Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat doen jullie om de inflatie in de supermarkt het hoofd te bieden?

Tuinfluiter schreef op 03-08-2022 om 09:57:

[..]

De verhuurders hebben de huurders voor het uitkiezen en kiezen het liefst huurders met een vast arbeidscontract. De woningmarkt is op dit moment (voor jongeren) hopeloos.

Singles zijn lang niet altijd jongeren. Singles hebben vaak genoeg een vast contract. 

Wobbelkont schreef op 03-08-2022 om 10:04:

[..]

Ik snap best dat een verhuurder liever een stel heeft dan twee vrienden. De kans dat een van de twee vrienden vertrekt voor bijvoorbeeld een relatie is - vaak - groter dan dat een van de twee geliefden vertrekt. Maakt het alleen niet minder zuur!

Is inderdaad zuur en waarschijnlijk vind je zo een andere vriend om de plaats in te nemen. Mijn dochter huurt wel met twee vriendinnen een flat in een studenten stad zij hebben geluk gehad.

Wobbelkont schreef op 03-08-2022 om 10:04:

[..]

Ik snap best dat een verhuurder liever een stel heeft dan twee vrienden. De kans dat een van de twee vrienden vertrekt voor bijvoorbeeld een relatie is - vaak - groter dan dat een van de twee geliefden vertrekt. Maakt het alleen niet minder zuur!

Als je ziet dat de helft van de stellen uit elkaar gaat, dan is de kans bij een stel ook erg groot dat het niet voor eeuwig duurt. Als een van de vrienden wil verhuizen, dan is dat ook niet direct een probleem. Genoeg mensen die een huurwoning zoeken, dus dan is er altijd wel weer iemand anders die erbij in wil wonen.

Tuinfluiter schreef op 03-08-2022 om 10:14:

[..]

Is inderdaad zuur en waarschijnlijk vind je zo een andere vriend om de plaats in te nemen. Mijn dochter huurt wel met twee vriendinnen een flat in een studenten stad zij hebben geluk gehad.

Wat fijn dat het haar & vriendinnen wel is gelukt !

Pistache schreef op 03-08-2022 om 10:15:

[..]

Als je ziet dat de helft van de stellen uit elkaar gaat, dan is de kans bij een stel ook erg groot dat het niet voor eeuwig duurt. Als een van de vrienden wil verhuizen, dan is dat ook niet direct een probleem. Genoeg mensen die een huurwoning zoeken, dus dan is er altijd wel weer iemand anders die erbij in wil wonen.

Wat heeft jouw mening over hoe verhuurders het zouden moeten doen nou met inflatie te maken?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

03-08-2022 om 10:21

Moxxie schreef op 03-08-2022 om 10:19:

[..]

Wat heeft jouw mening over hoe verhuurders het zouden moeten doen nou met inflatie te maken?

Ik zit het me ook af te vragen. 

Mug schreef op 03-08-2022 om 10:21:

[..]

Ik zit het me ook af te vragen.

Wat een aparte manier van forummen joh. Ik zit me zelfs af te vragen of ik onder de negeer sta.

Madamecannibale schreef op 03-08-2022 om 09:55:

[..]

Ik vind samenwonen met een partner toch wel heel iets anders dan samenwonen met een vriend of vriendin. Ten eerste moet je ook maar net vrienden hebben die dit ook willen. Daarnaast zou ik het ook wel echt een inbreuk op mijn privacy vinden. Dat vind ik samenwonen met een partner soms al 😅

Ja dit. Is eigenlijk ook van het zotte dat we dit normaal zijn gaan vinden. Je zou gewoon je vaste lasten moeten kunnen betalen, kunnen sparen en af en toe wat leuks moeten kunnen doen met een baan van 32/40 uur zonder dat je stress hebt hoe je de rekeningen moet kunnen betalen. Mij lukt dat (nog) wel met 1950 euro per maand. Maar ik heb geen toeslagen, nog een studieschuld en deze inflatie. We gaan het zien. 

