Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Dank je Melon 

Hebben jullie abonnementen op wat dan ook?
Bij ons beperkt het zich tot ANWB/Wegenwacht,  een knipkaart van de sportschool, FNV, Postcodeloterij, en telefoonabo's.
Kranten en tijdschriften hebben we niet, die kopen we als we er echt zin in hebben los in de wnkel.

Herfstappeltaart schreef op 14-07-2021 om 12:54:

Dank je Melon

Hebben jullie abonnementen op wat dan ook?
Bij ons beperkt het zich tot ANWB/Wegenwacht, een knipkaart van de sportschool, FNV, Postcodeloterij, en telefoonabo's.
Kranten en tijdschriften hebben we niet, die kopen we als we er echt zin in hebben los in de wnkel.

Alleen ANWB, telefoon, en Spotify.

Ik heb Netflix, Videoland en de sportschool opgezegd. Bij elkaar was dat een flinke maandelijkse kostenpost.

Netflix ga ik wel missen trouwens...

Anwb en dingen als telefabbo's natuurlijk. En Netflix en NL kijkt. Maar we hebben dan weer alleen internet met een zeer beperkt tv aanbod, van mij mag tv weg maar dan betalen we hetzelfde. Maar verder niet. Geen bladen of loterijen of andere muziek of streamingdiensten, geen bakken schoonmaken of andere onderhoudabbo's.


 Ik overweeg wel een online abbo voor de kinderen te nemen voor hun switch ( pas 2e hands verkocht en de al 2ehands wii ook nog voor best wat geld verkocht, echt fijn was dat) deze vakantie om online met iedereen te spelen en dan daarna weer uit te zetten.

Oja Netflix, die vergat ik nog. Daar betalen we maar de helft voor want gedeeld met iemand.

Postcodeloterij sta ik ook steeds minder achter. Kijken of ik man kan overtuigen om dat op te zeggen.

Herfstappeltaart schreef op 14-07-2021 om 12:54:

Dank je Melon

Hebben jullie abonnementen op wat dan ook?
Bij ons beperkt het zich tot ANWB/Wegenwacht, een knipkaart van de sportschool, FNV, Postcodeloterij, en telefoonabo's.
Kranten en tijdschriften hebben we niet, die kopen we als we er echt zin in hebben los in de wnkel.


Wij hebben best wat abonnementen..
even denken, ANWB idd, PC loterij, telefoons, spotify, netflix, krant (regionaal), krant (landelijk) (beiden alleen digitaal trouwens), De Correspondent. Dan heb ik zelf nog een abo op tijdschrift.nl en ben ik lid van een sportvereniging en een netwerkvereniging. Ik heb een abo op een dierentuin en ook voor kind. Man niet, we gaan meestal met 2 (nu al bijna een jaar niet geweest). Ben geen lid van een vakbond, wel van een personeelsvereniging.

Kan dat ik iets vergeet maar ik denk dat dit het zo'n beetje is wel. Al met al denk ik toch aardig wat, en ook aardig wat kosten. Op dierentuin na gebruik ik ze wel allemaal denk ik, dus ga niks opzeggen. En dierentuin ga ik naartoe zodra ik daar fit genoeg voor ben, hopelijk over een maand of 2.

Wij hebben nu de FNV opgezegd omdat man met vervroegd pensioen gaat met ingang van 2022. We zijn jarenlang trouw lid geweest dus nu mag de volgende generatie.
Is ook nog zo'n 17,50 per maand.
Wel een opzegtermijn van 3 mnd. Vind ik lang.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

14-07-2021 om 13:11

Wij hebben een gescheiden rekeningen. 

Mijn kosten jaarlijks:
* hobby-tijdschrift (heb ik opgezegd, maar loopt nog tot december, was 50.00)
* fietsverzekering (150)
* zwemtrainingsprogramma (35.00)
* bibliotheek (60)

Abonnementen/kosten per maand: 
* vakbond (ong 17.50)
* staatsloterij (15,00)
* zwembad (ong 35,00)
* sport-app (5.00)
* hobby/vereniging (20,00)
* telefoon (35,00)
* NS (5.00)
* NPO (2.95) (man heeft Disney+ en Canal Digital)

Ow, ja de bieb. Ik had een normaal middenmoot jaarabbonnement. Ik leen alleen zelf alleen nog dingen in de vakantie. Kinderen hebben eigen abonnement dus ik heb begin van het jaar mijn abonnement laten omzetten naar de kleinste vorm. 15 items/ boeken per jaar voor minder dan de helft van oude abonnement.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

14-07-2021 om 13:15

Ik werk wel met budgetten/potjes. Die spaarpotjes gooi ik in december vol, zodat ik in het nieuwe jaar alle aankopen uit betreffende categorie er van kan betalen. 

