben we ook nog (toch steeds iets vergeten), maar dat is maar eenmalig 10 euro per jaar.

Herfstappeltaart schreef op 14-07-2021 om 12:54:

Dank je Melon

Hebben jullie abonnementen op wat dan ook?
Bij ons beperkt het zich tot ANWB/Wegenwacht, een knipkaart van de sportschool, FNV, Postcodeloterij, en telefoonabo's.
Kranten en tijdschriften hebben we niet, die kopen we als we er echt zin in hebben los in de wnkel.

Nou wij best wat, wel allemaal bewuste keuzes.

Netflix en Disneyplus delen we met andere, dan hebben we ook nog Videoland, maar geen extra abonnementen bij Ziggo. En volgens mij nog iets van Adobe/YouTube abonnementen en Spotify. Die laatste gebruik ik vooral. 

Postcodeloterijen doen wij niet aan en al dat soort kans loterijen. 

ANWB hebben wij ook, mijn man is automonteur maar zegt ik kan helemaal niks als ik ergens stil kom te staan, jij nog minder dus ANWB buiten de woonplaats is een must.

Sportschool abonnement heb ik, en die heb ik al bij jaar en dag en kom er ook echt 😉

Dan nog de Donald Duck voor de kinderen, worden ook stuk gelezen en regionale krant voor ons zelf. 

Heel lang de FNV gehad maar jaar geleden er uit gegooid. Dus wij zijn niet heel goed voorbeeld ha ha! 

Herfstappeltaart schreef op 14-07-2021 om 13:42:

[..]

Ja dit inderdaad. Daar kun je eigenlijk niet meer buiten.

Bol.com-select hebben we ook nog (toch steeds iets vergeten), maar dat is maar eenmalig 10 euro per jaar.

O die select hebben wij ook ja. Maar die is wel handig. 

_melon schreef op 14-07-2021 om 13:41:

Ja het voelt wat gek om telefoon wel te zeggen en internet niet.

Dit zie ik niet als keuzes maar als vaste lasten ha ha.

O ja de jongens zitten (gaan de jongste) op voetbal, maar dat is een goedkope hobby op jaarbasis! 

_melon schreef op 14-07-2021 om 13:41:

Ja het voelt wat gek om telefoon wel te zeggen en internet niet.

Dat heb je ook gelijk in. Telefoon is net zo onmisbaar als internet.

In ons vorige huis hadden we thermostaat nooit lager dan 18 of 19 graden staan. Was ons verteld dat dat het minst koste om dan inderdaad na de nacht huis weer op te warmen. Was nogal een niet geïsoleerd huis dus koelde snel af.
In ons huis nu word het nooit kouder dan 20 graden, maar moet zeggen we verwarmen enkel met de vloerverwarming en die staat gewoon op vaste temperatuur. Zitten we nooit aan. En enorm geïsoleerd. 

_melon

_melon

14-07-2021 om 14:13 Topicstarter

Winterkoud schreef op 14-07-2021 om 13:46:

[..]

Dit zie ik niet als keuzes maar als vaste lasten ha ha.

O ja de jongens zitten (gaan de jongste) op voetbal, maar dat is een goedkope hobby op jaarbasis!

Ik ook, maar het werd hier al genoemd, vandaar haha.


abonnementen even denken hoor....
Netflix en videoland samen met dochter gedeeld, man en zoon kijken heel veel. 
PCloterij en bankgiroloterij
Bibliotheek had ik al opgezegd,loopt deze maand af, want ik kwam er nooit meer. Ze lopen hier wat achter met aanleveren. Had groot abb van 65 euro om onbeperkt te lezen, maar boeken stonden steeds in de wachtrij zeker in coronatijd..
Koboplus want ik luister heel veel luisterboeken en lees ook veel, mijn moeder leest mee. Wij lezen de krant digitaal van haar.
Minitelefoonabb van 5 euro. Kreeg ik  tijd geleden aanbieding om te verlengen...was mijn nieuwe abb 8 euro whahah. Dus deze gewoon doorlaten lopen.
Geen sport of tijdschriften. Soms via de airmiles in de vakantie even zon tijdschriften abb van 2 maanden of zo.

ik heb best wel wat abonnementen.
Bieb
Videoland
Sportschool (waar ik ook echt 4 keer per week kom)
ANWB
NPO 
En natuurlijk telefoon.