Ik heb heel lang met mensen samen gewoond. In Londen want daar was iedereen 15 jaar geleden al gedwongen tot volwassen houseshare. Dat werd hier echt met gefronste wenkbrauwen ontvangen. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

03-08-2022 om 10:57

Moxxie schreef op 03-08-2022 om 10:41:

[..]

Wat een aparte manier van forummen joh. Ik zit me zelfs af te vragen of ik onder de negeer sta.

Zou zomaar kunnen. Mijn verbazing stijgt per topic, heel apart dit. 

Broodtrommel schreef op 03-08-2022 om 10:52:

[..]

Ja dit. Is eigenlijk ook van het zotte dat we dit normaal zijn gaan vinden. Je zou gewoon je vaste lasten moeten kunnen betalen, kunnen sparen en af en toe wat leuks moeten kunnen doen met een baan van 32/40 uur zonder dat je stress hebt hoe je de rekeningen moet kunnen betalen. Mij lukt dat (nog) wel met 1950 euro per maand. Maar ik heb geen toeslagen, nog een studieschuld en deze inflatie. We gaan het zien.

Ik heb heel lang met mensen samen gewoond. In Londen want daar was iedereen 15 jaar geleden al gedwongen tot volwassen houseshare. Dat werd hier echt met gefronste wenkbrauwen ontvangen.

Dat het in een wereldstad zo gaat tot daaraan toe, maar het leven wordt ook in dorpjes onbetaalbaar gemaakt met die bizarre energieprijzen en kosten van levensonderhoud. 

redbulletje schreef op 03-08-2022 om 11:00:

[..]

Dat het in een wereldstad zo gaat tot daaraan toe, maar het leven wordt ook in dorpjes onbetaalbaar gemaakt met die bizarre energieprijzen en kosten van levensonderhoud.

Ook in een stad moet je gewoon een normaal salaris krijgen. Als ze daar mensen willen hebben zouden bedrijven moeten betalen naar levensonderhoud. Maar goed, dan wordt het een heel ander topic dus wil niet teveel off topic gaan. 

Qua supermarkten: De Dirk is heel goedkoop nog als je op de aanbiedingen let. Vegetarische slager bijv, 1.99 per bakje. Die ga ik inslaan en in de vriezer gooien. 

Wij hebben geen Dirk en vegetarische slager eet ik sowieso niet. 

In Amsterdam is dat al jaren gebruikelijk. Ook werkenden wonen samen, want alleen is het onbetaalbaar. Voor mij is dat heel gewoon. 

Het idee dat je per se alleen in een huis moet kunnen wonen, is ook maar een idee dat een bepaalde geprivilegieerde groep in Nederland de laatste jaren heeft bedacht. Het is niet iets waar je recht op hebt of dat het schandelijk is als dit niet meer kan.

Pistache schreef op 03-08-2022 om 12:00:

In Amsterdam is dat al jaren gebruikelijk. Ook werkenden wonen samen, want alleen is het onbetaalbaar. Voor mij is dat heel gewoon.

Het idee dat je per se alleen in een huis moet kunnen wonen, is ook maar een idee dat een bepaalde geprivilegieerde groep in Nederland de laatste jaren heeft bedacht. Het is niet iets waar je recht op hebt of dat het schandelijk is als dit niet meer kan.

Natuurlijk is dat wel schandelijk! De maatschappij is hier al overbevolkt en druk dat het belangrijk is om een rustige eigen plek te hebben of af te kunnen schakelen en bij te tanken. Dat zal wellicht minder voor extraverten gelden, maar zeker wel voor introverten.

Pistache schreef op 03-08-2022 om 12:00:

Dat we het normaal zijn gaan vinden dat we meer dan 60 a 70 procent van ons inkomen moeten uitgeven aan woonlasten kan je je beter afvragen volgens mij. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.