Ik heb een potje voor: 
* auto 
* hobby
* sport 
* kleding

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

14-07-2021 om 13:17

LiefsteFeetje schreef op 14-07-2021 om 13:15:

Ow, ja de bieb. Ik had een normaal middenmoot jaarabbonnement. Ik leen alleen zelf alleen nog dingen in de vakantie. Kinderen hebben eigen abonnement dus ik heb begin van het jaar mijn abonnement laten omzetten naar de kleinste vorm. 15 items/ boeken per jaar voor minder dan de helft van oude abonnement.

Ik heb hem naar de grootste omgezet. Ik lees vooral digitaal, mijn man neemt op mijn pas fysieke boeken mee uit de bieb. En ik haal tijdschriften uit de bieb. Bij het duurste abonnement heb je geen telaatboetes en ik ben nog wel eens te laat met verlengen of terugbrengen. Voor dochter heb ik ook een abo zodat ze gratis kan reserveren, 3x kan verlengen en geen telaatboetes heeft. 

Idris schreef op 14-07-2021 om 13:17:

[..]

Ik heb hem naar de grootste omgezet. Ik lees vooral digitaal, mijn man neemt op mijn pas fysieke boeken mee uit de bieb. En ik haal tijdschriften uit de bieb. Bij het duurste abonnement heb je geen telaatboetes en ik ben nog wel eens te laat met verlengen of terugbrengen. Voor dochter heb ik ook een abo zodat ze gratis kan reserveren, 3x kan verlengen en geen telaatboetes heeft.

Dat hebben kinderen hier sowieso al een jaar of 2, geen te laatboetes en gratis reserveren. Dat scheelt echt.

Daarvoor had ik ook een familieabonnement inderdaad want dan koste dat niets...maar nu dus niet meer nodig.

Idris schreef op 14-07-2021 om 13:15:

Ik werk wel met budgetten/potjes. Die spaarpotjes gooi ik in december vol, zodat ik in het nieuwe jaar alle aankopen uit betreffende categorie er van kan betalen.

Ik heb een potje voor:
* auto
* hobby
* sport
* kleding

Ik werk ook met budgetten.

- boodschappen

- uiterlijke verzorging (kleding, kapper, schoenmaker e.d.)

- vakantie en vrije tijd

- benzine en OV

- cadeautjes

- inboedel huis en tuin

- medische kosten die niet vergoed worden/brillen

Hier reserveer ik elke maand vaste bedragjes op en zo is er altijd geld voor allerlei dingen.

Verder sparen we nog voor de volgende auto en voor na het pensioen.


_melon

_melon

14-07-2021 om 13:38 Topicstarter

Wij hebben 
Bibliotheek
Netflix (gedeeld met broer)
Videoland (gedeeld met vriendin)
Amazon Prime
Discovery+

We hebben geen televisie abonnement

Beide een SimOnly telefoon abonnement en ik heb nog Bol.com Select.
En internet natuurlijk 

Internet is een abonnement maar hier net zoiets als de telefoon ( geen vaste aanslsuiting) en dingen als licht en stadsverwarming, gewoon nodig om te kunnen wonen/werken en school enz.

Ik heb wel een week mot gehad over een abonnement die ik wilde bij Ziggo een paar maanden geleden. Ik wilde 150mbit en laagste tv ( zit er bij, van mij hoefte te niet) ik had een ander, ook al niet zeer uitgebreid abonnement, maar scheelde toch 15 euro per maand. En eerste paar maanden nog meer ivm korting.


Abonnement staat niet tussen de normale abovormen maar had een linkje via tweakers gezien en ze adverteerden er ook mee op sommige plekken. Totdat je het aanklikte of ging zoeken, dan kon je er niet bij. Ook online kon ik mijn abovorm niet omzetten in de gewenste abo.


Ik heb 2 dagdelen aan te telefoon gehangen en meest rare excuses kwamen voorbij. Ik kon niet downgraden, uhu nou wel, je mag dat geeneens weigeren na een jaarabo. En ik was al 20 jaar klant ofzo. Het kwam doordat ik geen kastje had maar een CI-Plusmodule. Nou voor dat abonnement heb ik dat kastje dus geheel niet nodig, ken je eigen producten, het staat er zelfs bij. Enz. na de 2e keer eindelijk iemand die het wel goed geregeld had.


Zit nu alleen te wachten op de beloofte zenderpakket voor een half jaar omdat ik echt als stront behandeld werd meerdere keren en zelf opgehangen, terwijl ik gewoon heel kalm bleef en elke keer zelfde bleef herhalen.


https://www.ziggo.nl/internet/internet-start-xxl

_melon

_melon

14-07-2021 om 13:41 Topicstarter

Ja het voelt wat gek om telefoon wel te zeggen en internet niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.