Netflix en Spotify heb ik met m'n vriend. 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

14-07-2021 om 15:19

Knutselkei schreef op 14-07-2021 om 14:18:


Bibliotheek had ik al opgezegd,loopt deze maand af, want ik kwam er nooit meer. Ze lopen hier wat achter met aanleveren. Had groot abb van 65 euro om onbeperkt te lezen, maar boeken stonden steeds in de wachtrij zeker in coronatijd..
Koboplus want ik luister heel veel luisterboeken en lees ook veel, mijn moeder leest mee. Wij lezen de krant digitaal van haar.

Via je biebabonnement heb je toegang tot www.onlinebibliotheek.nl en de app daarvan. Daar kun je heel veel luisterboeken en e-books luisteren/lezen. 

Omdat ik het uitgebreide pakket heb, mag ik 20 boeken lenen per keer, ook digitaal. Heel soms neem ik nog een maand KOBO erbij (in de zomermaanden), maar sinds ze het aantal te lenen boeken naar 20 hebben gebracht, gebruik ik KOBO niet meer. 

Ik heb kobo via bol.com en ik zet er alles op wat ik tegenkom. Nooit iets gemerkt van een beperking  op het aantal? 
De bieb luisterboeken vind ik niet echt mijn smaak. Ik zal eens kijken via mijnmoeders abb of ik dan meer zie. Het downloaden van eboeken  ging via onze bieb toen heel moeizaam, kreeg steeds lege bestanden. Wat was ik in paniek op vakantie toen de helft van mijn boeken t niet bleek te doen. Ik lees veel en heel snel dus had er echt wel wat nodig haha. Dat overkomt me nooit meer. Ik open thuis alle boeken 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

14-07-2021 om 15:30

Knutselkei schreef op 14-07-2021 om 15:28:

Ik heb kobo via bol.com en ik zet er alles op wat ik tegenkom. Nooit iets gemerkt van een beperking op het aantal?
De bieb luisterboeken vind ik niet echt mijn smaak. Ik zal eens kijken via mijnmoeders abb of ik dan meer zie. Het downloaden van eboeken ging via onze bieb toen heel moeizaam, kreeg steeds lege bestanden. Wat was ik in paniek op vakantie toen de helft van mijn boeken t niet bleek te doen. Ik lees veel en heel snel dus had er echt wel wat nodig haha. Dat overkomt me nooit meer. Ik open thuis alle boeken

Ik heb bij kobo wel een keer verbinding moeten maken op vakantie, omdat ik iets van 15 of 20 boeken had gelezen. 

De bieb-app is de laatste 2 jaar enorm verbeterd, sinds de komst van de nieuwe app en website. Op www.onlinebibliotheek.nl kun je zonder abo ook kijken wat er allemaal is.

Ik lees graag mee voor bespaartips 😃

Hier wel wat abonnementen, maar ook al heel veel opgezegd:
- internet / tv
- 2 mobiele telefoons
- Spotify (studententarief)
- verzekering voor onze bakfiets (is strikt genomen geen abonnement, voelt wel een beetje zo). 
- bibliotheek (a 19€ per jaar)
- asr Vitality - maar daar maak ik winst op, dus dat mag 😁

Skippyball schreef op 14-07-2021 om 18:39:

Ik lees graag mee voor bespaartips 😃

Waar zal ik eens beginnen.......

Maak een jaarbegroting

Maak vervolgens een maandbegroting

Maak "potjes" voor alle verschillende uitgaven

Budgetteren, budgetteren, budgetteren 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.